• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Gebruik van meerdere kabel converters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycho

Gevestigd lid
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
205
Waarderingsscore
2
Hallo! Ik heb sinds kort een tweede scherm. Dit scherm ondersteund: Displayport, VGA en DVI. Nu heb ik helaas geen DVI of Displayport kabel.
Ik heb echter wel een kabel die van displayport naar hdmi gaat (zelfde kabel) en daarna heb ik een hdmi naar displayport converter aangesloten. Dit werkt echter niet. Dus of de manier van bekabelen werkt niet, of de displayport is kapot.

Dan heb ik een andere oplossing die wel werkte. Ik heb een oude VGA kabel gepakt en deze in de monitor gedaan. Helaas heeft mijn videokaart geen VGA aansluiting maar wel HDMI, DVI en Displayport.
Nu heb ik de VGA kabel in de monitor gedaan en daarna in een VGA to HDMI converter gedaan en die vervolgens weer in een HDMI to Displayport converter gedaan. (Dus 1 kabel en 2 verschillende converters). Dit werkte en de monitor gaf beeld.

Nu ben ik alleen bang dat dit niet goed is of problemen kan opleveren. Kan iemand mij vertellen of dit kwaad kan?

Het tweede scherm is puur bedoeld om Discord en andere programma's op te laten zien terwijl ik mijn gewone monitor (HDMI) gebruik om op te gamen en andere dingen te doen.
 
Kan geen directe reden bedenken waarom dit, als het werkt, problemen op zou kunnen gaan leveren. Wat ik mij wel afvraag is waarom je niet voor een redelijk bescheiden bedrag van € 10 tot € 20 een Displayportkabeltje of van € 10 tot € ?? een HDMI kabeltje hebt aangeschaft? Als je die converters al had liggen, ala, maar de prijs van die converters is imho hoger dan die van een eerder genoemd kabeltje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan