• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies gezocht firewire aansluiting....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob.2345

Nieuw lid
Lid geworden
4 jan 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Ik heb een oude Sony mini DV Camrecorder met firewire uitgang.
Graag zou ik de tapes overzetten op een HDD via firewire. Totaal ca 40 uur aan tapes.
Dit door een overzetservice laten uitvoeren kost veel geld.
Ik heb geen pc meer. De laptop heeft geen firewire aansluiting.
geprobeerd zonder resultaat:
-verloopkabel firewire > usb
-Sony prg" play memories home"
-via Marktplaats een goedkope oude pc met firewire te kopen.

Firewire insteekkaarten zijn nog te koop voorPC en laptop, maar mijn laptop heeft geen pci express slot. :(
Wie heeft er een creatief en betaalbaar idee voor een (externe) firewire converter naar de laptop bijvoorbeeld firewire>usb.
of wie heeft er nog een werkende oude pc met firewire staan?
 
je dient een vergelijkbare audio/video grabber te gebruiken als deze van Konig USB2.0 Audio/Video Grabber
*heb me zelf zo eentje aangeschaft maar van een ander merk (de mijne is van Eminent ) ..echter zag ik dat deze van konig goedkoper was .. (scheelt een 13€)
de meegeleverde usb verloopkabel naar een FireWire gaf ook hier al van het 1ste moment al problemen
 
hoi Emi, bedankt voor ke dreactie.
Ik ben bekend met video grabbers, Dazzle van Pinnacle doet hetzelfde. Echter wordt het beeld vanuit de camrecorder analoog doorgestuurd n aar de video grabber
De video grabber op zijn beurt converteerd het naar digitaal.
Maar firewire kopieert digitaal naar de barde schijf dus een kwalitatief beter bestamd vandaar.
 
indien de bron stereo is en het word mono ( analoog ) doorgestuurd dan dien je deze achteraf gewoon te converteren ..
*ik heb dit tot nu toe slechts 1x dienen te converteren en heb deze audio/video grabber van Eminent zeker al 3 jaar in gebruik denk toch dat ik deze 3-4 keer /jaarlijks dient te gebruiken ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan