• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gmail bericht doorsturen naar ander mailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Ik heb een gmailadres en een ander adres via Telfort. Ik heb een tweede mailadres aangemaakt bij Telfort om dubieuze mails naar te kunnen doorsturen. Ik geef dus aan niet vertrouwde contacten mijn gmailadres op en wil deze door laten sturen naar het tweede aangemaakte Telfortadres.
Dit wil niet lukken via de gebruikelijke instellingen in gmailaccount.
Wat is de juiste procedure om e.e.a. voor elkaar te krijgen ?
M.vr.gr.
 
Kon je eerder niet vertrouwde mails wel doorsturen? Want het kan zijn dat het wordt geblokkeerd door jij het als niet vertrouwd aanmerkt.
 
Het gaat om het volgende: Bepaalde sites, waar je om een bepaalde reden op ingelogd hebt vragen wel eens een emailadres van je. Dit zijn dan onbekende sites voor mij en ben je er niet zeker van dat je emailadres zal worden gebruikt voor spam of phishing. Hiervoor heb ik een extra gmailadres ge-opend en wil dan de binnenkomende berichten automatisch doorsturen (na filtering door de gmailaccount) naar een tweede Telfortmailadres in mijn normale Thunderbird.
Dan hoef ik niet apart door te schakelen naar gmail om de binnenkomende berichten te lezen.
Deze automatische doorschakeling lukt nog niet.
 
Is die optie wel mogelijk?
Zo ja kun je dan eens kijken of het wel lukt met een vertrouwde email. Dan kun je uitsluiten of het niet daar aan ligt.
 
Het is me gelukt. IMAP inschakelen en het lukte. Nu nog een methode vinden om te filteren zodat alleen vertrouwde berichten doorgestuurd worden. Moet ik nog uitzoeken, als iemand een methode weet houd ik me aanbevolen.
M.a.w. hoe herkent gmail phishing mails. ?

In ieder geval heb ik al bereikt dat mijn normale mailprogramma alleen mail ontvangt van door mij vertrouwde contacten. Voor die contacten gebruik ik mijn normale emailadres. Voor alle anderen mijn gmailadres.
Misschien een goede tip voor anderen die veel problemen ondervinden van phishing.
 
Goed bezig!
Hopelijk kom je er ook nog achter om het goed te filteren. Maar ik zal vanavond ook eens kijken of ik iets kan vinden over het filteren van mail.
 
Helaas is het met een normaal Gmail-account niet mogelijk om bv. witte en zwarte lijsten te maken. Daarvoor moet men een "betaalde" GSuite-account nemen. Je zou denken dat Google hier in de tegenwoordige tijd deze mogelijkheid van filtering wel als standaard zou opnemen.

Er is echter nog een iets omslachtiger mogelijkheid binnen je normale account:
Na ontvangen van een phishingmail o.i.d. deze aanklikken en daarna rechtsboven op een pijltje klikken en dan bij het keuzemenu dat verschijnt aanklikken wat van toepassing is. Dit kan o.a. zijn "verwijderen", "melden aan google" of anderszins.
Hoop dat iemand hier iets aan heeft. Verder kunnen we misschien met z'n allen proberen google te bewegen het witte/zwarte lijstsysteem op te nemen in de standaardaccounts.
Groetjes,
 
Ik denk niet dat Google er iets aan gaat veranderen, zonder dat het geld op brengt.
Maar ik kan het mis hebben.

Maar mogelijk dat iemand iets aan tip heeft.
Ik blokkeer mails die ik niet ken gelijk.
 
Ja, ik blokkeer ook zoveel mogelijk, maar niet alles is goed te herkennen. Zodoende zoek ik naar automatische hulp.
Maar voorlopig ben ik weer een flinke stap verder.
Ik sluit nu deze topic maar.
Groetjes,
 
Dat zal ik voor jou doen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan