• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Foto plakken in e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.536
Waarderingsscore
157
Lange tijd gebruikte ik Firefox.

Als je een e-mail schrijft in Firefox (in mijn geval is dat Yahoo! mail), kun je een foto plakken in het bericht („inline-afbeelding“).

Bij alle andere (Chromium gebaseerde) browsers lukt mij dat niet, wat ik ook probeer.

Vandaar dat ik Firefox nog steeds aanhoud, eigenlijk alleen en uitsluitend voor deze ene functie.

Omdat ik Firefox graag definitief de deur wil wijzen, stel ik nu de vraag:

-Is er een manier om foto’s in een e-mailbericht te plakken, als je een Chromium gebaseerde browser gebruikt?-

Ik heb echt van alles geprobeerd, en zal dus zeer blij zijn als iemand hierover een goed idee naar voren brengt.
 
"Printscreen maken, die plakken in Paint (of een ander programma) en dat opslaan als jpg. Randjes eraf snijden en dan heb je je jpeg om in de mail te plakken."

Bovenstaande heb ik voor je gevonden en in 2016 was iemand er blij mee, dus je kunt het proberen. Diegene gebruikte Outlook.
Ik heb het niet zelf geprobeerd!
 
Waarom zou ik een schermafbeelding maken?

Een foto is er al voordat het probleem begint.

Kopiëren/plakken werkt vervolgens als Yahoo! Mail geopend is in Firefox, maar in geen enkele andere (Chromium gebaseerde) browser wil het lukken om deze foto in een e-mail te plakken.

Als bijlage gaat natuurlijk wel, maar dat is niet de bedoeling.
 
ik weet niet of het met Yahoo mail te maken heeft , maar in outlook.com lukt dat bij mij perfect in chrome .
Dus geen afbeelding als attachement maar in het bericht zelf plakken . (Inline)
 
Dan begrijp ik niet dat het bij mij in Firefox wèl lukt.

Als het aan Yahoo! zou liggen, zou het in Firefox ook niet werken.
 
Outlook.com in chrome

5b7d99d1e46a7-outlooktest.PNG
 
Ik geloof u zeker wel, Swaken.

Zo’n symbool als bij uw pijltje ken ik, maar zit niet in Yahoo! Mail.
 
gebruik je de nieuwe weergave van yahoo mail dien je terug te gaan naar de klassieke weergave om de optie in chrome te hebben om een foto toe te voegen in yahoo mail.
je dient op het pijltje langs de paperclip te klikken om dit menu te openen.

Ashampoo_Snap_woensdag 22 augustus 2018_19h59m27s_001_.png

gebruik je de nieuwe weergave kun je eens proberen om via de instellingen van yahoo mail >beveiliging nagaan of de optie er nog aanwezig is om afbeeldingen in mails weer te geven en of deze dan ook vermeld "altijd behalve in de spam map"

*de afbeelding van Swaken is niet van yahoo mail afkomstig ..
 
De keuze is slechts: „Basis“ of „Alle functies“. „Klassieke versie“ herinner ik mij wel, maar zie ik nu niet meer staan.

Wat u zegt over het menu naast het paperclipje, begrijp ik niet. Heeft dit iets te maken met mijn probleem? (Ik zie zelf geen verband).

De beveiliging staat inderdaad op de door u aanbevolen stand, Emi, maar dit gaat toch alleen over afbeeldingen die anderen mij doen toekomen?
 
als jij op het pijltje klikt dan springt het menu op wat jij in mijn afbeelding ziet en daar kun je dan foto's toevoegen uit eerder toegezonden berichten ...wil jij zelf een foto toevoegen van jezelf dien je deze uit de cloud opslag te halen m.a.w. uit google drive of dropbox

Ashampoo_Snap_woensdag 22 augustus 2018_21h27m58s_002_.png
 
Dat van die cloud-opslag had ik inderdaad gezien.

Ik heb zelf twee wolkopslagen, maar dat zijn andere aanbieders dan Dropbox of Google.

Ik lees vaak over Thunderbird. Die kun je volgens mij verbinden met elke e-maildienst.

Zou dat een optie zijn?

Ik neem aan dat Thunderbird meer mogelijkheden geeft dan de e-mail op zichzelf. (???)
 
indien jij nu Thunderbird wenst te gebruiken dan was het onnodig geweest om een vraag te stellen hier omtrent heb ik nu een yahoo account dienen aan te maken terwijl ik deze in feite dus niet gebruikt !
 
In Thunderbird kun je inderdaad een foto bijvoegen als bijlage , maar ook in het bericht plakken .

Die kun je volgens mij verbinden met elke e-maildienst.

Niet meer met gmail , als je dat als e-mail dienst bedoelt .
 
Hallo Emi,

Hoezo zou ik geen vraag mogen stelllen over Yahoo! Mail?

Ik ken alleen Yahoo! Mail (nooit iets anders gebruikt) en informeer voorzichtig of Thunderbird wellicht iets zou kunnen zijn.

Moet ik mij nu schuldig voelen omdat u (geheel op eigen initiatief) een Yahoo! account heeft aangemaakt?

Het moet niet gekker worden.:)
 
zo bedoelde ik het ook weer niet … en je hoeft je zeker niet schuldig te voelen .
 
Mocht je overwegen om Thunderbird te installeren en dan in Thunderbird je Yahoo account op te nemen, dan moet je deze pagina even doornemen: https://support.mozilla.org/en-US/kb/thunderbird-and-yahoo

Zoals je daar kunt lezen bestaat de mogelijkheid dat je eerst in Yahoo Mail via de browser moet aangeven dat minder veilige apps zijn toegestaan.
Hetzelfde geldt wanneer je een Gmail account zou hebben en dat account op zou willen nemen in Thunderbird. Google vindt sommige programma’s, zoals Thunderbird en Microsoft Outlook minder veilig. Zo te zien denken ze er bij Yahoo Mail hetzelfde over.
 
In een flits bereikte mij een geniaal idee (al zeg ik het zelf):

1. Ik stuur de foto naar mijzelf. (Als bijlage).

2. Daarna kan ik hem invoegen als „Foto’s toevoegen uit recente e-mailberichten“.

Jammer voor Firefox en Thunderbird (die ook nog familie zijn of waren, als ik het goed heb).

Overigens, Emi: zonder u zou dit geniale idee nooit in mij zijn nedergedaald. U heeft uw Yahoo! account dus niet voor niets aangemaakt. Heel hartelijk dank.

Ook heel hartelijk dank aan Kate1, aan Swaken en aan Porrelaar.

Dit probleem hield mij al lange tijd uit de slaap, dus dat is nu ook opgelost. :)
 
Ik begrijp niet wat daar zo geniaal aan is .
Via Yahoo mail verzend jij een e-mail met een afbeelding als bijlage aan jezelf via je yahoo mail om daarna in een nieuwe e-mail in het bericht te plakken .
De afbeelding is dan opgeslagen op de yahoo servers .(cloud)
Thunderbird is geen webmail maar een e-mail cliënt die op mijn computer ge-installeerd staat . Met thunderbird maak ik een nieuw bericht aan, en wil daar een afbeelding in plakken . Ik zoek op mijn computer (lokaal) de afbeelding en plak die in het bericht en zo heb ik het met outlook.com ook gedaan in chrome wat bij yahoo niet schijnt te lukken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan