• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Gekopieërde XP (kloon) opstartbaar maken, hoe ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
'Lo, beetje tegen beter weten in post, op andere maar geen reacties, maar iemand idee hoe dit te doen ? Xp op een ssd gezet dus, maar opstarten werkt niet. Zit ook eerst een stukje niet toegewezen ruimte op de schijf van 8 mb. Kwak het dus hier vast even ook neer, ga ondertussen verder net wat afstruinen. Alvast misschien bedankt voor gewijde aandacht (zei de putjes schepper).
 
Hij start niet op. Krijg je een melding?
 
Ja, inproper boot device, press f1 for start up settings (of zoiets). Op een oude dell pentium 4 pc.
 
Wie haalt het in zijn hoofd om Windows XP op een SSD te zetten?
Die SSD moet zeker gesloopt gaan worden?
 
P4 en SSD ? P4 heeft toch PATA (IDE) aansluiting, en de SSD is als ik het juist heb een SATA ? Ik snap dat niet helemaal.

Welke XP versie ? Heeft deze al een service pack ?
 
Wordt de SSD überhaupt wel gezien in de BIOS?
 
ik heb hier juist zonder enig probleem de XP Home NL 32 bit welke ik eerder aan de ts wilde bezorgen (doch heeft hij daarop niet gereageerd) geinstalleerd op een SSD van 128 gb en dit op een reserve desktop als test ..
*de aanwezige SSD en de HDD heb ik eerst losgekoppeld om vervolgens een reserve SSD die ik hier liggen had te kunnen gebruiken ..ik diende wel eerst deze aanwezige Windows 10 geheel te verwijderen zodat de SSD een niet toegewezenruimte verkreeg .
 
Wie haalt het in zijn hoofd om Windows XP op een SSD te zetten?
Die SSD moet zeker gesloopt gaan worden?
Ik !
P4 en SSD ? P4 heeft toch PATA (IDE) aansluiting, en de SSD is als ik het juist heb een SATA ? Ik snap dat niet helemaal.

Welke XP versie ? Heeft deze al een service pack ?
Ide maakt minder effectief gebruik van ssd, maar nog steeds nog van nut vanwege de access-timings. En heb een convertertje er voor. Ook persoonlijk in andere situatie gezien hoeveel toegang snelheden alleen al een verschil uitmaken (lang verhaal, als wil vertel ik het). Dus vandaar dat wel wilde wagen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wie haalt het in zijn hoofd om Windows XP op een SSD te zetten?
Die SSD moet zeker gesloopt gaan worden?
Ja, Trim hè ? me dat al eens eerder meegedeeld. Wat vaag al één en ander over gevonden dat wel kan, me genoeg om toch te wagen het er op te zetten. Zoek event. daarna dan wel verder hoe en wat precies. Maar als goed herinner van eerder zoeken naar info erover, doet xp ook één en ander vanzelf al afdoende gelijk-soortig iets, al zal het minder dan dat trim zijn, maar niet zeker dus, zal daarna dan nog eens moeten zien als het er 's van komt. Zat ik het zo wat een beetje te bedenken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als jij XP al aan het praten krijgt, want ik snap niet waarom jij zulke problemen ondervind met het installeren van XP, dan zal eerst XP heel snel zijn, maar op den den duur steeds langzamer totdat alle plekjes op de SSD zijn volgeschreven met logs en al dies meer en dan gaat er niks meer.

En dan komt het probleem erbij voor jou, met je antieke spul, hoe die SSD dan weer op de rails te krijgen.
 
Het is geen verse installatie zo in de titel te lezen, het is een kloon. Misschien zelfs een kloon vanaf een HDD, ooit onder een SATA controller geïnstalleerd. Het succes wordt zo steeds onwaarschijnlijker.
 
Nou ja, voel u vrij me niet verder te proberen helpen als u het niet ziet zitten natuuurlijk, ben gewaarschuwd dan. En een kloon van sata geinstaleerde schijf, die wel werkt in de Ide pc. Eerdere iso waarmee die instalatie is geinstalleerd werkte helaas niet meer, vandaar dat klonen probeerde, amper extra geïnstalleerde programma's, dus (kleine) ssd ook niet meteen vol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ps u bent te stellig over dat trim toch echt volgens mij, lees nadelen van niet hebben meer of mindere mate, maar onherroepelijk onbruikbare schijven toch eigenlijk nergens. Dan nog, mocht schijf uiteindelijk vastlopen, kan dan desnoods xp op oude hdd weer activeren (zal die sowieso laten staan). Kan de schijf misschien ergens anders voor gebruikt, op zijn ergst.
 
Avatartje geplaatst, leuk ? Dacht foto van mezelf met onderschrift "Foto genomen ten tijde van een wat manische verwarde periode, maar gaat nu gelukkig weer wat minder" , Of dit mooie beest wat toevallig wel past bij mijn gebruikersnaam. Deze maar gedaan dus. ....Plaatsen, niet plaatsen, ach nou ja.
 
ssd met windows xp is geen enkel probleem.
Maar het is wel aan te raden om hem daarop echt te installeren.
en even de setting na te lopen qua tijdelijke bestanden.

ik heb jaren een xp systeem met ssd gebruikt en herken me niet het feit dat deze daar niet goed mee om zou gaan.

(die ssd zit al weer een jaar of 4 in een machine met win10 er op en doet het nog steeds prima)
 
Ik herken mij ook niet in het feit dat XP een SSD zou slopen. Er zijn wel instellingen waar je op moet letten. Maar kapot gaat hij er echt niet van!
 
Ik herken mij ook niet in het feit dat XP een SSD zou slopen. Er zijn wel instellingen waar je op moet letten. Maar kapot gaat hij er echt niet van!
XP sloopt inderdaad echt je SSD niet hoor.. Ik heb ooit eens een project gedaan op school waarvoor ik Windows XP nodig had en mijn SSD werkt nog prima.
 
Ondertussen voor elkaar gekregen een verse installatie vanaf een usb stick en in een andere pc XP op de ssd te zetten, maar booten daarna in de pentium 4 Pc doet die niet, exact hetzelfde ritueel met een Hdd dan werkt het wel. De Ssd herkent die in de Pentium 4 wel als een Hdd van zoveel gig.
, maar daar houd het mee op dus, Geef het op. Bedankt voor alle reacties.

Kon niet vinden waar, maar iemand zij al dat vreemd leek dat kon booten met ssd zo'n oude Pc, had gelijk dus, lijkt het.
 
En waarom niet geïnstalleerd met de configuratie zoals het uiteindelijk moet gaan werken ? Dus waarom eerst een installatie op een andere PC ? De andere PC heeft gewoon andere hardware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan