• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen updates Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiecher

Junior lid
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik heb hier een 3tal aan pc`s staan waarvan 1 desktop en 2 laptops.
Alle 3 de pc`s hebben windows 10 draaien (bijna) zonder problemen.
Op n van de laptops (acer) kan ik met geen mogelijkheid updates ontvangen omdat het balkje updates zoeken blijft zoeken en als ik dan de pc reboot zie ik wel afsluiten en bijwerken staan maar dat blijft al dagen zo staan.
Ik kan ook geen updates verwijderen omdat ik het scherm niet meer zie staan.
Wie heeft er een oplossing ?
 
Versie 1607

--- Update ---

Ga ik morgen even proberen, je hoort van me als het is gelukt.

--- Update ---

Het rare is dat ik weinig info op het scherm zie, (zie bijlage) Naamloos.jpg

--- Update ---

Welke versie staat erop?
Start ->instellingen -> systeem -> links onder op info.

Je zou de tool van deze site eens kunnen proberen.
https://support.microsoft.com/en-us...68-021e32467565/windows-update-troubleshooter

Heeft helaas niet geholpen. Heeft een registersleutel opgelost stond er maar verder nog steeds geen updates.
 
Mmmh dat is wel vreemd, staat echt niets.
Oke dat is jammer, was mooi geweest dat het hielp.

Je zou hem kunnen herstellen https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options
Onder het kopje installatiemedia gebruiken om Windows 10 opnieuw te installeren.

Let wel even op de waarschuwing ->
Waarschuwing
Hierbij worden al uw persoonlijke bestanden, apps en de stuurprogramma's die u hebt genstalleerd, verwijderd, evenals de apps en aanpassingen van uw pc-fabrikant en de wijzigingen die u hebt aangebracht in instellingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En een herstelpuntje terugzetten en van daaruit weer opnieuw beginnen is ook geen optie?

Aanvulling: die 1607 is wel handig om te weten, maar welke build? De 14393.576 is de laatste.

Klik 1x linksonder op het Windowslogo en typ in

Winver

en druk op Enter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En een herstelpuntje terugzetten en van daaruit weer opnieuw beginnen is ook geen optie?

Aanvulling: die 1607 is wel handig om te weten, maar welke build? De 14393.576 is de laatste.

Klik 1x linksonder op het Windowslogo en typ in

Winver

en druk op Enter.

Ja het is die build, en ik heb al diverse keren een herstelpunt gedaan.
Geen van deze opties geven geen oplossing helaas.
 
rechtsklik op start en kies configuratiescherm ... klik verder op systeembeheer ... klik wederom verder op services ...
dubbel klik op Windows update services en stop deze ....herstart deze services nadat deze gestopt werd en ga naar bijwerken en beveiliging om deze te laten zoeken naar updates ...
 
wel dan is jouw systeem up2date logisch dat er dus geen updates gevonden worden..
 
Het is 14393.0 zie ik nu.
 
Dan ben je dus niet bij en hangt 'ie kennelijk op de update van de 13e.

Er is een workaround van Microsoft om het hele update gebeuren een keer helemaal te te resetten, alleen, dat moet ik even gaan zoeken.

Terwijl ik ga zoeken (misschien niet meer vandaag) schoot mij nog wel wat anders te binnen:

configuratiescherm, programma's en onderdelen en dan links in beeld, daar kun je de genstalleerde Windows updates ook zichtbaar maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
rechtsklik op start en kies configuratiescherm ... klik verder op systeembeheer ... klik wederom verder op services ...
dubbel klik op Windows update services en stop deze ....herstart deze services nadat deze gestopt werd en ga naar bijwerken en beveiliging om deze te laten zoeken naar updates ...

Dan krijg ik deze melding te zien Naamloos.jpg
Knipsel.jpg

--- Update ---

Daar staan er 2
KB3176936 en KB3199986

--- Update ---

Dan ben je dus niet bij en hangt 'ie kennelijk op de update van de 13e.

Er is een workaround van Microsoft om het hele update gebeuren een keer helemaal te te resetten, alleen, dat moet ik even gaan zoeken.

Terwijl ik ga zoeken (misschien niet meer vandaag) schoot mij nog wel wat anders te binnen:

configuratiescherm, programma's en onderdelen en dan links in beeld, daar kun je de genstalleerde Windows updates ook zichtbaar maken.

Daar staan er 2
KB3176936 en KB3199986

--- Update ---

http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB3206632
Handmatig te downloaden maar ik lees "Ja het is die build", bedoel je dat je die hebt of wil hebben?

Ook al geprobeerd maar na uren niets doen schijnt dit het ook niet te doen.
 
De updates die je ziet zijn van oktober, je mist duidelijk de laatste (waar de machine dus op gaat loopen).

Workaround : Klik

Maar, Microsoft biedt voor dit soort problemen ook (gratis) telefonisch ondersteuning, dan wordt het e.e.a. voor je uitgevoerd. Een techneut neemt de besturing van je machine over en je kunt achterover leunen terwijl het wordt uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als al bovenstaande adviezen niet werken, mocht je een antivirus pakket aan hebben staan, verwijder die eens .
Verder heb je al je usb devices zoals bijv externe muis, printer los gemaakt ? Dus de stekker uit usb poort?
 
Alle bovenstaande optie`s geprobeerd maar nog steeds geen verandering.
Die zelfstandige installatieprogramma`s blijven staan op (De installatie voorbereiden)
 
Had ik al een beetje een vermoeden van omdat de installatie kennelijk in een loop is gekomen, daar zal 'ie eerst uit moeten komen.? Ik neem aan dat je de uitgebreide registertutorial nog niet hebt gedaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had ik al een beetje een vermoeden van omdat de installatie kennelijk in een loop is gekomen, daar zal 'ie eerst uit moeten komen.? Ik neem aan dat je de uitgebreide registertutorial nog niet hebt gedaan?

Ja heb ik gedaan

--- Update ---


Ook deze bestanden blijven draaien en verder niets helaas ....................
 
Dan de telefoon pakken en de callback service van Microsoft gebruiken denk ik.
Zorg er wel voor dat je 2,5 uur na het telefoontje niet weg hoeft, want alles bij elkaar duurt het wel een uurtje of 1,5 tot 2,5.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan