• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen Drive activity bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchChaos

Gevestigd lid
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
208
Waarderingsscore
0
Beste leden,

Enige tijd geleden viel mij laptop uit omdat de accu leeg was, stom, maar kan gebeuren.
Volgens mij is het probleem toen begonnen.

Het gebeurt nu regelmatig dat wanneer ik mijn laptop wil opstarten, het lampje van mn drive niet gaat branden. Het scherm blijft dus uit en er gebeurd verder niets.
De enige manier om dit op te lossen is de powerknop ingedrukt te houden tot de laptop helemaal uit is. Even wachten en weer opnieuw proberen.
Omdat ik mijn laptop eigenlijk heel weinig gebruikt heb de laatste tijd vond ik dit niet heel stortend. Vaak starte hij alsnog op na 2 pogingen. Vandaag was dat anders. De laptop heb ik vaker nodig voor mijn avondopleiding, dus het is storender. Ik ben net een keer of 20 bezig geweest met het opstarten van mijn laptop. Nu gelukt, eerst maar eens hier een post plaatsten in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een ASUS R704V, Windows 10 Home, versie 1703
Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz
RAM-geheugen 8,00 GB
64-bits besturingssysteem, X64-processor

Meer info, vraagt u maar (met tips over hoe je het wil hebben).

Hopelijk kan iemand me helpen en gaat dit geintje me geen dure reparatie kosten.
Anders, het zij zo.

Alvast bedankt
 
Snel opstarten uitschakelen!
Sticky - Windows 10 Snel Opstarten Uitschakelen
 
Snel opstarten uitgeschakeld.
Ik ga zometeen nog even rommelen (eerst eten) en dan zal ik weer even afsluiten en daarna opnieuw opstarten.
Kijken of het resultaat is wat ik hoop dat het is ;) Alvast bedankt. Update volgt
 
Eet smakelijk en ik verwacht dat je geen probleem meer hebt.
Want snel opstarten zorgt er namelijk voor dat je notebook niet echt afsluit!
 
Bedankt. Lekker gegeten. Daarna nog even Penoza gekeken en gelijk weer naar de laptop.
Slecht nieuws, Ik moest nu een keer of 8 opstarten voor ik dit weer kon posten.

Ik probeer het zo nog een keer en dan ga ik mn nest in.
Morgenavond zit ik weer achter de PC.
Hulp is welkom :)
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Sorry, het duurde iets langer dan verwacht vandaag.
Ik had dus 1 bedreiging. Hierbij de log:

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 09-10-17
Scantijd: 21:07
Logbestand: 1c366d16-ad25-11e7-9de8-50465d4a5832.json
Beheerder: Ja

-Software-informatie-
Versie: 3.2.2.2029
Versie componenten: 1.0.212
Update pakketversie: 1.0.2982
Licentie: Proef

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 15063.608)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: LaptopNelus\Nelus

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 462684
Dreigingen herkend: 1
Dreigingen in quarantaine: 1
Verstreken tijd: 29 min, 59 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 1
PUP.Optional.eSupportUndeletePlus, HKU\S-1-5-21-4068203425-2743882517-649915480-1002\SOFTWARE\ESUPPORT.COM\UndeletePlus, In quarantaine, [2563], [355410],1.0.2982

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)​
 
Probleem nog aanwezig. Reageer nu via mijn smartphone. Probeer de laptop weer aan te krijgen.

Edit:
Laptop weer opgestart, poging of 7 deze keer.
Bij het opstarten gaat het lampje van Power brranden, net als WiFi en Numlock
Het lampje van Drive brand 1 tot 2 seconden en gaat dan weer uit. Als hij weer uit gaat weet ik dat het opstarten dus mislukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat je notebook technisch controleren in een echte computerwinkel.
Mogelijk zit het probleem in de aan/uit knop.
Je notebook is inmiddels een 5 jaar oud, dus kan het slijtage zijn.
 
Hmmm.... oké. Dus toch.
Abraham54, bedankt voor de hulp. Van de week even kijken waar ik terecht kan :)

- Topic mag worden afgesloten
 
Laat maar weten wat het nu precies was.
Kan voor andere Asus gebruikers nuttige informatie zijn!
 
Reactie van de computerwinkel:

Ik heb door uitsluiting van diverse componenten als conclusie moeten trekken dat de storing wordt veroorzaakt door het moederbord.

De componenten die zijn uitgesloten zijn: keyboard, geheugen, batterij, harddisk, wifi adapter, touchpad, display, cpuslot, ventilator, cmos batterij, power adapter.

Verder googelen doet dit vermoeden van een defect moederbord versterken, de storing wordt eigenlijk exact getoond in deze video:

De in de video geboden oplossing ken ik van eerdere types van HP, die werden te warm door een slecht ontwerp waardoor de videokaart los kwam. (Tin smolt van de verbindingen)

Door de chip weer te verhitten smolten de verbindingen en werd de chip weer opnieuw vast gesoldeerd. Deze oplossing was echter tijdelijk..


Vervangen van het moederbord is de enige echte oplossing. Een bijkomend probleem is dat de Windows 10 licentie met het moederbord is gekoppeld; Windows zal dus na de reparatie niet meer geactiveerd zijn. Heractivatie via de telefoon is in principe mogelijk maar gaat niet altijd goed…

Overigens is het mij niet gelukt om de computer ook maar één keer op te laten starten, niet voor de diagnose en ook niet daarna.​

Dus dat... Slecht nieuws dus eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan