• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Game/stream pc 600-650 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

EpicPaperclip

Bekend gezicht
Lid geworden
13 jul 2013
Berichten
174
Waarderingsscore
0
Heey mensen van het nationaal computer forum. ik zoek naar wat hulp bij het samenstellen van een nieuwe pc omdat ik hier niet erg veel ervaring mee heb.

Tijdstip:
De ontwikkelingen gaan erg hard in computer hardware. Zowel qua prijs als techniek. Het heeft geen enkele zin NU een pc samen te stellen, als je die pas over een aantal maanden wilt aanschaffen. Neem de tijd om je in te lezen, en vraag advies kort voor je hem gaat kopen.
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 650 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) alle randapparatuur en het besturings systeem.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...) Gamen en streamen.
- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements) Xsplit, league of legends, osu, Call of duty, BF3 (hoeft echt geen ultra te zijn)
- Ben je van plan te gaan overklokken? misschien een klein beetje als het nodig mag zijn. (is niet verplicht)
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}? Draadloos internet en ik zat te denken aan de CM storm storm enforcer kast.

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...) nee
- Heb je hiervoor ook een apart budget? NVT
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) geen (heb nog een windows key)
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit? 1920x1080

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? nee
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd? nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? 4launch, mycom, eigenlijk elke webshop waarbij je in de omgeving Eindhoven kan ophalen.
 
Hallo EpicPaperclip :welkom:

Ik heb aan de hand van je wensen wat samengesteld bij 4launch.nl:
Winkelwagen

Behuizing: Cooler Master Storm Enforcer
Deze vroeg je zelf. Maar het is ook een prima kast met voldoende koeling en aansluitmogelijkheden. Ik vermoed dat je hier al voldoende research naar gedaan hebt en extra info niet nodig is.

Voeding: Nexus NX-5000 V1 550W
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden (incl. voorgestelde upgrades). Hij is aanvaardbaar stil en komt kwa geluid niet boven alles uit. Deze voeding is ook modulair, wat betekend dat overbodige kabels kunnen worden afgekoppeld.

Moederbord: ASRock FM2A75 Pro4
Dit bord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Het bord ondersteund tot maximaal 64Gb aan geheugen verdeeld over 4 geheugensloten. Er zijn voldoende uitbreidingsopties dankzij de extra sloten voor bijvoorbeeld een extra geluidskaart en/of aparte videokaart. Het bord heeft SATA600 en USB 3.0 aansluitingen

Processor: AMD Athlon II X4 750K
Dit is een quad core processor met een snelheid van 3,4GHz per core.
Hij ondersteund ook turbo modus wat betekend dat hij zichzelf bij stressmomenten gaat overklokken.

Processorkoeling: Cooler Master Hyper TX3 EVO
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Op die manier blijft turbo modus uitgeschakeld. Deze koeling is een stuk beter.

Geheugen: Corsair Vegeance PC12800 1600Mhz 4Gb
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken. Er zijn nog twee vrije sloten die je in de toekomst evtl. nog kan vullen met geheugen (max. 2x16Gb extra). Voorlopig is 4Gb nog wel ok, hedendaagse games gebruiken nooit meer dan 3Gb van het RAM geheugen.

Harde schijf: Western Digital Caviar Blue 500Gb
Deze schijf heeft een zeer snelle verwerkingssnelheid en haalt snelheden van 130mb/s. Hij wordt aangesloten via de nieuwe SATA600 standaard op je moederbord. Met 500Gb dien je met je doeleinden wel een tijdje toe te komen. Mocht je na verloop van (veel) tijd toch te weinig ruimte hebben. Dan kan je altijd extra schijven toevoegen (maximaal 5).

Videokaart: Nvidia Palit Geforce GTX 760 2Gb Jetstream
De kaart ondersteund ook DirectX 11.1, 3D Vision, PCI Express 3.0 en zet zeer goede performance resultaten neer voor de hedendaagse gaming. Op deze kaart kan je tot maximaal 3 monitoren aansluiten die via de software aangestuurd worden. Met deze kaart zou je genoemde games prima op high settings moeten kunnen spelen, mogelijk zelfs op Ultra.

Check deze review voor meer info en benchmarks: http://nl.hardware.info/reviews/4524/nvidia-geforce-gtx-760-review-boost-voor-de-midrange

Dvd brander: Lite-On IHAS124
Deze drive leest en schrijft cd/dvd media.

Netwerkkaart: TP-Link TL-WN851N
Met deze kaart kan je via Wireless LAN verbinding data versturen en ontvangen aan hoge snelheid.

Je koos ervoor de assemblage en Windows installatie voor eigen rekening te nemen. 4launch geeft evtl. ook de mogelijkheid om alleen de processor + koeling te installeren op het moederbord (Klik). Dit is zo'n beetje het meest risicovolle onderdeel. Men vraagt hiervoor 15 euro.

Als besturingssysteem bij dit systeem is Microsoft Windows 7/8 64bit aanbevolen. De gekozen componenten zijn technisch het best ondersteund door deze software.

Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat gerust van je horen!!

Groetjes,

Dave
 
Is die processor wel krachtig genoeg voor hd livestreamen en gamen tegelijk? ik maak me namelijk zorgen van niet.

---------- Bericht toegevoegd op 02:54 ---------- Vorige bericht was op 02:50 ----------

ik heb trouwens de blue drive vervangen met een toshiba 1 tb drive die net zo duur was is dit een goede keuze?

---------- Bericht toegevoegd op 03:55 ---------- Vorige bericht was op 02:54 ----------

en die 4 gb zou ik eigenlijk graag ook als 8 gb zien want ik heb ervaring met 4gb en dat is gewoon echt niet genoeg voor livestreamen en gamen tegelijkertijd.

---------- Bericht toegevoegd op 03:57 ---------- Vorige bericht was op 03:55 ----------

trouwens ik gebruik nu een laptop met een i3-2350M een gt 610m en 6gb ram en dat is gewoon niet goed genoeg voor de dingen die ik er mee wil doen (sorry voor de vele berichten) BTW ik heb ook de DVD drive weggehaald ik ga windows installeren via een USB stick
 
Met twee cores ingesteld op de game en twee cores op de stream zou dat aardig moeten lukken.

Toshiba 1Tb is een waardig alternatief.

Voor 8Gb zal je budget omhoog moeten ofwel een minder presterende videokaart, maar dat wordt ook meteen flink inboeten op game-performance.

De laptop die je daar noemt is ook totaal niet geschikt voor gamen. Die videokaart is gewoon veel te zwak. Voor games ga je het verschil serieus merken omdat de videokaart bijna 25x zo snel is. Het is net dat onderdeel dat er voor zorgt dat games soepeler worden weergegeven en grafische effecten sneller worden berekend.
Binnen dit budget denk ik niet dat je veel meer zal kunnen.
 
ik heb zelf nog even wat research gedaan en de dvd drive weg gehaald waardoor ik 8 gb kingston ram kon kopen op 1600mhz voor het zelfde budget.
 
Mooi zo! :)
 
Hey ik heb nog een vraag wat nou als ik mijn case zou veranderen in een budget case en ongeveer 20-30 euro bij het budget kan bijsnoepen met wat voor een setup zou ik dan uitkomen? want het gaat mij uiteindelijk toch om de performance en niet op de looks en die case met zijn 80 euro is in verhouding erg duur.

ik zit nu met deze winkelwagen: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/87105

(sorry als dit erg veel moeite is ik had hier beter eerst goed over na kunnen denken)
 
Hallo EpicPaperclip :)

Excuseer je je nu omdat je een vraag stelt op een discussieforum? :huh:
Ik begrijp echt wel dat je niet alle dagen 650 euro uitgeeft en dat je graag het beste eruit wilt halen. Vandaar ook dat ik naar je wensen zo goed mogelijk wil samenstellen. ;)

Als je de kast naar bijvoorbeeld Bitfenix Merc Alpha zou brengen wat een basiskast is met redelijk wat luxe features, maar een wat meer standaard uitzicht. Dan zou ik een AM3 970 chipset moederbord aanbevelen met een AMD FX-6300. Omdat je aangeeft dat het streamen vrij belangrijk is. Dat is een 6-core processor die je kan opdelen in drie voor de games, twee voor streaming en n om al de rest te ondersteunen.

Check aangepast winkelmandje

Groetjes,

Dave
 
dit is PERFECT ik heb namelijk vele goede dingen gehoord over de fx-6300 maar ik heb nu nog 2 kleine vraagjes: 1. is dit allemaal compatible met elkaar dus het zou gewoon in principe allemaal volledig moeten werken als het correct geinstalleerd word? 2. kan je met deze setup (een klein beetje) overclocken?
 
1. Ik heb nog eens een dubbele check voor je gedaan en voor zover ik zie zouden er geen compatibiliteitsproblemen mogen zijn.
2. Je kan een klein beetje overklokken. Als je echt hogere resultaten wilt bereiken met handmatig bij-overklokken zou ik een betere processorkoeling adviseren. Met name Gelid Tranquillo Rev 2, die is niet vl duurder. Maar wel een erg fijne (stille) koeling voor wie wilt veilig wat wil experimenteren als overklokker.
 
ik zal die cooler even in mijn gedachten houden is trouwens de Cooler Master Midi Tower Elite 430 een goed idee? ik vind een raampje en het blauwe ledje in de fan toch wel erg leuk xD
 
Dat is een alternatieve kast die ook prima kan ja. De heeft wat minder goede kabelmanagement mogelijkheden. Maar is verder een prima kast.
 
Dat ziet er idd een erg fijne kast uit als je de specificaties bekijkt. Ook usb 3.0 enz, waarmee je meteen een stapje voor zit op die andere kasten. De meegeleverde ventilator zou ook een led hebben, al kan ik niet meteen terugvinden welke kleur dat standaard is. In deze kast is geen airflow, luchtdoorstroming, maar er wordt continu koude lucht aangezogen door de 120mm ventilator die zich aan de voorkant bevind. Dat zou voor deze opstelling voldoende moeten zijn. Indien je toch te warme temperaturen opmerkt kan je in latere fase evtl. nog een extra ventilator aan de achterzijde plaatsen om zo airflow te creeren.
 
Ik ga deze pc vandaag ophalen met de kleine aanpassing van een gigabyte cooler met 3 fans. nog enige tips voor tijdens het bouwen? ik heb zelf al 4 tutorials gelezen en al een normale pc uitelkaar en inelkaar gezet dus ik heb wat kennis.
 
nog enige tips voor tijdens het bouwen?
Check youtube eens, van zowat elk onderdeel kan je filmpjes vinden met uitleg en videobeelden tijdens het inbouwen.
 
hij zit in elkaar hoor! hij is behoorlijk stil moet ik zeggen nu nog mijn games installeren xD
 
Mooi zo!

:without:
 
Hier zijn de fotos:
cwtx.jpg

de binnenkant van de pc
75oj.jpg

de voorkant
2orn.jpg

volledige setup
Sorry voor de slechte kwaliteit ik doe dit met mijn mobiel xD

---------- Bericht toegevoegd op 21:25 ---------- Vorige bericht was op 20:39 ----------

volgende upgrades aan de computer zijn: ledverlichting in de case, extra fans aan de bovenkant, een ssd. nog meer tips die deze pc extra awesome kunnen maken? xD
 
Wat zijn die twee zwarte kabels in het midden zo horizontaal?
Kan je die dikke voedingskabel niet langs achter de backplate van het moederbord omleiden?

Nu goed misschien zie je ze niet voor het raampje. Ik vind dat het erg mooi in elkaar geknutseld is!

Veel plezier met je nieuwe configuratie!!

Edit:
Ik heb me zelf nooit zoveel bezig gehouden met casemodding, maar volgens mij is die markt in het buitenland een stuk groter dan in NL. Ik zou dus zeker wat verder kijken dan enkel 4launch. Iets als dit vind ik wel megacool uitzien:
Your-name-up-in-lights--Coo-.jpg

Als je die dan kan instellen dat die bijvoorbeeld zou weergeven welk liedje afspeelt oid. Zijn wel coole gadgets denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan