• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gekopieerde tabs in Excelbestand niet onafhankelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik heb de laatste dagen besteed aan het maken van een Excelfile met daarin mijn volledige financiën.
Mijn hoofdtab is een liquiditeitsbegroting, bijna iedere regel daarin wordt ingelezen vanuit een ander tabblad, gewijd aan het onderwerp van de betreffende regel (bijv. boodschappen, hobby)

Ik heb een tabblad aangemaakt met daarin een tabel met de maanden en de bestedingen in de betreffende maanden.
Dit tabblad heb ik gekopieerd en omgenoemd en omgebouwd naar de andere onderwerpen en daarna in de begroting d.m.v. aangepaste celverwijzing vanuit het tabblad liquiditeit.

Nu blijkt dat als ik in bijv. het tabblad boodschappen bedragen invoer deze ook in andere tabbladen verschijnen. Deze bedragen komen i.p.v. andere bedragen of tekst (afhankelijk van hoe de tabellen aangepast zijn) te staan.

Hoe kan dit? Een kopie is blijkbaar niet onafhankelijk? Is er een commando om ieder tabblad expliciet onafhankelijk te maken? Ik baal hier stevig van omdat er veel werk in zit (er zijn 15 subtabs en ik was zover dat ik alleen nog maar hoefde in te vullen vanuit de overzichten vanaf mijn bankrekeningen) en vooral omdat Excel in mijn ogen onbetrouwbaar is. Is er een ander programma wat wel betrouwbaar is?

Alvast bedankt voor de hulp.

Leo
 
Denk dat ik de oorzaak heb. Had 3 tabbladen (met onderlinge verwijzingen) uit ander bestand geïmporteerd. Back-up van daarvoor doet het wel voor zover te controleren.

Eerste keer dat ik regelmatig back-ups van mijn werk maak en direct nuttig.

Andere tabbladen dan maar handmatig toevoegen en dan is het financieel compleet.
 
Als je tabbladen kopieert moet je bij het plakken kiezen voor plakken speciaal, daar kan je kiezen wat je allemaal wil plakken zoals enkel waarden, opmaak enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan