• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen windows-updates mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

khaemwaset

Nieuw lid
Lid geworden
15 feb 2017
Berichten
16
Waarderingsscore
1
Sinds 4/12/2017 kan ik geen updates downloaden omdat er een bericht verschijnt dat de update-service niet actief is.
Wat moet ik doen?
Ligt de oorzaak bij de server van Windows?
 
Ik zit ondertussen met een zelfde probleem in mijn eigen Windows 7 - ook daarin krijg ik de melding dat de Windows Update niet kan starten.

Na diverse malen de Windows Update Diagnose te hebben opgestart, waren alle problemen op het hoofdprobleem na opgelost (zie ook de bijlage).

Verder kwam ik op deze site: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/971058/how-do-i-reset-windows-update-components

Bij het via CMD registreren van DLL's (zie punt 6) kreeg ik bij het regfixen aantal keren de melding dat de DLL of niet aanwezig is of de melding dat de betreffende DLL wel is opgestart, maar dat er geen ingang is.

Ik begrijp er niks van, deze Windows 7.1 Professional x64 is net drie dagen oud.
Systeemherstel heeft niet geholpen - ik begin te vermoeden dat een en ander te maken heeft wat door de Windows Update zelf is geïnstalleerd.
 
@Abraham,

Heb jij ook optionele updates geïnstalleerd?
2 maand geleden had iemand ook problemen met Windows updates en dat was een gevolg van de optionele updates.
Nadat die verwijderd waren werkte het weer.
 
Ik heb ondertussen de portable versie van Windows Repair in Veilige modus met netwerkmogelijkheid gebruikt.
Ik ben direct naar Repairs gegaan, heb de de vinkjes weggehaald bij Windows 8 en -10 fixes.

En hoera: de boel is gefixt!

5a26644a3fba0-Windows_Update_werkt_weer.png


Windows Repair Portable (Portable (34.50 MB)): Tweaking.com - Windows Repair Free/Pro
 
Is en blijft een goed werkende tool, die ik ook vaak inzet.
 
Ik heb Automatische updates installeren uitgevinkt en dan werd naar updates gezocht.
Daarna heb ik automatische updates weer aangevinkt en dan ging mijn PC weer zoeken naar updates.
In beide gevallen waren er geen updates.
HET PROBLEEM LAG DUS BIJ WINDOWS.
 
Sinds 5/12/2017 werkt op mijn beide desktops met Windows 7 de Windows-update-service perfect.
Ik heb het topic van administrator Abraham54 gelezen.
Ik hoop dat Windows een hotfix zal uitgeven voor het update-probleem definitief op te lossen.
We hebben genoeg miserie gehad met de updates in 2017 !!!
 
Onderstaande is uit een Windows 7.1 Professional op mijn werk.

<IssuedDate>2013-12-03T11:59:25.5067616-08:00</IssuedDate>
<ExpiryDate>2017-12-03T11:59:25.5067616-08:00</ExpiryDate>

Gegevens stammen uit een XML bestand ingesloten in C:\Windows\SoftwareDistribution\AuthCabs en dan een "uitgepakt AuthCab.cab bestand.

De Windows Update weigert te werken.
 
We hebben genoeg miserie gehad met de updates in 2017 !!!

Ja dat heb je wel goed, er is genoeg mis gegaan dit jaar.
Ik hoop dat het probleem voor jou nu weg blijft. Maar dinsdag avond na 19:00 kun je weer handmatig naar updates laten zoeken.
Want dan is het weer de tweede dinsdag van de maand.
 
@Abraham,
Toch wel vreemd dat het probleem bij jou er nog is.
Want Microsoft zou het probleem op 5 december hebben opgelost.

Microsoft heeft het probleem verholpen waardoor Windows 7-gebruikers hun systeem niet konden updaten. Tal van gebruikers rapporteerden gisteren dat ze bij het zoeken naar updates foutmelding 80248015 kregen met de tekst dat er niet naar updates kon worden gezocht.

Ook op het Security.NL Forum maakten gebruikers melding van het probleem. Volgens Woody Leonhard had Microsoft de vervaldatum (3/12/2017) laten verlopen van een bestand op de eigen servers waar Windows Update gebruik van maakt. Gebruikers konden het probleem dan ook verhelpen door de datum van hun machine aan te passen. Verschillende gebruikers en websites melden dat het euvel inmiddels door Microsoft is verholpen.

De softwaregigant heeft het bestand op de servers van een nieuwe vervaldatum (1/7/2025) voorzien. Gebruikers kunnen nu gewoon weer met hun Windows 7-systeem naar updates zoeken, zonder dat hiervoor iets moet worden gedaan. Afgelopen maand is het wereldwijde aandeel van Windows 7 (42,5 procent) verder gedaald en is het volgens StatCounter nog maar iets groter dan dat van Windows 10 (41,4 procent). In Nederland heeft Windows 7 een marktaandeel van 27,3 procent, tegenover 60,6 procent voor Windows 10.

Bron Security.nl
Microsoft verhelpt updateprobleem op Windows 7 - Security.NL
 
Mogelijks dat Microsoft weer eens een truc uithaalt voor de Windows 7-gebruikers over te halen voor te upgraden naar Windows 10.
Toen ik op 4/12/2017 googelde dat de update-service niet actief was stelde Microsoft als oplossing voor mijn Windows 7 te upgraden.
Toen ik dit niet wou stelde Microsoft me een link voor als probleemoplossing.
Deze link loste gewoon niets op.
 
Dat zou goed kunnen, want ze proberen ze al heel lang mensen over te halen.
Toen Windows 10 net uit was, waren er ineens heel veel problemen met Windows 7.
Maar ik moet wel zeggen dat ik Windows 10 beter en sneller vindt dan Windows 7, ook is hij veel veiliger geworden.
 
In mijn Windows 7 is onderstaande het geval - mogelijk door de portable versie van Windows Repair te gebruiken:

<IssuedDate>2017-12-01T00:00:00.0000000-00:00</IssuedDate>
<ExpiryDate>2025-07-01T00:00:00.0000000-00:00</ExpiryDate>
 
Als de datum is veranderd, dan zou het moeten werk toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan