• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gebruikersgegevens verdwenen na de update van Windows 10: het probleem oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Gebruikersgegevens verdwenen na de update van Windows 10: het probleem oplossen

Wederom zorgen Windows 10 updates voor problemen. Sommige gebruikers klagen over verdwenen gegevens.

Na de update zijn de gebruikersgegevens verdwenen, evenals alle gebruikersinstellingen die in het Windows-profiel
zijn opgeslagen. Als gevolg daarvan hebben de betrokken gebruikers geen toegang tot de gegevens die zijn
opgeslagen in bijvoorbeeld hun profielmap en verdwijnen ook de aangepaste pictogrammen op het bureaublad en
de schermachtergrond.
Zie ook: Cumulative updates - February 11th 2020

Het is moeilijk in te schatten hoe groot het probleem is. In ieder geval lijkt de overgrote meerderheid van de gebruikers
die Windows 10 met KB4532693 hebben geüpdatet, niet te worden getroffen. Een meer gedetailleerde analyse heeft nu
aangetoond dat de gebruikersgegevens niet worden verwijderd, maar dat een niet-volledige kopie van het gebruikersprofiel
wordt geladen na de update, die Windows 10 tijdens het updateproces maakt.
De gebruikersgegevens voor de update bevinden zich daarentegen in een andere map met het achtervoegsel ".000" in de mapnaam.

Sommige getroffen gebruikers melden dat het probleem zichzelf oplost na een aantal herstarts van Windows 10.
Als dit niet helpt, kan de verantwoordelijke update weer worden verwijderd.
Daarna moet het profiel van de gebruiker opnieuw worden geladen met de juiste gegevens.

Om een update onder Windows 10 te verwijderen, roept u eerst de instellingen van Windows 10 op.
Hier schakelt u nu over naar het gebied "Windows Update" en klikt u op "Toon updategeschiedenis".
Hier kunt u alle recentelijk geïnstalleerde updates zien en kunt u de KB4532693 eenvoudig verwijderen.
Dit vereist ook een herstart van de computer.
 
@Abraham54

tja heer AB waarschijnlijk zullen er nog wel wat meer komen, Updates die problemen veroorzaken.
Dus mensen niet zomaar klakkeloos installeren die zooi
 
@Abraham54

tja heer AB waarschijnlijk zullen er nog wel wat meer komen, Updates die problemen veroorzaken.
Dus mensen niet zomaar klakkeloos installeren die zooi. 🙄
 
@Johannes1956 Die zooi, zijn wel de update's voor je windows ;)
 
Ach, de soep wordt niet zo heet etc..
Heb een paar machines waaronder een HP en nergens last van, maar goed, zal wel weer worden opgelost.
 
Jammer en opmerkelijk dat ik dit soort problemen nooit heb.
 
Jammer en opmerkelijk dat ik dit soort problemen nooit heb.
:laughing:
ik zou daar juist heel blij mee zijn, maar ik denk dat het komt omdat er het woordje Moderator onder de foto staat, ook een vorm van Respect
 
Zou die problemen zelf soms ook wel willen hebben al is het maar op een virtual machine. Dan kan ik tenminste inzicht krijgen in de werking ervan.
 
Ik heb ook nooit problemen met updates op zowel laptop en desktop.
Ik vraag me wel af op die problemen te maken kunnen hebben met problemen in sommige Windows files (sfc /f)
Sinds ik DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth heb gedraaid zijn bij mij in elk geval alle fouten verdwenen.
 
@Veng
tja, dat zou zomaar kunnen dat sommige Windows files problemen kunnen geven.
ik draai een maal per week sfc /scannow die het systeem op fouten controleert
 
Die sfc /scannow bedoelde ik ook. Was even in de war met chkdsk /f.
Belangrijkste voor mij was die DISM.exe . Die repareerde wel alles, sfc niet. Die gaf alleen een flinke lijst niet te repareren fouten.
 
Belangrijk is en blijft om individueel naar het probleem te kijken. Geen probleem is hetzelfde en geen oplossing universeel.
 
Zeker waar Rubensky.
 
@Veng

Dit zijn de meest Belangrijkste Dism.exe om Computer problemen op te lossen.
Als allereerste laat je deze draaien : SFC /Scannow want die zoekt naar fouten in Windows

Dism.exe /Online /Cleanup-image /CheckHealth
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
en deze ruimt alles op.🤗
 
Is het dan niet het gemakkelijkst om alleen de laatste te gebruiken?
 
Is het dan niet het gemakkelijkst om alleen de laatste te gebruiken?

zou best kunnen, maar hoe weet ik dan of er fouten zijn gevonden, :laughing:
Nee, altijd eerst de SFC /Scannow laten zoeken naar fouten
 
Mee eens. Is wel zo handig ja.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan