• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geluid weg bij thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Thunderbird geeft geen geluidssignaal meer bij ontvangst van email.
De geluiden uit mijn bestand komen wel door via VLC of Audacious.
Wie kan mij een tip geven ?
B.v.d.
 
Menu Extra --> Opties --> Tabblad "Algemeen".
Staat hier "Een geluid afspelen" wel aan?
En staat het geluid op het standaard systeemgeluid?
Wat gebeurt er als je hier op de knop "Afspelen" klikt?

Als hier alles goed staat, kijk dan eens in het instellingenmenu van Windows.
 
Andere geluiden doen het ook niet.Wel via een media player.
In het menu staat geluid aangevinkt, op Afspelen klikken geeft geen geluid.
Ik werk trouwens met Linux, geen Windows, maar dat doet er verder niet toe.
 
Werkt andere geluiden op jou computer wel probleemloos, dus video's, muziek enz?
Mocht wel zo zijn dan zou je Thunderbird eens kunnen verwijderen en herinstalleren.
 
Ja, de rest werkt verder goed. Herinstalleren van Thunderbird heb ik aan gedacht. Ik ben alleen bang dat ik bericgten kwijtraak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg je ook geen geluid bij de herinneringen van de agenda in Mozilla Thunderbird?
 
Ik heb geen agenda in Thunderbird.
 
Je zou het natuurlijk even kunnen testen door er een "nep" afspraak in te zetten.
 
Zie hierboven. Ik heb geen agenda, nooit gebruikt ook.
 
Je zou het kunnen proberen door al dan niet tijdelijk een agenda te maken. Vind je dat lastig dan doe je het niet en gaan we via andere wegen naar een oplossing zoeken.
 
Hoe maak je een agenda in thunderbird?
 
Ik snap niet waarom er getest moet worden met een agenda. Ik zou de bestanden back-uppen en dan Thunderbird opnieuw installeren. Want als het geluid wel werkt in de agenda los dat het probleem niet op.
 
Al mijn .wav geluiden doen het via VLC, Audacious,enz.
Ik durf Thunderbird niet te herinstalleren, ben bang berichten kwijt te raken. Ik hoop op een andere hersteloplossing.
Nogmaals: Ik heb Linux (xubuntu), IMAP-server ingesteld bij Telfort en vroeger altijd een geluidssignaal bij nieuwe email gehad.
Ik gebruik sinds kort Firejail, maar kan me niet voorstellen dat de oorzaak daar kan zitten. De .wav geluiden doen het nl. in en buiten de zandbak(firejail).
 
Als je dat niet aan durft, zal er weinig over blijven. Want het lijkt er toch op dat het aan Thunderbird zelf ligt.
 
Krijg je wel rechts onderaan een melding van Thunderbird wanneer er een nieuwe e-mail binnenkomt?

5a2014812fc60-Melding_van_Thunderbird_van_nieuw_ontvangen_bericht.png


Indien ja, is dat voor jou niet voldoende?

Ik probeer mee te denken, ook al zie ik zelf het nut niet van die pingelgeluidjes bij nieuwe mail enz. Ik vind die geluidjes bar irritant. Ze leiden af van waar ik op dat moment mee bezig ben. Ik zou ze uit kunnen zetten in Thunderbird, maar dat hoef ik niet te doen, want mijn boxen staan standaard uit. Ik zet ze alleen aan, wanneer ik er zelf voor kies om iets te horen, bijvoorbeeld bij het afspelen van een video of muziek. Daarna gaan de boxen direct weer uit.
Maar misschien zit xypelair op een belangrijke e-mail te wachten en wil hij direct reageren, zodra die mail binnenkomt?
 
Ach, ieder heeft zo z'n eigen voorkeuren.
Ik heb nu 2x Thunderbird herinstalleerd met synaptic in Linux. Geen goed resultaat.
Het geluid in /usr/share/mail-notification doen het ook niet, maar dit is eigenlijk logisch want ik geloof dat het hier vandaan moet komen.
Geluiden van mijn persoonlijke mappen, muziek, .wav geluiden, enz.komen met audacious en VLC goed door.
Het is een raadsel.
 
Dat is wel vreemd, je zou verwachten dat het na een herinstallatie gewoon weer werkt.
Heeft Thunderbird niet toevallig een update gehad, waardoor dit niet meer werkt?
 
Ach, ieder heeft zo z'n eigen voorkeuren.
Ik heb nu 2x Thunderbird herinstalleerd met synaptic in Linux. Geen goed resultaat.
Het geluid in /usr/share/mail-notification doen het ook niet, maar dit is eigenlijk logisch want ik geloof dat het hier vandaan moet komen.
Geluiden van mijn persoonlijke mappen, muziek, .wav geluiden, enz.komen met audacious en VLC goed door.
Het is een raadsel.

Zou het een rechtenprobleem kunnen zijn? Als je het geluid kopieert naar één van je persoonlijke mappen en daarheen verwijst in Thunderbird, werkt het dan wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan