• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen geluid in verse W 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
De tijd dat het NCF uit de lucht was nuttig gemaakt door op een W7pro alsnog W10 te installeren. Nu wil het 'geluid" met boxen niet meer werken: in de systeembalk rood doorgestreept, en in configuratie ook rood. In apparaatbeheer is alleen koptelefoon (ook rood) te zien. Het ophalen van eventuele stuurprogramma(s) levert niets op. Het "zoeken" door windows zelf levert alleen de suggestie op de boxen in te pluggen. Ook de voeding is aangesloten. Weliswaar wordt er op die pc van mijn vrouw alleen basis-zaken afgehandeld, maar af en toe wat geluid is toch wel handig.
 
Het klinkt toch echt als een stuurprogramma kwestie. heb je wel alle drivers opgehaald op de website van de fabrikant(en)? Ook de chipset driver?
 
daar was ik al bang voor... Mijn vrouw zit nu achter die pc, maar ik zal eens moeten kijken en zoeken naar drivers van die oude refurbished HP Compaq kantoormodel. Indertijd was een Nederlandse importeur van Acer zo vriendelijk mij persoonlijke aanwijzingen te geven na een upgrade, dus ik heb hoop. Geniet je al van de nieuwe website van NCF?
 
Ik ben al langere tijd aan de software gewend en vind vooral de lichte ruime opzet heel fijn.

Voor de pc: controleer even via het apparaat beheer of er nog ergens gele uitroeptekens staan.
 
in apparaatbeheer sowieso geen gele uitroeptekens bij geluidszaken.
 
Alle anderen zijn ook weg? Gelijk maar even alles controleren met het oog op de toekomst.
 
De tijd dat het NCF uit de lucht was nuttig gemaakt door op een W7pro alsnog W10 te installeren. Nu wil het 'geluid" met boxen niet meer werken: in de systeembalk rood doorgestreept, en in configuratie ook rood. In apparaatbeheer is alleen koptelefoon (ook rood) te zien. Het ophalen van eventuele stuurprogramma(s) levert niets op. Het "zoeken" door windows zelf levert alleen de suggestie op de boxen in te pluggen. Ook de voeding is aangesloten. Weliswaar wordt er op die pc van mijn vrouw alleen basis-zaken afgehandeld, maar af en toe wat geluid is toch wel handig.

Probeer eens in Systeemconfiguratie/Geavanceerde opstartopties het Max geheugen aan te vinken en op 2048 te zetten. Daarna opnieuw opstarten. Zat zelf 2 weken zonder geluid op laptop en kwam deze oplossing ergens tegen. Dacht, baat t niet dan schaad t niet. Had na opstarten meteen weer geluid
 
inmiddels die pc tijdig weer terug gezet naar W 7, het is een tamelijk oude refurbished HPCompaq.Dacht dat mijn vraag van 18 mei al "uit de lucht"was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan