• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

gezocht (gratis) H265 converter met doel bestandsgrote optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny53

NCF Speciaal
Lid geworden
28 dec 2015
Berichten
118
Waarderingsscore
8
Gezocht voor W8.1, graag zonder W10 (gedrocht) interface.

Als het kan ook de DVD targets, DVD5 4,38 GB en DVD9 8,2 GB.
 
Heb nu Uniconverter, converteert snel, video kwaliteit zuigt hard, enorm waardeloos.
 
Waar moet het naar toe geconverteerd worden? Want conversie betekent -> naar ander formaat.
Als jij alleen de grootte wilt verkleinen heb je altijd verlies.
Al eens gekeken naar Handbrake?
 
Ken het programma zelf niet maar toevallig vandaag gratis op Giveaway.
Downloaden en installeren voor negen uur morgenvroeg (08/11)
Dit is een volledige versie met legale licentie maar is een giveaway, updates zijn niet inbegrepen, voer je later een update uit dan val je terug op een gratis versie met minder mogelijkheden.
Een multifunctionele video converter. Vandaag GRATIS met de GOTD!
 
Waar moet het naar toe geconverteerd worden? Want conversie betekent -> naar ander formaat.
Als jij alleen de grootte wilt verkleinen heb je altijd verlies.
Al eens gekeken naar Handbrake?

HEVC, is de beste kwaliteit met de kleinste bestandsgrote.

Zeker gekeken naar Handbrake maar daar mist dus die doelgrote optie, en dat is juist wat ik wel wil hebben, het moet namelijk op een DVD passen.

Super Video Converter zit tegenwoordig een browser kaper/malware in oid. dus dat wordt het ook niet. En volgens mij heeft ook die geen doelgrote optie?
 
Handbrake heeft inderdaad geen doelgrootte optie, maar wordt vanzelf kleiner naar mate het gekozen output formaat en de resolutie.
Dat zul je dan vermoedelijk niet willen. Er is nog DVDShrink maar dat zal ook niet zijn waar je naar zoekt in dat geval.
Hopelijk zijn er nog anderen die je beter kunnen helpen hierin, ik doe hier eerlijk gezegd ook maar heel weinig mee. Alleen converteren voor op de NAS naar .avi of .mkv en dan ben ik al happy.
 
DVDshrink is SD en MPEG2 zeker? Nee dat moet het echt niet worden inderdaad.

Ik wil wel echt 1080p en HEVC.
 
Handbrake heeft inderdaad geen doelgrootte optie, maar wordt vanzelf kleiner naar mate het gekozen output formaat en de resolutie.
Dat zul je dan vermoedelijk niet willen. Er is nog DVDShrink maar dat zal ook niet zijn waar je naar zoekt in dat geval.
Hopelijk zijn er nog anderen die je beter kunnen helpen hierin, ik doe hier eerlijk gezegd ook maar heel weinig mee. Alleen converteren voor op de NAS naar .avi of .mkv en dan ben ik al happy.

Je kan natuurlijk wel calculaten bij Handbrake en AVG bitrate (Video Bitrate Calculator), gedaan kort filmpje van 3,16 minuut. op 20 mb, file werd uiteindelijk 22,7 mb.
Dit lijkt me wel lastig, je kan ver onder de 4,38 GB gaan zitten, maar das ook weer zonde van de kwaliteit.
 
Dit lijkt me wel lastig, je kan ver onder de 4,38 GB gaan zitten, maar das ook weer zonde van de kwaliteit.
Dat klopt, daarom dat ik de films die ik niet zo heel belangrijk vindt maar wel nog eens wil zien, of toch al mindere kwaltieit hebben zoals oude Laurel en Hardy's en Catweazle naar .avi zet, dan zitten ze tussen de 1 en 3 GB. En films die ik vaker wil zien en wel gaaf vind zet ik in .mkv dan zitten ze tussen de 4,3 en 7 GB zo'n beetje.
Maar ik heb zelf ook nog het "voordeel" dat mijn ogen niet van het beste zijn dus kleine kwaliteitsverschillen zie ik niet of niet goed. En dan is .mkv zeker voldoende. Maar ieder zijn ding uiteraard, met goede ogen en een 4K tv zal men hogere kwaliteitseisen hebben.
 
Mijn schermen zijn nog "gewoon" 1080p HD.

Ik wil ongeveer 10-11 afleveringen van series (21-25 minuten per stuk) op een 4,38 GB DVD zetten in 1080p HEVC. Had 1 set van 11 afleveringen omgezet met DevedeNG (dat is een Linux programma, en werkt dus niet op Windows), de kwaliteit vond ik uitstekend, maar toch jammer dat de grote eigenlijk nooit boven de 3,8 GB uit komt, met de 4,38 GB DVD als doel optie. DVD9 had ik ook kunnen kiezen maar dan zit de grote weer boven de 4,38 GB.
 
Ik begrijp hem niet helemaal, maar dat zal aan mij liggen.
Het verschil tussen 3,8 GB en 4,38 GB is een halve gig zeg maar. Maar dat is alleen grootte. Niet elke DVD die je koopt is ook volledig 4,38 GB vol geschreven, of vaak met info die je niet nodig hebt bijv. andere vertalingen zoals Frans en Italiaans of zo.
Of anders gezegd, het gaat hem toch om de kwaliteit niet om de bestandsgrootte? Als de kwaliteit uitstekend is dan begrijp ik niet wat het nog uit maakt?
Of denk je dat die halve gig het nog "uitstekender" kan maken?
 
Format Factory
Wel opletten bij installatie: kans op meeliftende software, alles uitvinken!
 
Ik begrijp hem niet helemaal, maar dat zal aan mij liggen.
Het verschil tussen 3,8 GB en 4,38 GB is een halve gig zeg maar. Maar dat is alleen grootte. Niet elke DVD die je koopt is ook volledig 4,38 GB vol geschreven, of vaak met info die je niet nodig hebt bijv. andere vertalingen zoals Frans en Italiaans of zo.
Of anders gezegd, het gaat hem toch om de kwaliteit niet om de bestandsgrootte? Als de kwaliteit uitstekend is dan begrijp ik niet wat het nog uit maakt?
Of denk je dat die halve gig het nog "uitstekender" kan maken?

Jazeker!
 
Aangepast verzoek:

Als het dan toch niet bestaat, dan maar een converter met HEVC en Constand bitrate optie, waar jezelf voledig de video en audio bitrate kunt instellen. Dus geen Wondershare UniConverter, wat een bagger kwaliteit video bestanden komt daaruit zeg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan