• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Functioneel Programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
9 sep 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hallo!

Ik heb een vraag. Waarom worden sommige programmeertalen onder de noemer "Functioneel Programmeren" verwoord?

Het lijkt mij een pleonasme, of bestaan er ook niet-functioneel programmeertalen?

Ik ben benieuwd of iemand mij met deze hoofdbreker kan helpen.

Groetjes

Programmeer-Jeffrey
 
Bij het woord 'functioneel' in "Functioneel programmeren" denk jij waarschijnlijk aan de betekenis 'doelmatig' (met zo weinig mogelijk geld, tijd en inspanning een zo goed mogelijk resultaat bereiken).
Die betekenis is hier echter niet van toepassing. Welke betekenis heeft 'functioneel' hier dan wel?
Zie daarvoor dit artikel op Wikipedia: Functioneel programmeren - Wikipedia
 
functioneel programmeren is een heel andere manier dan object oriented programmeren... Vaak kost het minder code en minder verwerkingstijd, maar (vind ik) is de code complexer.... Functioeel programmeren wordt vooral in wetenschappeijke domeinen gebruikt is mijn ervaring... Als je het wilt leren is Haskell een goed begin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan