• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fujitsu Ergo Pro X365/350 drivers nodig W98SE

  • Onderwerp starter Verw. forumlid 117235
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verw. forumlid 117235

Gast
Ik heb hier een Fujitsu ErgoPro x365 (oud dingetje) pc staan, waarvan wat bestanden van de HD gered moeten worden. Maar hoe ? Ik kan geen netwerk aansluiting op die pc vinden, dus ik kan hem niet op mijn netwerk thuis aansluiten. Er zijn 2 usb aansluitingen, maar Windows 98SE ziet geen externe hd of stick. Heb diverse universele drivers voor mass storage voor W98 geprobeerd, maar zonder resultaat. In apparatenbeheer staat een uitroepteken voor de USB Boot HUB, wellicht is dat de reden. Maar ook hier kan ik de juiste driver niet vinden bij Fujitsu op de site. Heb laatste bios maar meteen geflashed, ook geen resultaat. Verder kan ik de kast niet open krijgen om de HD eruit te halen, probeerde het voorfrontje eerst weg te halen, maar dit leidde al tot schade en lukte toch niet. Hoe moet die kast open ?. Iemand nog suggesties ? Ik heb ook nog geprobeerd XL live van Hirens's Bootcd te starten, maar daarvoor zit te weinig geheugen in dat ding : 64 MB slechts.
 
Wat je kan doen is een linux liveCD gebruiken, zoals Knoppix, om daarvan te booten.

Waarschijnlijk dat de USB dan wel werkt.
En dan kan je middels copiren en plakken die bestanden naar USB-stick of -HD verplaatsen, welke je weer wil redden!
 
Gevonden in het Engels:
To remove the cover:
a) first remove two screws at the top of the back panel - might have knurled heads.
b) gently ease the top (including the front cover forwards a few inches, then just lift off

Dus in het NL:
Achterzijde boven 2 schroeven verwijderen
Schuif de bovenkant voorzichtig naar voren en til deze daarna omhoog
 
Gollem : Bedankt, naar voren schuiven inclusief frontje, dat was het. Ik probeerde hem naar achter of omhoog te schuiven. Hij is open nu.
Abraham54 : Ik ga op zoek naar de Knoppix, goed idee, had ik niet aan gedacht. Ik meld het resultaat nog wel.
 
Ik heb Knoppix 6.2 geprobeerd (6.3 niet kunnen vinden), maar die komt niet verder dan een mooi landschap, waarin alleen de muis reageert. Geen werkbalk onderaan. Maar als ik naar de eisen voor Knoppix kijk : Intel/AMD-compatible CPU (i486 and up), RAM: at least 120 MB for the graphical desktop. Recommended for working with various office applications: 500MB RAM, dan is een Pentium2 350mhz en 62 mb geheugen ook niet genoeg. Op mijn eigen pc doet Knoppix het uiteraard prima, die bewaar ik dus. Derhalve de HD eruit moeten halen, was nog een hele toer , op mijn eigen pc aangesloten en alle bestanden gekopieerd. Daarna de HD weer terug gezet, helaas kende W98 toen de cd-rom niet meer. De cd-rom werkt wel, want ik kon nog steeds booten van de Knoppix CD. Maar W98 kon ik niet zover krijgen dat ie de CD-rom zag. Is ook niet belangrijk meer, alleen irritant.
 
Ach, je hebt nu wat je terug wou hebben!
En dat lijkt mij het belangrijkste.
Voor de rest is die Win98 Pc gewoon antiek inmiddels!
 
Beste OP
maar Windows 98SE ziet geen externe hd of stick
Hier kan je wel wat tegen doen hoor.
Ik heb onderstaande op 3 pc werken ( 98SE ) en gebruik en stick van Kingston 16 GB
en werkt bij mij prima.
Ik kan dus alles overzetten van XP naar 98SE en andersom.

http://www.technical-assistance.co.uk/kb/win98se-usb-mass-storage-drivers.php

Gebruik op eigen risico uiteraard maar bij mij ging het goed en werkt nog steeds prima.

Mvg
Herman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons
Terug
Bovenaan