• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

aceruser

Nieuw lid
Lid geworden
13 okt 2018
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Hallo,
Sinds gisteren kan mijn acer laptop geen geluid meer afspelen. Er staat rechts onderaan een geluidsicoontje met een rood kruisje onder. Iemand die mij kan helpen?
 
Even er op klikken en de volumeschuif wat omhoog schuiven.
 
@Ron01 als ik er op wil klikken staat er : "geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd".
 
Geen audioapparaat - vervelend maar oplosbaar.
Daarvoor hebben we technische gegevens van jouw computer nodig.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Per ongeluk de driver verwijderd.
 
Geluid moet er zijn.
Intel HD Audio is aanwezig.

Klik met rechts op het Audioicoon in de systray en kies Volumemixer openen.
 
als ik met rechts klik op het audio-icoon komt er alleen: - luidsprekerinstellingen (UNKNOWN)
- afspeelapparaten
- opnameapparaten
- geluiden
- geluidsproblemen oplossen
 
Wat gebeurdt er indien jij klikt op Geluidsproblemen oplossen?

Je hebt een Acer computer - graag de volledige type aanduiding.
 
dan zegt hij dat het probleem niet kan worden vastgesteld met de probleemoplosser. Waar vind je het volledige type?
 
het lukt me niet om dit te downloaden, ik volg alle instructies en wanneer de pc op het einde opnieuw opstart doet hij hetzelfde terug opnieuw en komt er telkens weer dit:
1539440685327.png
 
In tweede instantie realiseerde ik mij al dat jij dit zou meemaken.

Je zit namelijk vast aan de door Acer verstrekte adapter software en dat is jammer, want wanneer er een betere driver door Intel wordt uitgegeven, zal jij daar niet van profiteren.

Tenzij jij Windows 10 schoon installeert, dan ben je alle Acer shit kwijt, zal Windows 10 vlotter en spontaner zijn.
Via de Windows Update krijg je dan alle drivers.
 
moet ik betalen om deze windows 10 te installeren
 
Neen, de licentie voor de Windows 10 versie voor jouw notebook zit in het bios.
Dat betekent wanneer jij Windows 10 schoon installeert, je geen enkele vraag over de licentie krijgt, dan wel wel dat je klikt op zonder licentie installeren - dan wel Windows 10 home selekteren; selekteer je een hogere versie, zal die niet geactiveerd gaan worden!
 
Het betrof Windows 10 1803 en niet Windows 10 1809.

@aceruser - is de nieuwe installatie jou al gelukt?
 
Stom van me! :sleeping:
 
@Korrigan - maakt niks uit hoor en jezelf niet voor dom verkopen - want dat ben jij ook niet!
Overigens wordt door MS nog steeds de 1803 aangeboden!
Via de Windows ISO downloader van heidoc kan je wel de 1809 versie downloaden.

Als je niet geklungeld hebt met het instellen van locaties betreffende jouw eigen data mappen gebeurt er niks geen verlies ervan.
Dat verlies van data gebeurt wanneer je bijvoorbeeld de locatie van jouw documenten op C naar een andere partitie of schijf overzet, maar de documenten op C in de map laat staan.
In dat geval maakt de setup van 1809 die map op C leeg!

Zonder enig probleem heb ik de eerste laptop op mijn werk geupgradet naar de 1809 versie!
Geen dataverlies en alle accounts zijn netjes in tact gebleven.
Met Windows 10 is de laptop spontaner dan met Windows 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan