• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Foutmelding activatie Windows 10 home

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit er in jouw oudere PC al een UEFI bios, aha.

Kan jij de SSD aan een andere computer hangen, daarin Schijfbeheer op starten, dan de SSD compleet wissen en dan in het hokje voor de SSD klikken en dan omzetten naar GPT kiezen.

En een andere vraag: de USB-stick - is deze FAT32 of NTFS geformatteerd?
 
Oeioei, dan moet ik mijn computer openvijzen? Want die ssd steekt daar in vastgeschroefd.


Hoe kan ik dat zien?
 
De USB-stick in de computer steken waarmee je nu internet en dan via Verkenner daarvan de eigenschappen opvragen.
 
Dat vermoeden had ik al.
Zet het bios van de computer met de SSD bij de Bootoptions op Legacy.
 
20190721_171426.jpg
Ik kan dat nergens vinden.
 
Wat gebeurt er nu indien jij conform de laatste afbelding op de UEFI melding klikt?
 
Niets, dan is die gewoon geselecteerd.
 
In post 19 staat "alle partities verwijderen"
In post 20 zie ik een partitie geselecteerd van 100 Mb.
Eerst alle partities verwijderen zodat de totale SSD schijf een niet toegewezen ruimte is en dan kan je Windows wel installeren.
 
Hoe doe ik dat? Er staat geen besturingssysteem meer op die ssd?
 
Nu zit ik er ondertussen in maar ik kan niets verwijderen:
1563738385995.png
 
Moet ik klikken op formatteren?
1563738496948.png
Volume verwijderen lukt namelijk niet.
 
Mocht het niet lukken, neem dan tijdens kantooruren contact op met de Microsoft servicedesk.
Voor Nederland: (+31) 020 500 1500
Voor België: (+32) 020 503 3113
Bel gewoon Microsoft morgen, maar ja, waarom zou je het makkelijk doen.....
 
Partities verwijderen doe je tijdens de installatie van win 10, in post 20 staat kan windows niet installeren, maar daar zijn je partities niet verwijderd van je SSD schijf.
Lees dit eerst eens voor je eraan begint, en lees vooral "upgrade of aangepaste installatie"
 
Ik heb het volgende moeten doen van Microsoft:
Eerst Windows installeren met de stick op mijn HDD om nadien de partities te verwijderen op mijn SSD maar nu staat Windows ook nog op mijn HDD? En nu krijg ik rechts onderaan op het bureaublad een melding dat ik Windows moet activeren. *zucht
1563799360659.png
1563799376802.png
 
Wat ze zeggen is opstarten met de installatie USB stick en dan kun je de geavanceerde schijfbeheer alle partities verwijderen, indelen doet W10 zelf.

Haal de andere schijf sata kabel er even af en hang de SSD op die plaats.
Als W10 weer werkt sluit hem weer aan op de tweede sata poort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan