• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling Gehackt en nu?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor we het topic sluiten nog even mijn openstaande vragen op een rij:

Gastnetwerk: wel of niet in gebruik nemen op de router of zijn er andere manieren?

Gebruik account op apparaten: lokaal administrator of Microsoft Windows account?

Overige acties: staat me nog iets te doen wat ik nog niet heb gedaan of waar ik nog niet aan heb gedacht?
 
In principe is de beveiliging zonder meer in orde.
HitMan Pro vind altijd cookies van derden vooral die als bedreiging worden ingeschaald.

Heb je dus niet nodig als je Avira en MBAM al gebruikt.

De Ziggo Hotspot is voor internet buiten jouw huis, alleen mensen die bij Ziggo zitten hebben een spreciale code om via JOUW Ziggo Hotspot te kunnen internetten.

Dus je begrijpt nu waarschijnlijk dat het voor jou niet als gastnetwerk is te gebruiken.

Welke router heb jij aan de Ziggo modem hangen?
 
Ik heb een Netgear Nighthawk R7000 aan het Ziggo Modem hangen. Mogelijkheden voor het gastnetwerk zijn:
- ik kan zowel op 2,4 als 5GHz het SSID inschakelen.
- Kan uitzending van SSID inschakelen (wat uiteraard nodig is wil ik dat gasten er gebruik van kunnen maken)
- ik kan aangeven dat gasten elkaar zien en toegang geven tot mijn lokale netwerk (dit zou ik uiteraard uitgevinkt laten)
- ik kan een netwerksleutel per SSID invullen en evengoed beveiligen met WPA2-PSK [AES]

Het lijkt mij een veilige optie als ik er objectief over nadenk maar ik merk dat ik alles wantrouw momenteel...
 
Dat is inderdaad een mooie optie in die router.
En het wachtwoord kan je wat eenvoudiger instellen.

Een voorbeeld stuur ik jou via een Conversatie.
 
Super, gastnetwerk ingeschakeld, tnx.

Laatste vraag: in windows, gebruik Microsoft account of lokaal administrator account?
 
Als je van de store geen gebruik maakt, is gewoon lokaal netwerk prima.
Zo heb doe ik dat ook.
 
Die externe hotspot kan uit- dan wel ingeschakeld worden via mijn ziggo.

Je zal echt met een niet besmette computer de wachtwoorden in modem en daarna router en daarna in jouw computers moeten veranderen.

Gebruik daarvoor minimaal een wachtwoord van minimaal 30 tekens.


Wachtwoord generator | Wisseljewachtwoord

Ik vind die w8woord generator héél goed maar als je een w8woord van 128 tekens gebruikt dan kan je dat toch
nooit onthouden of juist opschrijven?
Uitprinten dat wel,maar als je telkens die tekens moet ingeven om in te loggen :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan