• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

foutcode C1900101-30018 bij de upgrade naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Installatie Windows 10?

Welke dingen heb jij m.b.t. privacy moeten aanpassen? Hoewel ik W10 nog niet ga installeren is het niet verkeerd er van tevoren alvast van op de hoogte te zijn. Ik ben n.l. erg gesteld op m'n privacy.
 
1900101-30018

Hallo ieder,

Kan iemand mij vertellen wat foutcode C1900101-30018 betekent? Hij verschijnt bij het upgraden naar W10 vanuit W7? Ik heb al eerder getracht te upgraden maar dat lukte toen ook niet. Ik kreeg het advies om mijn beveiligingssoftware (de betaalde versie van AVG Internet Security 2015)) te denstalleren en helemaal te verwijderen omdat daardoor een conflict zou ontstaan. Dat heb ik gedaan maar helaas nog steeds geen succes. Het upgradeproces komt een heel eind maar in het donkere scherm met de % aanduiding in de cirkel gaat het mis. De computer wordt weer teruggezet naar W7. In de lijst met updates staat dan de foutcode 1900101-30018 vermeld.

Gr. Roodje
 
Re: Installatie Windows 10

Roodje, je hebt nu 3 topics geopend (op 8 augustus, 10 augustus en 5 oktober) over hetzelfde onderwerp: foutcode C1900101-30018 bij de upgrade naar Windows 10.
Ik heb die topics nu samengevoegd.

In post #5 gaf Lange Pier je al deze link: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=C1900101-30018
Wanneer je daarop geklikt zou hebben, zou je gemerkt hebben dat veel mensen met deze foutcode geconfronteerd worden en je vindt dan ook verschillende aangedragen mogelijke oplossingen. Hoeveel daarvan heb je al geprobeerd?

Bij de meeste mensen verloopt de upgrade naar Windows 10 zonder problemen. Bij toch nog veel mensen (en dan moet je eerder aan duizenden of tienduizenden mensen denken dan aan een stuk of 10) duiken er foutcodes op, die soms voor meer uitleg vatbaar zijn.
Ik heb nu zelf Windows 10 op twee van mijn pc's staan. Op beide pc's verliep de installatie niet probleemloos. Ik kreeg tal van foutcodes te zien. Het vaakst deze: 0xC1900101 0x4000D. Anders dan die van jou, maar misschien helpt het wanneer ik vertel hoe ik uiteindelijk toch Windows 10 genstalleerd kreeg:

1. Verwijder niet alleen je virusscanner, maar ook andere beveiligingssoftware, zoals Hitman Pro of EMET (als je dat genstalleerd hebt).
2. Verwijder alle optimaliseringssoftware. Dat is software die beweert jouw pc sneller te maken. Denk daarbij aan AVG PC TuneUp en soortgelijke programma's.
3. Voer een clean boot uit. In goed Nederlands: een schone opstart.
Clean Boot uitvoeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135
Kies op die website je besturingssysteem en volg de aanwijzingen nauwgezet op.
Bij Opstarten in Taakbeheer heb ik alle niet-Microsoft items uitgeschakeld.

Toen ik daarna de computer opnieuw opstartte, kon ik de upgrade wel met succes voltooien.
 
Overigens is de ISO die wordt aangeboden hetzelfde als de RTM en dien je toch alle updates uit te voeren, ofterwel is er geen sprake van een heel verse windows 10..

TS, had je nu wel of niet via die media creation tool een DVD of stick gemaakt en daarmee de upgrade uitgevoerd?
 
Re: Installatie Windows 10

Het klopt precies,zorg dat alle antivirussoftware zoals AVG en HitmanPro verwijderd zijn,zorg ook dat de flashstations leeg zijn en zorg dat tijdens de installatie er geen internetverbinding is.Bij mij is alles toen zonder problemen verlopen.
 
Re: Installatie Windows 10

Hallo allemaal,

De fout heeft inderdaad in de beveiligingssoftware gezeten. Naast de betaalde versie van AVG Internet Security 2015 had ik ook nog PC TuneUp van AVG draaien plus MBAM en Hitman Pro Alert. Misschien is dat wat overdreven want ik denk dat er wel wat overlappende functies in deze software zitten. Ik heb al deze programma's gedenstalleerd en daarna verwijderd. Toen ging het upgraden naar W10 als een zonnetje. Vervolgens de beveiligingssoftware weer genstalleerd behalve Hitman Pro Alert. Daar liep hij iedere keer op vast en moest ik weer opnieuw opstarten. Wellicht is dit programmaatje vanaf het begin al de boosdoener geweest. Ik moet overigens wel erg aan wennen aan W10 maar dat zal wel goed komen. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Groet, Roodje
 
Fijn dat de upgrade naar Windows 10 nu toch gelukt is.
 
Ik heb hier ook maanden mee getobt; ik had het al 6-7 keer geprobeerd. Maar gisteren is het gelukt. Ik heb tips uit diverse forums samengevoegd. Wat heb ik gedaan? 1) externe harde schijf afgekoppeld 2) alle usb-apparaten afgekoppeld (wel evt. je muis en toetsenboord houden!) 3) anti-virusprogramma verwijderd. Daarmee is het gelukt. Het is een langdurig proces, maar nu werkt alles naar behoren.
 
Hallo Roodje
ik heb het zelfde probleem
heb contact met Microsoft gehad,konden niet echt helpen, daarna contact gehad met de PC fabrikant ( Acer) het blijkt nu dat mijn bios te oud is,.
kijk eens in je bios voor de datum en misschien een bios upgrade uitvoeren
succes
groet Ed
 
Hallo Ed, jij reageert op een discussie uit de begintijd van Windows 10 en deze discussie is dus al een drie jaar oud en Roodje werkt al die jaren al met Windows 10.

Maar het probleem zoals jij dat aanvoert, kan inderdaad ook gebeuren.

Vind jij iets interessants om op te reageren, kijk dan eerst naar de datum van die discussie.
Ik zal dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan