• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen Insert/Overstrike zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb WORD 2016 en WordPad van Win7
In geen van beiden is te zien of de IINSERT mode of de OVERSTRIKE mode actief is.
Of zie ik het in beiden over het hoofd!!
Lastig hoor, want je moet het steeds proberen welk mode actief is!!
perloc
 
Goed, Dat werkt voor Word. Nu heb ik vrijwel nooit Word nodig. Misschien 1 x per jaar. Dus ik vraag me af of ik dat eind volgend jaar nog weet....
Wordpad gebruik ik vrijwel altijd om mails voor te bereiden. Dus daar zou ik het wel willen hebben maar de truck van Word lukt niet in Wordpad. De editors van de mail-servers zijn te instabiel. Één dubbelslag op je keyboard, en weg is de mail die je aan het intypen bent.
Dus in Wordpad??
perloc.
 
Goed, Dat werkt voor Word. Nu heb ik vrijwel nooit Word nodig. Misschien 1 x per jaar. Dus ik vraag me af of ik dat eind volgend jaar nog weet....
Wordpad gebruik ik vrijwel altijd om mails voor te bereiden. Dus daar zou ik het wel willen hebben maar de truck van Word lukt niet in Wordpad. De editors van de mail-servers zijn te instabiel. Één dubbelslag op je keyboard, en weg is de mail die je aan het intypen bent.
Dus in Wordpad??
perloc.
 
Als je morgen van iemand nog geen antwoord hebt gehad, dan zal ik morgenavond eens kijken voor jou.
Ik ga het nu niet meer redden.
 
De Insert toets is een overblijfsel uit een ver verleden. De meeste mensen hebben die toets niet nodig. Soms drukken ze er per ongeluk op en dan merken ze pas later dat reeds getypte tekst overschreven wordt. Knap hinderlijk!
Als perloc ook geen behoefte heeft aan de overschrijfmodus, kan hij de Insert toets geheel uitschakelen. Dat kan op 3 manieren:
1. Met een schroevendraaier of mes die Insert toets eraf slopen. Maar dat ziet er niet fraai uit.
2. Door een registerwijziging, die hier beschreven wordt: How to Disable the Insert Key in Windows: 8 Steps (with Pictures)
Nadeel: niet iedereen voelt zich thuis in het register, en een typefout is zo gemaakt.
3. Met een programma, bijvoorbeeld met SharpKeys. Daarmee kun je toetsen een andere functie geven. Heb je geen behoefte aan de Insert toets, dan schakel je die toets uit: je kiest dan Turn Key Off.
Handleiding voor SharpKeys vind je hier: Map Any Key to Any Key on Windows 10, 8, 7, or Vista
 
De Insert toets is een overblijfsel uit een ver verleden. De meeste mensen hebben die toets niet nodig. Soms drukken ze er per ongeluk op en dan merken ze pas later dat reeds getypte tekst overschreven wordt. Knap hinderlijk!

Zo herkenbaar! En inderdaad knap hinderlijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan