• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Foutmelding Email bij andere provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodje

Gevestigd lid
Lid geworden
4 aug 2014
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Dag vrienden,

Kan iemand van jullie mij vertellen waarom het versturen van Email vanaf het huisadres van mijn partner (wat niet hetzelfde is als dat van mij) niet wil lukken? Het ontvangen van mail geeft geen problemen en gewoon internetten ook niet. Ik maak gebruik van Outlook 2007. Zelf denk ik dat ik een bepaalde instelling niet goed heb geconfigureerd maar heb geen idee welke.

Groet, Roodje
 
Indien jouw partner zelf bij een andere internetprovider zit er daarvan de e-mail gebruikt, betekent dat hij bij jouw geen verbinding kan maken met zijn e-mailserver voor het verzenden van e-mails.
Opdat hij wel e-mails kan versturen dient hij naar de webmail van zijn provider te gaan.
 
Hallo Abraham,

Dank voor je snelle reactie maar wellicht heb ik het probleem niet helemaal exact omschreven.
Ik woon in A en Ziggo is mijn provider en ik gebruik Outlook 2007.
Ik neem mijn laptop mee naar mijn partner in een andere woonplaats. Zij heeft Online als provider.
Als ik mijn laptop bij haar open heb ik ook direct verbinding met haar router want daar heb ik de code van.
Ik kan alles op internet behalve mails versturen met Outlook. (let wel: ik kan wel mails ontvangen in Outlook)
Hopelijk is dit een wat duidelijker omschrijving van het probleem.

Groet, Roodje
 
Het verhaal uit mijn vorige bericht blijft echt hetzelfde.
Jij dient dus indien je een mail wil versturen naar de Webmail van Ziggo te gaan om in te loggen.
Daarvoor heb je jouw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord voor nodig.

https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
 
Je kunt al je mail ook verzenden via bijvoorbeeld de smtp server van google.
 
Bedankt vrienden voor het meedenken. Ik begrijp dat ik Outlook op het adres van mijn partner alleen kan gebruiken om mail te lezen en dat ik Gmail of een vergelijkbaar programma nodig heb om mail te versturen.

Groet, Roodje
 
Je leest niet echt de reply's en links.....
 
Sorry Pier maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt
 
Sorry Pier maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt
 
Lange Pier doelt op het gegeven dat de vorige berichten genoeg info voor jou hebben, maar dat je feitelijk blijk geeft niks gelezen te hebben.
Ik kan daar nog aan toevoegen: of je begrijpt er niks van.
 
Hallo Abraham, je hebt op één punt ongelijk en op het andere gelijk. Ik heb alles gelezen en ik begrijp er inderdaad weinig van. Ik heb nu naast mijn vertrouwde Outlook ook Gmail geïnstalleerd. Hiermee kan ik vanaf iedere locatie mail ontvangen en verzenden. Dus het probleem is opgelost zij het op een andere manier dan ik voor ogen had.
Allemaal bedankt voor de tips. Groet, Roodje
 
Hoi Roodje, nog nooit de Ziggo webmail uitgeprobeerd?
Want nu heb je twee e-mailadressen om te controleren.
 
Je kunt gmail gebruiken, maar het hoeft niet. Je kunt de smtp sever van gmail/google als standaard uitgaande server instellen in je email client. Dat was mijn bedoeling. Ik heb hier 8 email adresssen, kan op die manier gewoon replyen zonder gezeik met welke smtp server dan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan