• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies gevaar voor misbruik nummer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamabo

Junior lid
Lid geworden
7 jan 2017
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Gisteren kreeg ik op facebook een vriendschaps verzoek van iemand die al vriend was maar daar niet bij stil gestaan.
Hij vroeg mijn mobiele nummer en dat heb ik gegeven.
Maar mij belletje is pas beginnen rinkelen doe hij vroeg om het woordje pay naar een bepaalde nummer te sturen.

Dat heb ik NIET gedaan en hem onmiddellijk geblokkeerd.


Mijn vraag is nu..kan hij iets doen met mijn nummer alleen of kan dit niet?
 
Die vreemde persoon kan nu op alle manieren op FB misbruik maken van je mobiel nummer en FB je account zal blokkeren .
Als die met je mobiel nummer zal lukken om in te loggen op je FB account zal die daarvan misbruik maken en zal FB je account uiteindelijk blokkeren .
 
Gisteren kreeg ik op facebook een vriendschaps verzoek van iemand die al vriend was

Een nep FB account volgens mij . Moet je die vriend op de hoogte brengen dat onder zijn naam een (nep) account werd gemaakt om misbruik van te maken .
 
Ben 4 weken geleden veranderd van nummer en dat is niet gelinkt aan mijn fb.
Maar moet ik veranderen van nummer of is daar geen gevaar voor dat hij kan bellen met mijn nummer..heb niks verstuurd naar de nummer dat hij vroeg omdat ik dat al verdacht vond.
Uitloggen fb en opnieuw inloggen en paswoord veranderen.is dat een optie?
 
Op hoeveel apparaten gebruik je FB , want je moet overal afmelden .
Als je bent aangemeld op je mobiele telefoon en je gaat ook aanmelden op een PC / laptop
Je meld af op je PC of laptop ben je nog altijd aangemeld op je mobiele telefoon . Niemand meld zich af op zijn mobiele telefoon en daar maken FB hackers dan mooi misbruik van !
Het word tijd dat FB hiervan zijn gebruikers eens goed informeert .
Lees dit eens door .
https://nl-nl.facebook.com/help/379220725465972?helpref=faq_content
 
Waarom overal afmelden? Zolang je geen links geklikt heb, is het prima toch?
 
Ben 4 weken geleden veranderd van nummer en dat is niet gelinkt aan mijn fb.
Maar moet ik veranderen van nummer of is daar geen gevaar voor dat hij kan bellen met mijn nummer..heb niks verstuurd naar de nummer dat hij vroeg omdat ik dat al verdacht vond.
Uitloggen fb en opnieuw inloggen en paswoord veranderen.is dat een optie?

Het is goed dat dit nummer niet is gekoppeld aan jou account.
Dan kan hij die niet gebruiken om in te loggen en via jou account mensen om bijvoorbeeld geld te vragen.
Wel blijft het de vraag wat hij er wel kan kan en wil gaan doen.
Wel zou ik goed opletten of jij geen vreemde sms berichten krijgt met een link erin.
 
Ja, dat virus is pas als je op de link klikt. Dat kan niet zoals de manier die TS schrijft.
 
Ik denk dat er weinig aan de hand is. Wel inderdaad de vriend op de hoogte stellen. Blokkeren en de boel goed in de gaten houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan