• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Geluid en micrefoon werken niet meer

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 162876
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 162876

Gast
Hi,

Ik heb sound blaster x-fi surround 5.1 Pro op mijn computer aangesloten.
Tijdens het gamen werkte de mice van mijn headsets plots niet meer.
Via apparaatbeheer zag ik dat de mice wel was ingeschakeld.
Ik heb online twee micrefoon tests gedaan. op de ene test deed ie het wel en op de andere test deed ie het niet.
Als laatste heb ik de stuurprogramma's bijgewerkt en dat had ik beter niet kunnen doen. :(
Nu werkt namelijk het geluid ook niet meer.
Als ik nu de volume mixer open wordt aan de linkerkant het apparaat weergegeven en aan de rechter kant de toepassingen. Echter het vak van de toepassingen is nu helemaal leeg. In dit vak horen alle programma's te staan waar ik geluid van krijg of kan krijgen zoals firefox, fortnite, Itunes ed. zie afbeelding.
volume-mixer.png
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
 
Je kunt in apparaat beheer de nieuwe stuurprogramma`s terug zetten naar de vorige versie.
Dan zou het geluid weer moeten werken.
Heeft jou headset geen eigen programma voor geluid instellingen of gaat dat via Windows zelf?
Werkt hij bij alle spellen niet goed?
 
Bedankt voor je reactie Aarie!

Ik heb de stuurprogramma's weer terug gezet en het geluid werkt inderdaad weer.

Mijn headset heeft geen eigen software en ik heb net geprobeerd H1Z1 te spelen maar ook hier werkt ie niet.
De headset heeft een 3 rings jackplug en ik heb hier een verloopstukje voor gekocht:
https://www.onlinekabelshop.nl/3-5m...MI_Zax1YzI3QIVSxbTCh1iEQvoEAkYASABEgKCFPD_BwE

Ligt het er misschien toch aan dat deze headset niet voor pc bedoeld is. Zo ja hoe kan het dat het geluid dan wel werkt?
 
Bedankt voor je reactie Lange Pier,

3 rings is 4 pollig en 2 rings is 3 pollig
dus de aansluiting is een 4p jack

Het gaat om deze headset:
 
Isolatie ringen doen niet mee hoor.....

En wat is nu je probleem dan, geen geluid, uit rechts en links niet? of de microfoon?
 
mogelijk heb jij wel de juiste aangekocht maar de verkeerde toegestuurd gekregen er zijn 2 modellen van deze te verkrijgen ..
de ene is dus voor de ps4 ( deze heb jij nu ) de andere is voor de pc ..
de versie welke voor de ps4 is heeft een andere verpakking ...zie foto in de link van L.P.
*jij linkte eerder al naar de heatset denk nu aan de mogelijkheid dat men waarschijnlijk een vergissing heeft gedaan en een verkeerde heatset hebben verpakt .. deze voor de ps4 hebben namelijk een andere plug dan deze voor de pc
 
indien je de heatset heb aangekocht waar jij eerder zelf naar gelinkt heb in bericht #5 dan is er géén sprake van een verkeerde verpakking of headset maar ben jij er gewoon van uit gegaan dat deze voor de ps4 ook geschikt was voor de pc ...er staat duidelijk vermeld in de link (bericht#5) dat deze voor de ps4 is .
*de vergissing is duidelijk door uzelf gebeurd … hier is tevens de link naar de headset voor de pc via Wehkamp...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan