• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen equalizer aanwezig op nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

121028

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mrt 2013
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Hey!

Ik heb een nieuwe gamepc in elkaar gezet, met een MSI Z390-a Pro moederbord. Nu had ik op mijn oude Asus N751JK een prachtig programma (dat bij de Realtek audio driver leek te horen) genaamd AudioWizard. Een super fijne equalizer!

Het valt mij op dat MSI geen standaard equalizer hebben meegeleverd, dus ik zit nu helaas te gamen met 'algemeen' geluid. Ook met de Realtek driver geïnstalleerd is er geen equalizer aanwezig...

Weet iemand of het 'normaal' is dat er geen equalizer bij de drivers van MSI zit? Zo nee, hoe kan ik deze alsnog verkrijgen? Zijn er misschien andere (freeware) Equalizers? Equalizer APO werkt helaas niet bij mij. Geen idee hoe dat komt!

Thx! :)

Stefan
 
Bij Realtek zit de Realtek Audio Configuration gui en er zit een Realtek audio-codec chip op dat bord, euvel is echter dat die vaak niet werkt in W10, kijk in het oude configuratie scherm d.m.v. zoeken en config.

Haal andere op anders dan de versie 2.82, die werken niet voor de audio configurator.

Bij werkt deze wel "6.0.1.8245".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er bestaat wel degelijk een audio equalizer voor MSI namelijk NAHIMIC.
Deze staat namelijk op mijn gaming laptop en zou normalerwijze ook te gebruiken zijn op een MSI moederbord.
Tik gewoon in de zoekbalk "MSI Audio Equalizer" en je komt vanzelf op de MSI website.
 
Het kan wel heel goed zijn dat Nahimic alleen bij de "high-end" machines van MSI beschikbaar is. Misschien zelfs alleen bij de gaming notebooks.
 
Nahimic is inderdaad niet compatible met mijn moederbord (Z390-a Pro), beide versies niet!

En wat betreft de post van Abraham54: Ik ben ook op die site terecht gekomen, maar welke ik ook download ze lijken geen effect te hebben op het geluid dat uit mn boxen komt!
 
Bij Realtek zit de Realtek Audio Configuration gui en er zit een Realtek audio-codec chip op dat bord, euvel is echter dat die vaak niet werkt in W10, kijk in het oude configuratie scherm d.m.v. zoeken en config.

Haal andere op anders dan de versie 2.82, die werken niet voor de audio configurator.

Bij werkt deze wel "6.0.1.8245".

Hoe bedoel je ' zoeken en config' ?
 
Zoek op nummer wat ik melde, krijg je een iets latere, uit 2018, enige euvel is dat hij niet standaard in het systemicons vak staat maar wel in het oude configuratiescherm.
 
zelf kan ik de Nahimic audio driver niet gebruiken daar ook deze niet geschikt is voor de MSI 790 FX-GD70
die ik hier ingebruik heb daar door gebruik ik zelf dus de aangekochte versie van de FXSound Enhancer en deze doet het gewoon goed …
*jij zegt géén verschil te horen ..wel heb jij dan ook de DFX Speakers in gebruik genomen als zijnde je afspeelapparaten !

11553
11554
 
Geprobeerd een andere versie van R2.82 te vinden, correct me if I'm wrong:


Alle versies lager dan R2.82 werken niet op mijn systeem. Waar kan ik een compatible en lagere versie vinden?
Ik heb deze gebruikt.
 
Toch besloten een betaalde equalizer aan te schaffen. Dat is Boom3D geworden, en wauw wat een geluid! Bedankt voor alle suggesties :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan