• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Firefox start vanzelf op na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsongman

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
231
Waarderingsscore
2
Hallo iedereen,
Sinds kort start FF van zelf op na het opstarten van mijn computer.
Ik denk zelf dat het gebeurd na het instellen van nieuwe startpagina startpage.com. (Ik dacht overigens dat dit maar 1 x per dag gebeurd maar ben niet zeker).
Wie kan me verder helpen mocht dit kwaad kunnen?
Groetjes,
mrsongman
 
Controleer of er in het startmenu in de map Opstarten een snelkoppeling zit naar Firefox.
Indien ja, deze dan verwijderen.
 
Hallo Abraham54,
Bij de opstart apps zie ik het niet staan...
 
Het probleem kan ook niet veroorzaakt zijn door de nieuw ingestelde startpagina.

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Overigens volgens mij start de browser alleen de 1e keer bij het opstarten van pc op... Daarnet weer niet.
Hier is het resultaat van MBAM

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 08-11-18
Scantijd: 13:19
Logbestand: 894204bc-e350-11e8-819d-4ccc6ad9343a.json

-Software-informatie-
Versie: 3.6.1.2711
Versie componenten: 1.0.482
Update pakketversie: 1.0.7749
Licentie: Gratis

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 17134.345)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: DESKTOP-CDPM7KR\Dhr PJC

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 306062
Dreigingen herkend: 0
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 1 min, 33 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

WMI: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Heb jij Firefox al eens gereset?
Dit lost vaak een hoop problemen op.
 
Heb jij Firefox al eens gereset?
Dit lost vaak een hoop problemen op.
Hallo aarie25,
Ik heb net methode 1 uitgevoerd...
Nu moet ik denk ik tot morgenvroeg wachten voor ik resultaat eventueel kan zien...
Want volgens mij startte hij maar 1 x per dag met FF op..
Ik heb nu wel geen Ublock meer lopen op FF.
Groetjes,
mrsongman
 
Ik heb zelf net Firefox helemaal schoon geïnstalleerd.
Want er was continu vervorming in de audio output.
Eerst verdachte ik de door Microsoft geïnstalleerde nVidia drivers voor de Quadrokaart in mijn Dell.
Maar daarstraks bemerkte ik de vervormingen in de audio zodra ik Firefox opstartte.

Nu na de schone installatie is de audioautput weer in orde bij gebruik van Firefox.
 
Hallo iedereen,
Ik heb FF gereset volgens methode 1. Daarna geen opstart kuren van FF na het opstarten van Windows 10. Dus ik mag aannemen dat het opgelost is Nu is FF kaal zonder Ublock en Google Adds om de adverteerders tegen te gaan? Kan ik deze addons zonder problemen weer installeren? Hebben jullie nog suggesties voor addons voor mij?

Iedereen hartelijk bedankt voor de tips en hulp voor het bovenstaand probleem!
Vriendelijke groet,

mrsongman
 
Mooi dat alles weer goed werkt.
Ik gebruik Ublock zelf ook al jaren met veel plezier, dus die zou ik zeker er weer op zetten.
 
Zijn disconnect en Ublock samen te gebruiken? Ik delete tegenwoordig wel in FF de cookes en andere geschiedenis als ik klaar ben in het tablad privacy en veiligheid.
 
Je zou het eens kunnen uittesten, maar Ublock zou voldoende moeten zijn.
 
Je kan beide add-ons naast elkaar gebruiken hoor, Disconnect zorgt er enkel voor dat een hele hoop Google omleidingen gekapt worden, waardoor je sneller op de gekozen eindbestemming bent.
 
Kan FF ook op een andere manier afgesloten worden dan op het X te clicken?

Zo ja probeer dat eens, dat werkte bij bottorrent wel n.l.!
 
In de taakbalk met rechts op Firefox klikken en vervolgens op Alle vensters sluiten klikken.
 
Kan FF ook op een andere manier afgesloten worden dan op het X te clicken?

Zo ja probeer dat eens, dat werkte bij bottorrent wel n.l.!

Zijn Firefox probleem is al opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan