• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen internettoegang wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stella

Nieuw lid
Lid geworden
6 mei 2010
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Mijn wifi werkt naar behoren maar zodra ik wil verbinden met de wifi repeater geeft hij aan dat ik geen internettoegang heb. Signaal is wel goed. Het is een draadloze verbinding tussen de router en repeater en in het verleden werkte hij wel gewoon, maar nadat ik mijn laptop naar fabrieksinstellingen had teruggezet werkte het ineens niet meer.

Gisteren heb ik de repeater gereset en opnieuw ingesteld, toen werkte het en nam hij het IP adres van de router over (ik kon namelijk niet meer op de originele IP adres pagina) maar toen ik die avond weer op de verbinding van de repeater wilde stond er een rood kruis naast het netwerk en dat de instellingen op de laptop niet overeen kwamen. Via mijn telefoon kon ik ook geen verbinding maken. Na wat gedoe was het rode kruis weg maar kon ik alsnog niet verbinden.

Vandaag heb ik de repeater weer gereset en opnieuw ingesteld en nu verbindt hij wel maar geeft hij dus aan dat ik geen internettoegang heb. Hij behoudt nu ook zijn eigen IP adres. Ik heb net geprobeerd om het IP adres van de router erin te zetten maar het werkt niet en nu kan ik niet meer op de originele IP adres pagina en ook niet op de pagina van het IP adres waar ik het naar veranderd heb.

Ik zal hem dus weer moeten resetten, maar ik vraag me nu dus af wat ik wel moet doen om ervoor te zorgen dat hij het IP adres overneemt? Of moet ik heel wat anders doen? Ik heb dit filmpje gebruikt voor het instellen. https://www.youtube.com/watch?v=AC0HhU1XB4U
 
welk modem gebruik jij daar voor? heeft jou modem een wps knop, je zou die dan kunnen gebruiken, samen met de knop op de repeater.
kan het niet zijn dat er een instelling moet worden veranderd in het modem zelf.
gebruik jij de repeater al lang of is hij nieuw?

--- Update ---

ik zie trouwens dat jij de problemen kreeg na terug zetten fabrieksinstellingen, is jou wifiadapter wel geupdated?
die van mij windows 10 heet Qualcomm Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net geprobeerd om het met de wps knop te doen (eerst de wps knop van de repeater indrukken en dan de wps knop op het modem) maar daar is niks veranderd. Ik heb zelf ook al gekeken op de ip adres pagina van het modem, of ik hem ergens zou moeten toevoegen, maar ik kon niks vinden. De repeater is een jaar oud denk ik?

Ik heb mijn updates op de laptop op automatisch staan en ik heb hem een aantal dagen geleden wel gewoon kunnen installeren waarna hij het dus een paar minuten heeft gedaan. Daarom denk ik niet dat ik wat moet updaten.
 
je zou eens naar apparaat beheer kunnen gaan en dan naar netwerk adapters, als het goed is staat daar een wifi adapter tussen, bij mij
Qualcomm Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter.
als je dan daar op met de rechtermuis op klikt en dan op stuurprogramma bijwerken en dan op automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma laat zoeken. wat geeft hij dan aan?

--- Update ---

mocht dit ook niet helpen, zou je dit nog eens kunnen door lezen, misschien dat de gouden tip er tussen....
https://www.wifirepeater.nl/blog/geen-internetverbinding-en-nu/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat dat er geen betere versie kan worden genstalleerd. Jammer, leek een makkelijke oplossing haha.
Bij die andere website is het probleem dat er geen internetverbinding is. Dat heb ik wel, 5 streepjes zelfs, maar hij geeft aan dat ik geen internettoegang heb.

--- Update ---

Ik heb het net geprobeerd met een andere wifi repeater die eerder ook werkte (zelfde merk en variant) maar hier heb ik dezelfde problemen mee. Ook heb ik gekeken of de repeater wel ingesteld stond op automatisch IP adres toewijzen en dat was zo.
 
ja dat klopt, het ging om geen internet, maar er stond ook een stuk over het instellen van het modem, ik dacht misschien helpt dat nog.
net zo als tip 3
3. Configuratie

Als de webpagina wel geopend wordt, kun je beginnen met de configuratie. Hierbij zijn een aantal zaken heel belangrijk.
Zorg ervoor dat de wifirepeater wordt ingesteld als repeater (het middelste blauwe bolletje)
Vervolgens kun je ervoor kiezen de repeater te configureren met uw router of niet. Configureert u de wifirepeater met de router, dan neemt de repeater dezelfde naam aan als de router. Dit resulteert erin dat de repeater niet meer in de draadloze netwerklijst te zien is, maar dit betekent niet dat de versterker het niet doet. Kies je ervoor de wifirepeater niet te configureren met de router, dan kun je deze nog wel in de draadloze netwerklijst zien staan.

Tijdens de configuratie zijn een aantal vragen belangrijk:

* Heb je de naam van de eigen router ingevuld?
* Heb je bij WPA2 Cipher Suite de juiste soort beveiliging ingevuld? (Om te kijken welke beveiliging je hebt kun je kijken bij je eigen netwerk (met de rechtermuisknop) naar eigenschappen (properties) gaan en vervolgens op beveiliging (security) drukken. Hier staat hoe je netwerk beveiligd is.)
* Heb je de beveiliging juist ingesteld? (TKIP of AES?)
* Heb je het wachtwoord van de router correct ingevuld?

welke wifi adapter heb jij ook een Qualcomm Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter.

je zou ook nog kunnen kijken bij apparaat beheer en dan netwerk adapter of de andere ook up to date is
 
Dat lijstje was ik inderdaad ook afgegaan maar die dingen nam hij automatisch over en dat klopte allemaal wel, mijn repeater is van Lab31 (Action).
Maar ik heb vorige week de provider gebeld, we hebben namelijk niet zo lang geleden een update gehad dus ik dacht dat het misschien daar mee te maken had. De medewerker aan de telefoon noemde eerst een aantal dingen die ik zelf had geprobeerd en kwam uiteindelijk met het idee een nieuwe modem te sturen. Deze heb ik dinsdag genstalleerd en de eerste keer dat ik de wifi repeater installeerde werkte hij maar een minuutje. Daarna heb ik hem verwijderd uit mijn lijst met netwerken en opnieuw toegevoegd en zowaar, hij doet het nu! Voor de zekerheid heb ik even een paar dagen gewacht om er zeker van te zijn dat het geen tijdelijk geluk was maar hij blijft werken dus ik ben tevreden ^_^

Bedankt aarie25 voor al je ideen en ik denk dat dit topic gesloten kan worden.
 
geen dank! mooi dat het is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan