• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kluun1985

Nieuw lid
Lid geworden
26 jan 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Gisteravond outlook emailadres aangemaakt. Om 23:30 1 email naar een gmail afzender verzonden. 20 minuten later inhoud van de email gekopieerd en naar mijn eigen gmail verzonden. 2 mails verzonden dus. Na 2 uur opnieuw ingelogd. Is er een reactie op mijn eerste mail, nee dus, maar het was al laat. Vanochtend rond 09:30 weer ingelogd en ineens geblokkeerd wegens het zenden van een hoop ongewenste mails? Natuurlijk via telefoon nummer toevoegen en code invullen weer toegang gekregen, maar ik zie geen andere activiteit. Enkel 2 mails die verzonden zijn. Hoe achterhaal ik nu de reden van de blokkade? Kan het zijn dat de geadresseerde van de eerste mail mij als spam heeft gemeld, waardoor ik geblokkeerd was?
 
Was inderdaad een bekende, en ik heb maar 1 persoonlijke mail verzonden naar die persoon. Ik heb de mail ook naar mezelf (gmail) gestuurd, maar vanzelfsprekend heb ik die niet aangevinkt als spam. Maar je kan toch niet geblokkeerd worden als 1 iemand 1 mail aanvinkt als spam?
 
Kun je die persoon niet vragen of hij dat heeft gedaan.
Het lijkt mij sterk dat hij dat doet.
Maar als ik onderstaande lees, dan lijkt het erop dat Microsoft denkt dat jij spam verstuurd.
Maar jou actie om de blokkade op te heffen zal voldoende moeten zijn.
Om dit weer te voorkomen.

Om je Microsoft-account te beschermen tegen fraude of misbruik, blokkeren we dit tijdelijk als we uitgaande spam-achtige activiteiten ontdekken.

Gelieve de volgende stappen uit te voeren voor het opheffen van je blokkade:

1) Je kunt de blokkade van je account vanaf je pc ongedaan maken. Dit gaat als volgt:

  1. Ga naar https://account.live.com.
  2. Meld je aan bij je geblokkeerde account.
  3. Volg de aanwijzingen op het scherm.
2) Als je je account niet online kunt verifiëren, neem dan contact op met ondersteuning.

Zodra de blokkade van je account is opgeheven, voeg je een telefoonnummer aan je account toe voor het geval je in de toekomst je account moet verifiëren.
 
Was het een gewone e-mail met plain text, of was het een e-mail met heel veel foto's en andere bijlagen?

Dat kan namelijk ook een indicatie zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan