• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fritzbox 7490 achter Experiabox V9

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend1

Nieuw lid
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Ik heb een Experiabox V9 (KPN) en wil er een Fritzbox 7490 achter gebruiken (hoofdzakelijk om een gastnetwerk te realiseren). Dat zou simpel te realiseren zijn en ik heb een handleiding hiervoor op internet gevonden (zie link)

https://media.wifimedia.e...leiding-ziggokpn-7490.pdf

In de handleiding staat dat je dan:
1) de Fritzbox met je computer moet aansluiten op de Lan 1 aansluiting van je Fritzbox.
2) vervolgens moet je browsen om de Fritzbox site te vinden om de aansluiting via de wizard verder door te lopen.
3) je de verbinding met de Frritzbox kan afbreken
4) daarna je de Fritzbox Lan 1 aansluiting moet aansluiten op de Lan 1 van het modem (de Experiabox)
5) de internet aansluiting moet je dan de PC aansluiten op Lan2, 3 of 4 van de Fritzbox.

Ik snap stap 1 en 2 niet. Als enkel de computer aansluit op de Lan1 aansluiting van de Fritzbox dan heb je toch geen internet verbinding? Hoe kan je dan browsen.

Wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen? Bij voorbaat dank

Ik heb Windows 10 en heb verder nog niets geprobeerd.
 
Zo te lezen heb jij dit nog nooit gedaan.
En conform de volledig en makkelijk leesbare handleiding heb je een en ander wel gelezen, maar niet uitgeprobeerd en dus begrijp je het niet helemaal.
 
Ik snap stap 1 en 2 niet. Als enkel de computer aansluit op de Lan1 aansluiting van de Fritzbox dan heb je toch geen internet verbinding? Hoe kan je dan browsen.

Je moet natuurlijk wel eerst de Fritzbox aan de Experia aansluiten.
Als je dat hebt gedaan en een browser opent, dan krijg je als het goed is een scherm van jou Fritzbox te zien en daar kun je dan verder met het instellen.

Kijk ook even naar de tip uit de handleiding ->
Het is aan te raden om uw Ziggo of KPN modem in Bridge mode te zetten. Dit houdt in dat de Ziggo of KPN modem geen enkel signaal meer uitzendt wat storing kan geven. Hij geeft alleen nog via de LAN 1 poort internet door naar de FRITZ!Box. Om de Ziggo of KPN modem in bridge mode te zetten belt u naar Ziggo (telefoonnummer 1200) of KPN (telefoonnummer 0800-0402) en vraagt u de medewerker uw modem in bridge mode te zetten.
 
Zo moet het in eerste aanleg niet aarie25,

Wat je als eerste moet doen is het volgende sluit de Fritzbox direct aan op je computer. Ga naar internet en typ 192.168.1.1 in. Als het goed is krijg je dan het inlogscherm van je Fritzbox te zien. Log daar in en volg de procedure die je zelf beschrijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan