• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Gebrekkig toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvis

Junior lid
Lid geworden
20 sep 2015
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Beste iedereen,

Enkele tijd geleden heb ik per ongeluk verkeerde drivers verwijderd.
Na het opnieuw downloaden van drivers werkt het toetsenbord van mijn laptop niet meer naar behoren.
Het gaat om een Acer Aspire V3-771. Sommige letters (vaak dezelfde) werken heel af en toe. De rest werkt nog prima.
Het gaat vooral om de letters q, t, u, p, en j en nog wat andere toetsen mocht dit nuttige informatie zijn.
Zelfs heb ik niet veel verstand van computers dus heb geen idee wat het probleem is.
De laptop loopt af en toe zomaar vast maar werkt voor de rest nog prima.
Als iemand een eenvoudige oplossing heeft voor dit probleem zou dat me zeer helpen!

Alvast bedankt.
 
dit model notebook heeft drivers tot en met Windows 8.1 jij dient deze te gebruiken en mogelijk word je systeem dan ook bijgewerkt via de Windows update … in deze link vind jij de drivers W8.1
*enkel indien jij als besturingssysteem W7 x64 ingeeft dan zie jij een chipset driver vermeld ...een driver specifiek voor het toetsenbord is er dus niet !
 
Is er misschien een andere manier om mijn toetsenbord weer te laten werken? Windows update geeft aan dat alle drivers zijn bijgewerkt tot de meest recente.
 
sluit eens een extern toetsenbord aan en kijk dan eens een tijdje na of dit probleem met de door u genoemde toetsen er nog steeds is ...mogelijk dat de toetsen op je notebook aan de onderkant wat plakkerig zijn ...of versleten .
 
In apparaatbeheer de PS/2 keyboard dïnstalleren en rebooten, ding moet wel uit zijn geweest, dus indien snel opstarten wordt gebruikt, die uitzetten.
 
In apparaatbeheer de PS/2 keyboard dïnstalleren en rebooten, ding moet wel uit zijn geweest, dus indien snel opstarten wordt gebruikt, die uitzetten.

Voor nu lijkt het te helpen, dank voor de hulp!
 
Het probleem is helaas nog niet verholpen, moet er maar mee leren leven denk ik.
 
Ik zal dit topic weer op vraag zetten, dan kunnen mensen nog met ideeën komen
 
Een computer / laptop waarvan het toetsenbord vreemd doet en vastloopt kan ook komen door malware . Waar heb je die drivers gedownload ? Mogelijk zou je kunnen malware mee gedownload hebben .

Misschien vreemde vraag van mij, waarom citeer je dit op deze manier ?

Enkele tijd geleden heb ik per ongeluk verkeerde drivers verwijderd.

Iets wat verkeerd is ga je bewust verwijderen , maar toch niet per ongeluk ?
 
Iets wat verkeerd is ga je bewust verwijderen , maar toch niet per ongeluk ?

Was mijn laptop aan t opschonen en dacht een programma eraf te gooien die ik nooit gebruikte, maar dit bleek mn wifi driver te zijn. Na het eropnieuw opzetten van deze driver is het nooit meer goed gegaan met de laptop. Alle drivers die ik gedownload heb zijn van de acer website.
 
Je hebt W10 en installeert drivers voor 8.1, dat is het probleem.
Was al aangegeven dat via apparaatbeheer te doen voor het tokkelbord en dat dien je ook te doen voor de andere onderdelen of bij de fabrikant de W10 drivers ophalen en niet bij Acer, die heeft ze niet.
 
Was mijn laptop aan t opschonen en dacht een programma eraf te gooien die ik nooit gebruikte, maar dit bleek mn wifi driver te zijn. Na het eropnieuw opzetten van deze driver is het nooit meer goed gegaan met de laptop. .

Hoe bedoel jij dit precies?
Want ik vraag mij af at een wifi driver te maken heeft met een slecht werkende laptop.
 
Sinds het moment dat ik die driver verwijderd heb krijg ik vaak een BSOD en het toetsenbord werkt dus niet goed meer. Ook loopt windows verkenner vaak zomaar vast. Hoe dat kan weet ik ook niet, het is nou eenmaal zo... Het hele systeem is gewoon naar de ***** denk ik. Kan beter een nieuwe kopen waarschijnlijk.
 
Een WLAN-driver verwijderen en dan problemen krijgen met het toetsenbord.
Dat is niet normaal - dat duid eerder op corruptie in Windows.


Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Sinds het moment dat ik die driver verwijderd heb krijg ik vaak een BSOD en het toetsenbord werkt dus niet goed meer. Ook loopt windows verkenner vaak zomaar vast. Hoe dat kan weet ik ook niet, het is nou eenmaal zo... Het hele systeem is gewoon naar de ***** denk ik. Kan beter een nieuwe kopen waarschijnlijk.

Weet jij toevallig welke foutmelding de bsod geeft?
Je hoeft niet gelijk een nieuwe te kopen, een schone installatie van Windows 10 zal waarschijnlijk voldoende zijn.
 
....png
Krijg deze melding na de scan. De logs waarnaar verwezen worden zijn vrij lang. Zal ik deze hier posten of weet iemand al een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan