• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geheugen Bijplaatsen Mislukt (xp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro

Bekend gezicht
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
188
Waarderingsscore
0
Hai.
Mijn vader draait XP op een 700 MHZ computer met 128 MB. Nu probeert hij geheugen erbij te plaatsen maar dit mislukt. Medewerkers van een computerwinkel geven aan dat hij beter naar 98 terug kan gaan, bij hun lukt het ook niet. Heeft iemand nog een ander idee (hij draait volgens mij xp de uitgebreide versie)?
En zo niet, kun je xp eigenlijk terug waarderen naar 98 of betekent dat een compleet nieuwe installatie??
 
Waarom lukt bijplaatsen van geheugen niet? . En wat mislukt er.

Dit betreft ramgeheugen neem ik aan, en dat is slechts het inklikken van een juiste dimm in het juiste slot. Als je geheugen wilt bijplaatsen, moet je er voor zorgen dat je de juiste versie hebt en het liefst ook nog hetzelfde merk. Weet je niet welk geheugen je moet hebben, kan je het programma tje aida gebruiken deze zou een gedetaileerde uitleg moeten geven over je mobo, cpu en ram versie e.d.

Als je geheugen bijplaatst, raak de vlakken (zijkanten) nooit met je handen aan.

frank
 
ja en je hebt ook nog te maken met 'dual' ram ofzoiets, dan heb je het zaakje aan twee kanten zitten.

Maarre, xp is niet te downgraden, maar ik vind xp op een 70 mhz met 128 MB ok hoor, ik doe het thuis met een 800 met 128mb. Gaat goed.

(btw, win 2000 is er ook nog)

Ga maar eens naar een andere computer winkel anders en niet met dit verhaal, kijken wat zij aanraden. (kan erg verschillen)
 
idd je hebt ook te maken met dual sided en single sided ram.

bij dual sided heb je zoals de naam als zegt chipjes aan beide zijden zitten.
en bij single sided maar aan 1 zijde.

verder moet je ook goed opletten hoeveel mhz geheugen je hebt en wat voor soort. bij een 700 mhz gaat het waarschijnlijk (weet het niet zeker) om 133 mhz sdram.

Om meer over je geheugen te weten kun je het progje aida raadplegen.

Het kan ook zijn dat je extra geheugen kapot is of het bankje waarin je het hebt zitten. probeer je geheugen eens om te wisselen.

en je had het over die lui van een computerwinkel. vraag eens of ze een ander geheugen willen proberen omdat je denkt dat die jij hebt kapot is dan kunnen hun ook meteen kijken of het bankje waar jij je geheugen in hebt zitten niet kapot is.

meer zou ik zo ook niet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan