• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Gebruik Windscribe VPN in Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Zojuist werd ik door iemand overvraagd over het gebruik van Windscribe. Wat is het geval? Ik gebruik Windscribe al een hele poos. Ik heb ook de browserextensie geïnstalleerd. Tot zo ver geen probleem. Nu vraagt mijn kennis waarom hij via het icoontje rechtsboven in FF in moet loggen. De clou is dat ik dat icoontje zelf nog nooit gezien had:(
Ik lees: "Windscribe is a desktop application and browser extension that work together" In mijn onschuld dacht ik dat de browserextensie automatisch werkt en ik verder niets hoefde te doen (de desktop applicatie start ik nl. altijd automatisch mee op als ik de pc opstart.
Mijn vraag is dus hoe dat zit. Ik ben nl. even de draad kwijt. Moet ik beide opstarten? Als de desktopversie loopt is de VPN toch immers al actief?
 
Ik kan je dit vertellen na je te hebben opgezocht in Admin:
hier was je op 4 november voor het laatst via VPN aanwezig - dat zie ik aan het IP-adres.

Dus ik vermoed, dat jij een an ander inderdaad in Firefox moet inschakelen.
 
Heb ik nu ook gedaan. Dit beteken mogelijk alleen dat ik me dus ten onrechte veilig heb gevoeld bij het surfen. Ik blijf toch met wat vragen zitten.
Deze site bv zegt dat mijn IP adres volledig gehide is als ik alleen de desktopversie inschakel: IP/DNS Detect
Windscribe had wel wat duidelijker mogen zijn dat de FF add-on afzonderlijk moet worden ingeschakeld ("read de fucking manual" natuurlijk) Excusez le mois)

Wat betreft 4 november toen had ik de browserextensie niet appart ingeschakeld. Tenzij dit met het installeren wél werd ingeschakeld maar dat bv. FF updates of andere oorzaken de extensie hebben uitgeschakeld.
 
Het kan met de vernieuwingen in Firefox zelf te maken hebben dat je die extra extensie benodigd,
 
Waren al mijn andere bezoeken van voor 4 november dan ook via VPN? Ik gebruik het immers al een jaar.
 
Als ik de lijst doorkijk dan denk ik, dat vanaf dat jij de nieuwste Firefox gebruikt, die extensie moet inschakelen.
 
OK. Dat verklaart een hoop, Bedankt.
Direct daarna denk ik dan: als dat de oorzaak is, hoeveel Windscribe gebruikers hebben dan ook niet in de gaten dat hun Windscribe add-on niet (meer) is ingeschakeld!
Ook een van de helpers op dit forum gebruikt Windscribe. Ik weet alleen niet meer wie (Aarie25?). Grote kans dat die ook FF gebruikt. Daar zou je kunnen controleren of zich daar hetzelfde voordoet.
Mogelijk moet ik (of die gebruiker) anders Windscribe eens inseinen dat ze een alert uitgeven.
Het is maar een suggestie
 
Laatst bewerkt:
Versie 63.0. 1 is van 31 oktober. Versie 63.0 van 23 oktober. Bij mij installeert hij niet automatisch (snap ook niet waarom niet want hij staat op automatisch updaten) dus het duurt altijd een aantal dagen voordat ik op een nieuwe versie controleer. Het zou dus kunnen dat FF rond 4 november is geupdate.
 
Die versie 65 heb ik ook. Maar als versie 63 mijn add-on heeft uitgesschakeld zal een volgende versie die niet inschakelen.
Blijft daarom over dat het interessant is te weten, ook ter bevestiging van deze conclusie, of dit ook bij andere gebruikers voor komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan