• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gaming PC voor een teener

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medjed

Gevestigd lid
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
309
Waarderingsscore
6
Goede middag,
ik wil graag een advies voor een gaming PC voor een teener, hier zijn zijn "eisen". Alvast bedankt:

Tijdstip:
ZSM :)

1. Het systeem:

- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 1500
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? Geen.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? Gamen
- Welke software/games ga je erop gebruiken? Not sure .. (like call of duty)
- Ben je van plan te gaan overklokken? liever niet, maar als het heel veel oplevert wel
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? Draadloos internet, SSD,

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? beeldscherm
- Welke software heb je nodig? besturingssysteem
- Heb je hiervoor ook een apart budget? Nope
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? 2 (voor 2de scherm wel extra budget)

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? Mag, maar hoeft niet.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? Not sure.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken? Geen voorkeur - beste deal.
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Aanschaf en Advies. Veel succes met je vraag.
 
De licentie van Windows zou ik inderdaad via een webshop kopen zoals Lange Pier al aangeeft. Of bijvoorbeeld op https://www.onlinekeystore.com/nl/ hier heb ik zelf prima ervaring mee.

Qua systeem zou ik het volgende doen:
https://azerty.nl/basket/?code=YTox...1O2k6MTtpOjM3MTIxNTtpOjI7aToxNTkzNzM4O2k6MTt9

Inclusief scherm binnen het gestelde budget.

De behuizing is natuurlijk een persoonlijke keuze. Wat vind je zelf mooi? Of maakt het allemaal niet zoveel uit hoe het oogt? Veel mensen hechten waarde aan het uiterlijk. Wellicht wil je iets met een raam er in. Hoe dan ook, dit is voor de rest gewoon een goede behuizing, zonder gekke poespas.

Verder:
250 gb m.2 ssd, eventueel kan je voor 500 gb gaan wat uiteraard wel duurder is
2 tb conventionele harde schijf, je kan voor minder gaan maar dat scheelt misschien 10 euro...
16 gb geheugen, dat moet voorlopig voldoende zijn voor de gemiddelde game
Arctic CPU koeler voor prima koelprestaties, semi-passieve ventilator dus onhoorbaar bij lage belasting
AOC full hd beeldscherm

Moet je het wel allemaal zelf in elkaar zetten
 
Heeft hij geen behoefte aan een goede videokaart? Het helpt meestal de FPS omhoog te krikken, en als je ze niet al te ingewikkeld neemt, zijn ze ook niet zo duur.
ik heb zelf een NIVDIA GeForce GT 730, en deze werkt prima
 
Overbodige en niet kloppende reactie, in beide configuraties zit er een stuk betere videokaart.
 
Heb je die Wi-Fi op moederbord nodig? Toch ook eens vergelijking tussen ASUS TUF B360-PRO GAMING en ASUS TUF Z370-Pro Gaming, nog meer aansluitmogelijkheden.
 
Mensen bedankt,
tiener's vader heeft de links bekeken, de optie van Polley vond hij goed (dank!) en daarmee gaat ie waarschijnlijk verder (met 1 of 2 kleine aanpassingen). Maar toch nog even stand-by, misschien komt ie met nog wat dingetjes op het laatste moment..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan