• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

stargaternl

Junior lid
Lid geworden
25 dec 2018
Berichten
69
Waarderingsscore
5
Goedendag,

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
1500 a 2000 ( het liefste meer richting de 1500)

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Beeldscherm , muis, toetsenbord, speakers.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Met name gamen.

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
de wat meer nieuwere games, en vaak ook real time strategy games. Grote legers e.d.

- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Ja een SSD zou fijn zijn. Ook zou een mooie behuizing fijn zijn, maar als dat ten kosten gaat van de kwaliteit van de pc dan natuurlijk niet. NZXT phantom is wat ik nu heb en die vind ik erg mooi. Maar ik sta zeker open voor een andere indien dat beter is

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Besturingssysteem. (ik neem aan dat ik die niet van mn oude pc kan overzetten

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1, misschien na een tijdje 2 indien er meer budget vrij kan komen ( mijn scherm kan 4k kwaliteit aan, zou fijn zijn als mijn pc dat ook aan kan.

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Ja

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Nee

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Beste prijs/kwaliteit is het belangrijkste.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite
 
Laatst bewerkt:
Er zit een M.2 aansluiting op het mono, maak er gebruik van maar wel eentje die een chipset heeft die de CPU ondersteund.

Voeding is overdreven, graka heeft al aan een 500Watt voldoende.
Een modulaire van Seasonic van 550Watt kan het ook doen.

CPU is een overclockbare en is niet nodig, die gigahertsjes zijn niet echt het belangrijkste.

Een W10 key kun je op veel sites goedkoop aanschaffen, W10 zelf kun je bij Microsoft ophalen.

Zie overigens weinig verschil met de kant en klare pc's uitgezonderd de kast, nog naar gekeken?

Kan morgen wel even de basket aanpassen als je dat wilt.
 
Wat voor mij belangrijk is, is dat ik de huidige games goed kan spelen en dat ik ook bij rts games, op ''goede'' graphics kan gamen. Ik ging er persoonlijk vanuit dat de gigahertzjes nodig zijn om bijvoorbeeld een hoop units goed te kunnen renderen zonder lag te krijgen (als er veel tegelijk gebeurd).

Zou fijn zijn als je mij met de basket kan helpen ja wanneer je tijd hebt natuurlijk:). Ben nogal een leek, heb mijn huidige pc ooit ook via deze website zelf in elkaar gezet. maar qua componenten matchen ben ik niet echt de beste.

De reden dat ik ervoor kies een kast te assembleren i.p.v. een standaard pc uit te kiezen is dat ik dan meer invloed heb op de looks van de behuizing. Degene die ik nu uitgekozen heb bijvoorbeeld vind ik visueel gezien erg mooi. Indien er een andere is die naar jou idee beter is hoor ik dat natuurlijk graag.
 
Enkel opletten bij de 2070 geforce kaarten, zitten meestal minder/andere aansluitingen op (display port en soms HDMI, geen DVI). In de gekozen versie: 2 x display port, 1 HDMI. Voor de rest vind ik het voorstel van Lange Pier best wel te pruimen. Nog even het grote verschil (behalve de prijs) tussen een 1070ti of een RTX 2070 geforce kaart: klik HIER . Vooral voor VR (virtual reality) toepassingen ga je beter naar de 2070.
 
is die van MSI beter of die van gigabyte? Ik zie namelijk dat die van gigabyte een snellere basis klok snelheid heeft dan die van de MSI, maar dat de MSI kan boosten naar 1800 o.i.d. Wat zou hierin de betere keuze zijn als ik vragen mag?

Qua processor, is degene die nu in het mandje zit echt beter dan degene die ik nu zelf heb? Ik heb namelijk de Intel Core i5-4670. Nu heeft deze een hogere ''snelheid'' en ik wil wel echt een processor die merkbaar beter is zeg maar.

Verder echt mega bedankt voor de hulp! heeft me echt enorm geholpen
 
Laatst bewerkt:
heb het bekeken, maakt idd weinig uit. Ik denk dat ik het maar gewoon bij de MSI videokaart hou omdat ik daar goede ervaring mee heb.

Qua processor denk ik er aan om toch 1 stapje hoger te gaan met de i7 9700k. niet zo veel duurder en volgens de test die jij ook doorgestuurd had toch best wat beter dan de 8700. Qua stroom moet dat nog wel lukken denk ik?

Verder denk ik dat ik het mandje zo ga houden. Volgende week ben ik op vakantie, heb ik een verloving. Dus nu mn pc bestellen zal ws niet zo slim zijn aangezien ik niet thuis ben volgende week. Daarna kan ik mn nieuwe pc bestellen een een rib uit mijn lichaam verkopen zodat ik die kan betalen haha.
 
zo ziet het mandje er nu uit. iets betere processor en iets betere voeding puur omdat ik graag net iets meer wil uitgeven zodat ik verzekerd ben van een goed systeem. Tenminste in mijn noob ogen:p

Winkelwagen - Azerty
 
Config ziet er goed uit, daar kom je weer wat jaartjes mee verder. Wil je het echt afmaken … led-stripje in je case :p Succes!
 
Alleen het nut van een overklokbare CPU op een niet overklok moederbord ontgaat mij.
En wat is "beter"? dat impliceert dat die andere slechter zou zijn, tis een andere, meer cores, minder hyperthreading.
 
haha blijkbaar ben ik niet zo snugger op dit gebied. ik had gekeken op die website van jou en het vergeleken. op alle gebieden leek die CPU beter, zie:

Intel Core i7-9700K vs Intel Core i7-8700T

Of raad je een andere aan als ik het misschien iets beter wil dan de i7-8700?

ik probeer mee te denken, maar volgens mij maak ik het alleen maar moeilijker voor je (kuch)
 
had de pc gekocht... paar dagen geleden binnen gekregen. eerst gerotzooi met de licentie (duurde 2 dagen ipv 2 minuten). Vandaag geinstalleerd.... Drivers geinstalleerd. doe ik een stress test, scherm loopt vast en nu wordt de videokaar niet meer herkend. (ik hoop maar dat het software related is)

leuke bijkomend probleempje is dat mijn externe schijf met al mijn gegevens van de oude pc en alle fotos die ik ooit gemaakt heb ineens ook niet meer werkt, een piepje maakt. ik hoor wel dat de schijf aangesloten wordt, maar ik kan er niet in komen.
 
Deze mag gesloten en verwijderd worden. Ik heb een mooi systeem. De problemen moeten nog wel opgelost worden, maar als dat eenmaal gebeurd is ben ik een blij man:)

heel erg bedankt voor alle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan