• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gebruik van twee schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Vermolen

Nieuw lid
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Technische gegevens computer

Intel Core i3-2100 CPU, 3,10 Ghz, 4,0 GB RAM, Intel HD Graphic en NVIDIA Geforce 210

Probleemweergave werken met twee schermen

a. Twee schermen aangesloten met 1 VGA en 1 DVI kabel aan de Intel HD Graphic beeldschermadapter.

b. Bij opstarten computer worden beide beeldschermen aanvankelijk door de pc gedetecteerd. Op beide schermen wordt het W10 logo getoond.

c. Vervolgens gaat 1 scherm uit(no signal input). Op het andere scherm wordt het aanmeldingsscherm getoond.

d. Na inloggen 1 scherm operationeel.

e. Volgende handeling is; gaan naar computerbeheer, klik op apparaat beheer(linker muis), klik vervolgens met de linkermuisknop op beeldschermadapters, klik vervolgens met de rechtermuisknop op de adapter waar de kabels op aan zijn gesloten, klik vervolgens op apparaat uitschakelen, daarna weer op inschakelen en voilà er zijn nu weer twee schermen operationeel.


Deze beeldschermproblematiek is samen met de ondersteuning van Microsoft al reeds bewerkt(sessie van ongeveer 3 uur) en heeft niet geleid tot een oplossing.

Het probleem is ontstaan na de Herfstupdate van 29 september.

Het probleem zit volgens mij in de Microsoft Basic Display adapter. Krijg dan ook met regelmaat de melding, dat de stuurprogramma voor de beeldschermadapters niet kan worden geïnstalleerd, dus wordt er overgegaan naar Microsoft Basic Display adapter.

Al geruime tijd bezig met het vinden van een adequate oplossing. De beeldschermproblematieken zijn in voldoende mate bekend gesteld bij Microsoft. Helaas blijft de oplossing achterwege.
 
Krijg dan ook met regelmaat de melding, dat de stuurprogramma voor de beeldschermadapters niet kan worden geïnstalleerd,

Als je bovenstaande melding krijgt komt er dan ook iets van een foutcode bij te staan? En heb je al geprobeerd de drivers handmatig te updaten? Zeggen de Windows logboeken iets over deze fout?
 
Met Microsoft samen hebben we de stuurprogramma's van beide beeldschermadapters voorzien van een verse update. Verder dan dat konden zij mij ook eigelijk niet helpen!!(misschien 'n mindere technische geschoolde medewerker van Microsoft, enfin hij deed wel zijn best.)
Heb intussen ook de pc hersteld naar fabrieksinstellingen.(wat 'n heisa om alles wwer terug te krijgen).
Het probleem is eigenlijk ontstaan na een bijzondere moeizame, hele trage update van W10(meer dan 24 uur). Mijn beide beeldschermen waren aangesloten op de NVIDIA Geforce 210. Tot dan werkte alles prima. Ook ten tijde van W7(het oorspronkelijke stuurprogramma.)
Na genoemde upgrade van W10 werkten beide beeldschermen niet. Vervolgens de kabels aangesloten op de oorspronkelijke beeldschermadapter van de pc. Nu had ik weer beeld.
Pc opengemaakt, vervolgens een andere beeldschermadapter geplaatst, zonder succes. Daarna de NVIDIA Geforce 210 teruggeplaatst, getest en verbluffend alles werkte weer zoals vanouds. Tot de herfst upgrade van september. Einde twee schermen verhaal. Sindsdien alleen nog maar 1 beeldscherm. Ik werk nu met twee schermen nadat ik de reeds omschreven handeling heb uitgevoerd(uit/inschakelen van beeldschermadapter. Intussen alle kabels vernieuwd, andere adapters gebruikt. Helaas pindakaas. Mijn idee is nog steeds, dat Microsoft Basic Display adapter de zaak frusteert. Kan hem ook niet in het systeem vinden cq verwijderen.
We zullen binnen kort het probleem opnieuw voorleggen aan Microsoft.

Tot nu toe bedankt voor alle tips, heb nog niet alles uitgeprobeerd. Gaat zeker nog wel gebeuren.
 
Kan het niet zijn dat jou Nvidia kaart geen herfst update ondersteunt?
Want er zijn veel kaarten die dan een extra update nodig hebben om met die Windows versie goed te werken.
Wat je ook nog zou kunnen doen, is jou probleem hier eens neer zetten.
Microsoft Community

Welke versie van de Nvidia kaart heb jij?
 
Goedemorgen allen,
De wet van Murphy heeft weer toegeslagen. Afgelopen zaterdag heb ik, i.v.m. verhuizing naar een andere kamer mijn computer van alle kabels ontkoppeld. Om vervolgens op dezelfde dag in de nieuwe ruimte alles opnieuw aan te sluiten. In een helder moment heb ik besloten om de beeldschermen aan te koppen aan de NVIDIA Geforce 210 i.p.v. aan de Intel HD Graphic, daar waar ze voorheen aangesloten zaten. En prompt tot mijn grote verbazing werkt alles weer op de nvidia. Onbegrijpelijk, maar wel blij.
Even terug in de tijd. Toen ik mijn pc kocht was deze voorzien van een ingebouwde beeldschermadapter; de Intel HD Graphic.
Twee à drie jaar later heb ik van een familielid de NVIDIA Geforce 210 gekregen en geplaatst. Deze was krachtiger en beter dan de intel adapter. Alles werkte perfect en tot volle tevredenheid. In 2016 heb ik gebruik gemaakt van de switch van windows 7 naar Windows 10. Deze omzetting heeft nogal wat om het lijf gehad(qua installatietijd) voordat deze succesvol was geïnstalleerd. Een aantal maanden verder na een update van W10 begonnen de problemen met het gebruik van twee beeldschermen. Na wat geklooi met andere beeldschermadapters heb ik uiteindelijk de oorspronkelijke NVIDIA weer teruggeplaatst en de bekabeling opnieuw aangesloten. En voila alles werkt weer zoals het hoort. Tot de volgende update van W10. En weer geen scherm wat nog werkte. Dus weer opnieuw de kabels aangesloten op de Intel Graphic. Nieuwe kabels gekocht, helaas ik kreeg geen "verbinding"meer met de NVIDIA. Tot september 2017(herfst update). Toen waren de rapen pas echt gaar met als naar gevolg, dat ik nog maar met 1 beeldscherm kon werken. Wederom de hulp ingeroepen van microsoft. En samen hebben we geprobeerd het probleem op te lossen. Alle stuurprogramma's vernieuwd of geüpgraded. Echter geen oplossing van het probleem. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen via apparaatbeheer hoe ik toch mijn twee beeldschermen operationeel kreeg, nl. de beeldschermadaper van Intel uit te schakelen vervolgens weer in te schakelen en het werkt zoals ik het wil. Helaas moet ik deze handeling steeds herhalen bij het opnieuw opstarten van de PC. Dit was het tot zaterdag 06-01. Nu werkt weer alles zoals het hoort(beetje trager, dat wel). Ik ben nu 'n beetje angstvallig voor een komende update van W10. Want de situatie kan zomaar ineens weer anders zijn(bijv. de schermen werken weer niet etc.)
Enfin dit is zo'n beetje mijn verhaal. Een beetje verwarrend, maar toch!!! Ik ben eigenlijk reuze benieuw of ik hierin alleen sta, of dat meerdere mensen hetzelfde probleem kent.

Met groet,

Piet Vermolen
 
Hallo Piet,

Mooi om te lezen dat je het probleem hebt kunnen op lossen.
Het zou goed kunnen dat dit probleem door een update wordt opgelost, maar dat weet je natuurlijk nooit voor 100%.
Heb jij trouwens de laatste update erop staan?
Dit is versie 16299.192, die de lekken in de chips verhelpen.
Typ in de zoekfunctie winver en druk op enter.
 
Goedemorgen aarie25,

Zojuist de door jou genoemde update uitgevoerd. De update verliep naar wens. En de beide schermen werken nog steeds. Bedankt voor jouw feedback, heeft me wel ondersteund. Zal deze beeldschermadapter problematieken zeker richting microsoft dirigeren.

Groet,

Piet
 
Goedemorgen Piet,

Mooi dat ben je weer beter beveiligd tegen lekken. Ja dat kun je nog even doen, mochten meer mensen dit hebben dan wordt het misschien sneller opgelost. Geen dank hoor!

Ik heb dit topic op opgelost gezet, mocht je toch nog problemen hebben dan kan hij ook weer open.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan