• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geschikt antivirus pakket voor gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb8787

Junior lid
Lid geworden
6 okt 2019
Berichten
34
Waarderingsscore
6
Beste

Ik wens een antivirus software voor mijn pc te gebruiken, ik heb momenteel bitdefender antivirus, maar bestaan er momenteel lichtere opties in plaats van Bitdefender ?
 
Bitdefender is momenteel één van de lichtste opties en ook één van de beste. Ik gebruik zelf Norton security maar dat is uit gewoonte (al van 1994). Iedereen heeft wel een bepaalde voorkeur voor een of andere virusscanner.
 
Beste

Ik wens een antivirus software voor mijn pc te gebruiken, ik heb momenteel bitdefender antivirus, maar bestaan er momenteel lichtere opties in plaats van Bitdefender ?

Wat zou je graag willen?
Gratis -> dan kun je de Windows Defender kunnen gebruiken.
Betaald -> dan zou ik ook bij Bitdefender blijven.
 
Ok dank je voor de info, dan ga ik nog even bij bitdefender blijven en als die afloopt schakel ik over naar Defender
 
Dat heb je goed.
Geen dank!
 
Als je een PC met Windows 10 hebt hoef je geen los pakket meer te installeren. Windows Defender is dan prima toereikend.
 
Wat die gaming ermee heeft te maken ontgaat mij en idd gewoon Windows Defender.
 
Wat die gaming ermee heeft te maken ontgaat mij en idd gewoon Windows Defender.
Hoe bedoel je? De vraag was toch algemeen?
Hoe lichter de virusscanner hoe minder games daardoor vertraagt kunnen worden, vandaar ook de vraag.
Er zijn zelfs virusscanners zoals Avast, die een aparte gaming mode hebben. Avira en/of Defender (weet het niet meer precies) hebben dat ingebouwd. Wordt je ook niet door popups geirriteerd tijdens het gamen. Gebeurt tegenwoordig ook al bijna niet meer trouwens.

Het gaat dus niet om "die" Defender of Bitdefender maar om scanners in het algemeen. Als je veel wilt gamen heb je liefst een zo licht en goed mogelijke scanner.
 
Het is bullguard geworden, bitdefender was iets te zwaar voor mijn systeem
 
Het is bullguard geworden, bitdefender was iets te zwaar voor mijn systeem

Wel vreemd dat Bitdefender iets te zwaar is, want hier draait hij samen met de betaalde Malwarebytes zonder vertragingen op een i3 laptop.
Maar ik speel geen games op de laptop, dus dat zou het kunnen verklaren.
 
Betaalde versies werken ook veel beter dan de gratis versies, dus kopen kopen kopen, not.
Maar ja, als je het maar zelf geloofd.

En bij Windows Defender krijg je geen popups en werkt ook, ook bij gaming.:cool:
 
En bij Windows Defender krijg je geen popups en werkt ook, ook bij gaming.
Klopt, alhoewel ik bij Defender wel eens hinderlijk last heb van plotselinge freezes, gaat ie schijnbaar wat scannen.
 
Kijk dan maar eens in de logboeken, heb er nooit van gehoord of meegemaakt.
Beheer diverse pc's met Defender.
Denk dat er een prog aan het kijken is naar updates.
 
Dat je er nog nooit van gehoord of meegemaakt hebt dat zou kunnen. Ervaringen kunnen immers verschillen.

Ik heb laatst ook gehad dat de pc behoorlijk vertraagde, gedegen onderzoek wees uit dat Defender toen steeds een bepaalde map perse elke keer wilde gaan scannen en dat nam behoorlijk wat resources in beslag.
Ook als ik bijv. de map downloads open de eerste keer op een dag, zie je die groene balk lopen in de verkenner. Bij m'n andere pc is dat gewoon een stuk sneller (met Avira).
Op deze pc heb ik Controlled folder access moeten uitzetten en de Steam map moeten excluden anders ging ie toch echt wel irritant doen.
Heb wel enkele tigduizenden bestanden in Steam staan (Railworks o.a.) dus tja...
Bij zware games wel eens korte freezes gehad omdat Defender dan van mening is dat ie zijn scan moet gaan doen. Zie ik na het gamen dan terug in de notificatiebalk dat ie niets gevonden heeft.
Ik lig er verder niet zo wakker van. Maar als men iets in de geest als CS:GO aan het spelen is kan zo'n korte freeze behoorlijk irritant zijn.
 
In Defender kun je dat allemaal aanpassen, bestanden en/of mappen uitsluiten noemen ze dat.
Neverwinter en soms Tera speel ik, nergens last van.
 
Lange Pier zei:
bestanden en/of mappen uitsluiten noemen ze dat.
hetgeen ik dus al gedaan had, alleen gebruikte ik het engels woord.
Black Tiger zei:
en de Steam map moeten excluden
Maar het heeft wel even gekost om te zien waar hij nu precies mee bezig was elke keer.
Met de meeste games heb ik overigens ook geen last. Maar ik heb in Defender nog geen optie gezien om aan te geven op welke tijden en hoe vaak per dag hij mag gaan scannen.
Als die mogelijkheid er is wil ik daar wel een apart topic over aanmaken, lijkt me geschikter.
 
Lol, heb nog nooit met de scanner wat gedaan, waarom wel?
Indien een besmette file wordt geopend begint dat ding al te gillen.

Je kunt 'm in de scheduler zetten miss?
 
Je kunt 'm in de scheduler zetten miss?
Je hebt me niet begrepen zie ik. Het is niet dat ik iets wil doen met de scanner. Maar schijnbaar vindt ie zelf dat ie regelmatig moet scannen.
Althans ik krijg regelmatig meldingen dat het systeem gescand is en 0 problemen zijn gevonden, dat is niet van scans die ik zelf gestart heb.
Je zette me wel op een idee. In de schedular staat een periodieke scan van Defender zelf. Heb ik er overigens niet in gezet dus dat moet standaard zijn.
 
Klik in Windows Defender rechts bovenin het scherm op instellingen.
Nu verschijnt het scherm waarin je het periodiek scannen kan configureren.
Zet hier het schuifknopje op Uit en sluit het scherm.
Het pictogram van Windows Defender zal wel aanwezig blijven in de taakbalk van Windows.

Mocht het pictogram van Windows Defender niet in de taakbalk aanwezig zijn volg dan de onderstaande stappen.

Open met de linkermuisknop het startmenu en klik op het tandwieltje om het scherm met de Windows-instellingen te openen.
Kies in dit venster onderin voor bijwerken en beveiliging.
Selecteer links in het scherm Windows Defender en schakel hier vervolgens het periodiek scannen uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan