• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fritzbox 7360 vs 7590

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
Kan iemand zeggen wat het verschil qua prestaties, snelheid etc is van een Fritzbox 7590 ten opzichte van een 7360. We hebben een 50 Mb abonnement maar komen met de 7360 nauwelijks op de helft bij een speedtest. De provider zegt dat er soms 55 binnenkomt en is wel bereid een monteur te sturen, die betaald moet worden ......
 
Hallo Willem, dat is ook wat.
Welke provider heb jij?

En log in in de modem en laat deze naar firmware updates zoeken!
 
Kan iemand zeggen wat het verschil qua prestaties, snelheid etc is van een Fritzbox 7590 ten opzichte van een 7360. We hebben een 50 Mb abonnement maar komen met de 7360 nauwelijks op de helft bij een speedtest. De provider zegt dat er soms 55 binnenkomt en is wel bereid een monteur te sturen, die betaald moet worden ......

Ik denk niet dat het aan het modem zelf ligt.
Want de meeste modems kunnen met gemak 100 tot 500 mbit aan.
Het zou kunnen dat jij op een druk kanaal zit en dat jij daardoor minder snelheid hebt.
Maar zo zijn er wel meer ook zaken die voor vertraging kunnen zorgen.
De provider zegt dat er soms 55 mbit binnen komt dus klinkt het dat jou internet niet stabiel is. Want ik haal elke dag 49.66 draadloos op een 50 mbit pakket
Hoe oud is het modem?
 
Hallo Arie en Abraham,
bedankt voor jullie reacties. De firmware updates hebben we vorige week nog gedaan. En Arie, kun jij uitleggen wat je bedoelt met niet stabiel internet? We zijn ook al van kanaal gewisseld en het modem is ruim een jaar oud. Verder dit. de router en de computers van mijn vrouw en mij bevinden zich op de begane grond op 7 en 10 meter van de router. Ook boven hebben we een computer. Zal 'hemelsbreed' ook zo'n 10 meter zijn maar daar zit er een betonnen vloer tussen. Qua snelheid is er geen verschil tussen de computers beneden en die boven.
 
Arie, kun jij uitleggen wat je bedoelt met niet stabiel internet?.

Als jij een.speedtest doet op verschillende momenten is de snelheid dan redelijk gelijk?
Gebruik jij alleen wifi op de computers.
 
Nee, de snelheid varieert enorm. En ja, we gebruiken alleen wifi voor de computers en een printer. Ik heb de rekening van de Fritzbox nog even opgezocht en die blijkt van mei 2017.
Provider is EWE.
 
Fluctueert de snelheid ook enorm als je een laptop met een kabel aan de Fritzbox verbind en dan een speedtest doet? Haal je dan wel 50mbit? Of kom je dan ook niet hoger dan de genoemde getallen?
 
Nee, de snelheid varieert enorm. En ja, we gebruiken alleen wifi voor de computers en een printer. Ik heb de rekening van de Fritzbox nog even opgezocht en die blijkt van mei 2017.
Provider is EWE.

Wat voor modem gebruik jij?
Staat die wel in bridge mode en staat daar de wifi van uit?
 
Met de kabel in een laptop wist ik niet wat me overkwam. 50, 58 tot 60. Maar we komen nooit met een kabel van de router naar de woonkamer.
En wat bedoel je met modem, Aarie?
 
Je zit dus in Duitsland en hebt daar dus een ADSL-verbinding.
Afhankelijk waar je zit, kan het dus om een al hele oude koperdraad handelen.

Mijn zusje woont in Bentheim en haalt met de modem van Telekom een 16 MB en dat is veel, dat heeft de Telekom haar ook laten weten.

Bij ADSL telt altijd hoe dicht je op de hoofdaansluiting zit.
Binnen en een straal van ca. 300 meter haal je de beloofde snelheid, hoe verder daar vandaan daalt de snelheid.
 
En wat bedoel je met modem, Aarie?

Heb jij de Fritzbox van jou provider?
Omdat jij zei dat jij een rekening had van de fritzbox, dus ging ik er van uit dat jij die zelf hebt gekocht. Ik heb een modem van mijn provider maar daar achter een zelf gekochte router.
 
We zijn een paar jaar geleden van T-online overgestapt naar EWE omdat T-online niet meer dan 16 Mb kon bieden hier. Daar kregen we van EWE een Fritzbox bij. De Fritzbox van T-online hebben we ook nog. De Fritzbox van EWE ging vorig jaar kapot en is onder garantie vervangen. Rekening moet dus afleverbon zijn, sorry, ik was wat te slordig.
Maar als ik met de laptop aan de kabel meer dan 50 krijg zit het toch niet in de afstand naar de kast of de oude koperen kabel? De afstand naar de kast is overigens 385 meter volgens Google maps..
 
Heb jij de Fritzbox al eens een halve minuut van het stroom gehaald?
Staat er op korte afstand van de Fritzbox iets van keuken apparatuur?
 
Lopen er op het moment dat je de internetsnelheid meet geen downloads? Die kunnen de snelheden ook beïnvloeden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan