1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Belangrijk Geen windows-updates mogelijk

Discussie in 'Windows 7' gestart door khaemwaset, 5 dec 2017 om 03:09.

Discussie Geen windows-updates mogelijk in het Windows 7 forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. khaemwaset

khaemwaset Nieuw lid

Sinds 4/12/2017 kan ik geen updates downloaden omdat er een bericht verschijnt dat de update-service niet actief is.
    Wat moet ik doen?
    Ligt de oorzaak bij de server van Windows?

2. aarie25

aarie25 Moderator

3. Abraham54

Abraham54 Administrator

Ik zit ondertussen met een zelfde probleem in mijn eigen Windows 7 - ook daarin krijg ik de melding dat de Windows Update niet kan starten.

Na diverse malen de Windows Update Diagnose te hebben opgestart, waren alle problemen op het hoofdprobleem na opgelost (zie ook de bijlage).

Verder kwam ik op deze site: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/971058/how-do-i-reset-windows-update-components

Bij het via CMD registreren van DLL's (zie punt 6) kreeg ik bij het regfixen aantal keren de melding dat de DLL of niet aanwezig is of de melding dat de betreffende DLL wel is opgestart, maar dat er geen ingang is.

Ik begrijp er niks van, deze Windows 7.1 Professional x64 is net drie dagen oud.
    Systeemherstel heeft niet geholpen - ik begin te vermoeden dat een en ander te maken heeft wat door de Windows Update zelf is geïnstalleerd.

4. aarie25

aarie25 Moderator

@Abraham,

Heb jij ook optionele updates geïnstalleerd?
    2 maand geleden had iemand ook problemen met Windows updates en dat was een gevolg van de optionele updates.
    Nadat die verwijderd waren werkte het weer.

5. Rubensky

Rubensky Moderator

6. Abraham54

Abraham54 Administrator

Ik heb ondertussen de portable versie van Windows Repair in Veilige modus met netwerkmogelijkheid gebruikt.
    Ik ben direct naar Repairs gegaan, heb de de vinkjes weggehaald bij Windows 8 en -10 fixes.

En hoera: de boel is gefixt!

Windows Repair Portable (Portable (34.50 MB)): Tweaking.com - Windows Repair Free/Pro

7. Rubensky

Rubensky Moderator

Is en blijft een goed werkende tool, die ik ook vaak inzet.

8. khaemwaset

khaemwaset Nieuw lid

Ik heb Automatische updates installeren uitgevinkt en dan werd naar updates gezocht.
    Daarna heb ik automatische updates weer aangevinkt en dan ging mijn PC weer zoeken naar updates.
    In beide gevallen waren er geen updates.
    HET PROBLEEM LAG DUS BIJ WINDOWS.

9. aarie25

aarie25 Moderator

Er zijn meer mensen die dit weekend dit probleem ervaren, dus het probleem ligt, zoals jij al dacht bij Microsoft.
    Tweakers

Ook heeft Microsoft het probleem verholpen.
    Microsoft verhelpt updateprobleem op Windows 7 - Security.NL

Nu het probleem weer is opgelost, zal ik dit topic sluiten.

10. Abraham54

Abraham54 Administrator

11. khaemwaset

khaemwaset Nieuw lid

Sinds 5/12/2017 werkt op mijn beide desktops met Windows 7 de Windows-update-service perfect.
    Ik heb het topic van administrator Abraham54 gelezen.
    Ik hoop dat Windows een hotfix zal uitgeven voor het update-probleem definitief op te lossen.
    We hebben genoeg miserie gehad met de updates in 2017 !!!

12. Abraham54

Abraham54 Administrator

Onderstaande is uit een Windows 7.1 Professional op mijn werk.

<IssuedDate>2013-12-03T11:59:25.5067616-08:00</IssuedDate>
    <ExpiryDate>2017-12-03T11:59:25.5067616-08:00</ExpiryDate>

Gegevens stammen uit een XML bestand ingesloten in C:\Windows\SoftwareDistribution\AuthCabs en dan een "uitgepakt AuthCab.cab bestand.

De Windows Update weigert te werken.

Deel Deze Pagina