• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Geheugen uitbreiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb een laptop met een SSD geheugenkaart (intern) van 64 GB.(C: partitie).
Dat is aan de krappe kant.
Er zit een geheugenslot aan de zijkant voor micro geheugen kaartjes.
Als ik daar een micro kaartje inprik wordt dan de 64GB uitgebreid met het geheugen van het micro kaartje of is dat dan een tweede (= D:) partitie? (Ik heb (nog) geen micro kaartje bijdehand om het uit te testen.)
perloc
 
jij vraag je dus af of het bij plaatsen van een micro kaartje de capaciteit van je SSD gaat toenemen ...dit is dus niet zo ..het micro kaartje is een opslag op zich zelf .. is het dan niet beter om gewoon de te kleine SSD te vervangen door een grotere ...of is dat niet mogelijk .
 
Emi: Dank voor antwoord.
Ik weet niet of het ssd geheugen geïntegrreerd zit op het mobo, of dat het in een slot zit. Daarvoor moet ik de bodem losschroeven.
Ik kan nergens bij want er zitten geen luikjes onderop. Ook de batterij zit binnenin. Ik zal zien het tecniscch manual te downloaden.
De laptop is een Lenovo ideapad 100S.
perloc
 
er zit een 64GB eMMC kaartje in deze laptop er zijn er wel 128GB eMMC kaartjes te verkrijgen maar deze kosten over de 200€
 
200 euro is overdreven voor dit toestel. Daar moet je niet aan beginnen. Mogelijk zijn er wel nog alternatieven zoals:

Toestel heeft ook een USB 3.0 aansluiting. Dan zou het een optie kunnen zijn om daar een externe SSD aan te hangen. Bijvoorbeeld: Winkelwagen - Azerty

Of een usb stick rechtstreeks. Let wel dat er dit eentje moet zijn met vooral zeer goede schrijfsnelheden. De beste (enige) op de markt die daarvoor geschikt is, is Sandisk Extreme Go:
SanDisk Extreme Go - USB-flashstation - 128 GB - USB 3.1 - Azerty

Zoals je zelf aanhaalde is er ook nog het Micro SD slot. Ook daar kan je een kaart in steken, waarop je het besturingssysteem kan installeren. Bijvoorbeeld:
Samsung EVO Plus MB-MC128G - Flashgeheugenkaart - (microSDXC-naar-SD-adapter inbegrepen) - 128 GB - UHS-I U3 / Class10 - microSDXC UHS-I - Azerty

Alle drie goede en betaalbare alternatieven dus. De huidige eMMC kan je altijd nog gebruiken als extra opslag.
 
Ik zou ook kiezen voor een MicroSd-kaartje en daar je data (persoonlijke bestanden zoals mijn documenten, muziek, foto's, enz) naar overhevelen. Voor programma's en windows kom je normaliter ruim toe met die 64Gb SSD (wel eens goed opruimen, he).
 
Emi: bedankt, maar dat is natuurlijk te duur. Deze laptop kostte 199 Euro!!
Dave: Zeer bedankt voor je zoektocht!
Ik zal de drie items opslaan voor het geval ik daar behoefte aan krijg. Dan zal ik een keus maken. Voorlopig heb ik nog 21 GB vrij op de 64 GB kaart.
Ik kan er natuurlijk ook een gewone USB HD aanhangen. Dat is dan wel niet zo snel maar heeft een grote capaciteit. Voorlopig nog geen behoefte aan.
Het is onvoorstelbaar hoeveel geheugen op een paar mm kan worden gemaakt! Het eerste geheugen waar ik mee te maken kreeg was van een DEC computer, grote 2mtr hoge kasten met twee laden waar een schijf van 30cm diameter in kon. Capaciteit: 128 MB !!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan