• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

foutcode C1900101-30018 bij de upgrade naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodje

Gevestigd lid
Lid geworden
4 aug 2014
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Hallo vrienden,

Is er iemand die mij zou kunnen vertellen waarom Windows 10 zich niet op mijn computer wil installeren?. Het downloaden gaat prima evenals de voorbereiding voor installatie. In het donkere scherm met de %-cirkel staat dat ik even niets hoef te doen. Onderin dit scherm staan drie onderdelen: Bestanden kopiren, Onderdelen en stuurprogramma's installeren en Instellingen configureren. Op het moment dat hij toe is aan het tweede gedeelte [Onderdelen en stuurprogramma's installeren] gaat het mis. Dan krijg ik de mededeling dat hij mijn vorige Windows versie (7.1) weer gaat terugzetten. Als dit klaar is verschijnt de mededeling dat het installeren van Windows 10 door onbekende problemen is mislukt. Hij geeft daarbij wel een soort code aan: C 1900101-30018. Ik heb het hele proces twee keer gedaan. Eerst op de normale manier met alle beveiligingen actief, de tweede keer met alle beveiligingen (firewall etc.) uit. Het resultaat was hetzelfde. Wat kan het probleem zijn?

Groet, Roodje
 
Re: Installatie Windows 10

Hoi Pier, geen idee hoe ik dat moet doen. Gr. Roodje
 
Installatie Windows 10?

Hallo vrienden,

Is er iemand die mij zou kunnen vertellen waarom Windows 10 zich niet op mijn computer wil installeren?. Het downloaden gaat prima evenals de voorbereiding voor installatie. In het donkere scherm met de %-cirkel staat dat ik even niets hoef te doen. Onderin dit scherm staan drie onderdelen: Bestanden kopiren, Onderdelen en stuurprogramma's installeren en Instellingen configureren. Op het moment dat hij toe is aan het tweede gedeelte [Onderdelen en stuurprogramma's installeren] gaat het mis. Dan krijg ik de mededeling dat hij mijn vorige Windows versie (7.1) weer gaat terugzetten. Als dit klaar is verschijnt de mededeling dat het installeren van Windows 10 door onbekende problemen is mislukt. Hij geeft daarbij wel een soort code aan: C 1900101-30018. Ik heb het hele proces twee keer gedaan. Eerst op de normale manier met alle beveiligingen actief, de tweede keer met alle beveiligingen (firewall etc.) uit. Het resultaat was hetzelfde. Ik maak gebruik van AVG (de betaalde versie). Wat kan het probleem zijn?

Groet, Roodje
 
Re: Installatie Windows 10?

Welke versie AVG Internet Security gebruik jij?
 
Re: Installatie Windows 10?

Hallo Abraham, hier volgt de AVG-versie die ik gebruik.

AVG versie: 2014.0.4830
Virusdatabase: 4365/10411 (maandag 10 augustus 2015)
Linkscannerversie: 2715
AVG-werkbalkbeveiliging versie: N/A
Anti-Spamversie: 7.0.1

Genstalleerde onderdelen: AVG Advies; AVG accelerator; Anti-Rootkit; Anti-Spam; Anti-Spyware; Anti-Virus; Firewall; Identity Protection; Online-Shield;
PC-Analyzer; Resident-Shield; Surf-Shield

Genstalleerde e-mailbescherming: Microsoft Outlook; Persoonlijke e-mailscanner

Hopelijk is dit informatie waar je wat mee kunt. Ik hoor het wel, alvast bedankt. Groet, Roodje
 
Re: Installatie Windows 10?

Je avg versie is dus niet geschikt voor windows 10 , denstaleren opnieuw opstarten dan zal windows 10 wel installeren.
Er is een nieuwe versie die geschikt is voor windows 10
 
Re: Installatie Windows 10?

En in Windows 10 kan je de AVG 2015 versie met de zelfde licentiesleutel van de AVG 2014 versie installeren.
 
Re: Installatie Windows 10?

Voordat ik mijn AVG-versie ga denstalleren vraag ik me af waarom ik bij de tweede poging ook geen resultaat had. Toen heb ik nl. alle beveiligingen van AVG uitgeschakeld.
 
Re: Installatie Windows 10?

Heel simpel omdat avg dan toch nog met processen op de achtergrond draait.
Maar gewoon avg denstalleren, opnieuw opstarten , windows 10 upgrade uitvoeren, daarna nieuwste versie van avg installeren, simpeler kan het niet
 
Re: Installatie Windows 10?

Ga het morgen proberen. Je hoort nog van me. Gr. Roodje
 
Re: Installatie Windows 10?

Alles overziend en na alle discussies te hebben gelezen denk ik dat ik een paar maanden ga wachten met het installeren van Windows 10. Hopelijk heeft Microsoft dan gereageerd op de problemen die zo links en rechts opduiken en zijn er wat kinderziektes genezen. Groet aan ieder, Roodje
 
Re: Installatie Windows 10?

Worden alleen updates uitgegeven, wordt lang wachten dan.:smile:
 
Re: Installatie Windows 10?

Dat wat Softpedia geschreven heeft was al lang bekend.
Ook bekend is geworden dat Microsoft zowel in Juni als ook in Oktober elk jaar een updatepakket gaat leveren - deels dus ook met nieuwe onderdelen voor Windows 10 of zelfs een zodanige update dat er sprake kan zijn van een geheel nieuwe Windows.
 
Re: Installatie Windows 10?

Ja lol dat weet ik ook wel, maar het ging er mij om dat er werd gesteld dat er alleen updates worden uitgebracht en dat is dus niet waar zo krijgt edge mogelijkheid tot extensies. En zo zal er nog wel meer aan windows 10 gesleuteld gaan worden.
 
Re: Installatie Windows 10?

Als een moderator, een generalist en een established member er al verschillend tegenaan kijken wat moet ik als junior member dan nog. Zoals met alle nieuwe produkten, of het nu om wasmachines, auto's of software gaat, er zitten altijd kinderziektes in. En met een grotendeels vernieuwd besturingssysteem zal dat echt niet anders zijn. Ik wens jullie wijsheid in jullie discussie. Ga hem met belangstelling volgen. Gr. Roodje
 
Re: Installatie Windows 10?

Geen enkel OS is perfect, zo windows 10 ook niet.
Er zijn nog genoeg dingen die verbeterd kunnen worden, maar ik heb windos 10 sinds 29 juli erop staan en het bevalt mij wel.
Oke ik heb veel dingen m.b.t. de privacy moeten aanpassen.
De layout vind ik nog niet perfect de windows update binnen windows 7 en 8/.1 vond ik zelf persoonlijk prettiger.

Maar microsoft zal in de loop van de tijd nog wel aan windows 10 gaan sleutelen en voorlopig blijf ik bij windows 10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan