• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen netwerkhardware gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmdussen

Nieuw lid
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Ik was heel tevreden met mijn nieuwe Windows10-pc van Medion (aanbieding van de Aldi), hij draaide als een zonnetje. Had op mijn oude Vista-pc goede ervaringen met Driver Booster 4. Die heb ik vandaag gedraaid op mijn Windows10-pc. Uiteraard vond Driver Booster een aantal drivers die geupdate moesten worden. En toen ging het mis. Gaandeweg het proces zag ik een rood kruis door de internetverbinding. En sinds dat moment krijg ik ook geen verbinding meer tot stand. Er is simpelweg geen netwerkhardware gevonden. Ook WiFi is spoorloos.

Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar nog zonder resultaat.

Het probleem kan niet met Probleemoplossing worden vastgesteld.

Systeemherstel werkt niet. Na het opstarten krijg ik de foutmelding 0x80070091

Het ligt niet aan de verbindingen of de provider, want een andere pc in dezelfde ruimte heeft wel internettoegang (bekabeld) en vindt ook WiFi.

Heb al alle netwerkadapter een keer verwijderd via Apparaatbeheer en daarna herstart. Helaas. Het gaat om Bluetooth Device en WAN Minipoort.

Ik zit nu op een dood spoor. Terug naar fabrieksinstellingen is wel heel rigoureus, net nadat ik alle benodigde software en dergelijke heb genstalleerd.

Wie weet raad?
 
Ga terug naar een herstelpunt van voor die Driver Updater.

Driver Updaters niet meer gebruiken.
 
Zoals gemeld: dat heb ik reeds een aantal malen (diverse herstelpunten) geprobeerd, maar dan krijg ik dus een foutmelding.
 
Haal de drivers op bij Medion, welke type geef je niet op, en installeer die via een stick, je hebt immers geen lan.
Of bij de makers van de chips en zet de auto driver update van Windows uit.

Drivers die werken hoef je niet te updaten, waar die onzin toch steeds vandaan komt, alleen bij nieuwe hardware.
 
Het ophalen van drivers bij Medion heb ik ook geprobeerd. Type is trouwens MD8331. Ik heb de indruk dat het pakketje aan drivers dat ik dan krijg niet helemaal overeen komt met wat er op mijn pc is genstalleerd. Heb lanrealtek_ecs_kbl(w10).exe gedownload vanaf een andere pc, op usb gezet en proberen de installeren op de nieuwe Medion. Dan krijg ik tijdens de installatie de melding dat de hardware niet aanwezig, of iets in die trand.

Bij netwerkadapters vind ik Bluetooth Device (Personal Area Network), niet Realtek. Een poging om nieuwe drivers voor Bluetooth Device PAN te installeren met behulp van/in combinatie met DriverAssist-Setup.exe mislukte, omdat voor Driver Assist kennelijk een internetverbinding nodig is.
 
Zo te lezen heeft dus die driver updater jouw PC grondig vernield in feite.

Als je al persoonlijke data in die PC hebt staan - kopieer die dan naar een externe bron en doe daarna een recovery-installatie, zodat de PC weer in nieuwstaat wordt gebracht.

En laat in het vervolg die driver updater kompleet links liggen, want ook de Windows 10 Update controleert de drivers.
 
Heb zojuist geprobeerd op een andere manier systeemherstel toe te passen, via Windows PE (door shift in te drukken in combinatie met herstarten). Krijg dan de volgende foutmelding:
Bron: AppxStaging
Doel %ProgramFiles% WindowsApps
onbekende fout: 0x80070091

--- Update ---

Bedankt voor de snelle reactie(s), maar kom helaas nog niet verder. Vrees dat ik niet ontkom aan de recovery-installatie. Maar dat zal niet voor vandaag zijn.
 
Je kunt gewoon herstellen via, start-instellingen-bijwerken en beveiliging-systeemherstel- deze pc opnieuw instellen
 
Je kunt gewoon herstellen via, start-instellingen-bijwerken en beveiliging-systeemherstel- deze pc opnieuw instellen

De vraag mijnerzijds is dan wel of de originele drivers dan weer genstalleerd zijn daarna?
 
Vraag mijnerzijds: ben ik dan weer terug bij af of blijven alle geinstalleerde software/apps en bestanden bewaard?
 
Nee, alles wat jijzelf in Windows hebt genstalleerd moet je daarna weer installeren.
Alleen op deze manier blijven jouw eigen data ongeroerd.
 
@Abraham ja dat is dan wel de vraag, maar dan zijn als het goed is de problemen er wel uit.

@Mmdussen
Je zou eerst nog eens kunnen kijken of je het werkend krijgt door het volgende te doen.
CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
OPGELOST!

De Medion-pc's hebben standaard een recovery-partitie. Met daarin een aparte map met benodigde drivers. Ik heb eerst geprobeerd om (nog eens) de drivers voor Realtek LAN en Intel Wireless Device te installeren. Bij de drivers voor Realtek LAN kreeg ik de melding: Realtek Netword Controller was not found en was er mogelijk sprake van Deep Sleep Mode. Nog even verder gezocht en gegoogeld en na installatie van de drivers van de Intel Chipset is het probleem gelukkig verholpen.

Ik neem jullie adviezen over Driver Booster ter harte. Bedankt voor alle reacties.
 
Goed om te horen dat je het hebt kunnen oplossen.
Over het gebruik van Driver booster ben ik blij dat je dat als advies mee neemt, het kan een hoop stuk maken en adware of virussen meebrengen.
Als je drivers nodig hebt kun je dit beter via de site van de maker halen.

--- Update ---

Je zou trouwens nog even met Malwarebytes kunnen scannen om te zien of er geen rommel aanwezig is.
Kunt gewoon de gratis versie kiezen, dan heb je 14 dagen volledige bescherming en daarna een goede gratis extra scanner.
Die kan zonder problemen naast een anti virus gebruikt worden.
www.malwarebytes.org
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan