• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Foutcode grafische kaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Birdly

Nieuw lid
Lid geworden
13 mrt 2019
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hoi!

Gisteren heb ik een driver update geïnstalleerd voor één van de grafische kaarten van mijn laptop (AMD Radeon R7 M265), omdat ik problemen had met het opstarten van een spel. Via apparaatbeheer kwam ik erachter dat er een nieuwe driver was, en deze heb ik dus geïnstalleerd. Maar na het updaten staat er bij apparaatbeheer voor beide grafische kaarten een foutmelding.
Voor de AMD Radeon R7 M265 krijg ik de volgende melding: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd (Code 43). En bij de Intel(R) HD Graphics Family staat deze melding: Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden (Code 31).

Ik kan mijn laptop (Windows 8.1) nog gewoon gebruiken: ik heb er de hele dag zonder problemen op gewerkt, video's kijken op internet was ook geen probleem, en ik heb geen foutmeldingen gezien. De enige verandering is dat wanneer ik de Radeon instellingen wil openen ik de melding krijg: ''No AMD graphics driver is installed, or the AMD driver is not functioning properly. Please install the AMD driver appropriate for your AMD hardware.'' En een menu om de instellingen van Intel graphics aan te passen is verdwenen.

Als ik in apparaatbeheer de stuurprogramma's voor beide kaarten wil bijwerken krijg ik de melding dat er geen betere of nieuwere stuurprogramma's zijn. En Windows geeft aan slechts 1 optionele update te hebben, maar deze heeft niets te maken met de grafische kaart.

Is dit probleem op te lossen zodat beide grafische kaarten weer normaal functioneren? Of kan het ermee te maken hebben dat mijn laptop gewoon oud is en ik op zoek moet naar een nieuwe?

Groetjes!
 
Laten we naar de techniek in jouw notebook kijken:

post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
In configuratiescherm, apparaatbeheer, beeldschermadapters, beginnen met de Radeon installatie ongedaan te maken. Vervolgens hetzelfde voor de Intel.

Dan de machine opnieuw opstarten en de drivers worden 'fris' geïnstalleerd.
 
Ja.
 
@quandor: Ik heb de installaties van beide ongedaan gemaakt en ook de stuurprogramma's verwijderd. Na het opnieuw opstarten staan beide kaarten niet meer in apparaatbeheer, maar staat alleen Microsof Basic Display-adapter onder beeldschermadapters...

Update: beide kaarten staan nu opeens weer in apparaatbeheer en geven geen foutmeldingen meer! Ik kan alleen de Radeon instellingen nog steeds niet openen, maar dat is geen groot probleem.

Heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan en wat die instellingen betreft, je zou eens kunnen kijken of er een update beschikbaar is voor de kaart.
 
@Birdly,

Ik heb jou topic op opgelost gezet.
Mocht het probleem toch nog terugkomen, horen wij dat graag, dan passen wij dit weer aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan