• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Goedkope, compacte, snelle studielaptop // ADVIES NODIG

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnW1998

Junior lid
Lid geworden
29 aug 2012
Berichten
45
Waarderingsscore
0
Hey Nationaal Computer Forummers,

Ik ben deze week begonnen met mijn nieuwe studie aan de universiteit van Tilburg, na de eerste colleges gevolgd te hebben ben ik er al snel achter gekomen dat het erg handig is om een laptop te gebruiken voor aantekeningen tijdens de colleges. Ik heb wel een goede laptop (Acer Aspire V5-573G), maar deze is eigenlijk net te groot om comfortabel mee te nemen en te gebruiken in de collegezalen, 15'3" breedbeeld past net niet in de meeste reguliere rugtassen en de tafeltjes in de collegezalen zijn klein zat :p. Daarnaast vind ik het berhaupt vrij a-relaxed om altijd met een laptop van 800 euro rond te moeten lopen, constant vervoer komt zo'n ding toch niet altijd ten goede.

Om al deze redenen ben ik opzoek naar een compact (11,6 of 13,3" denk ik?) laptopje voor ernaast. De laptop gaat gebruikt worden voor studietaken (word/excel/mail/internet/boeken downloaden & lezen etc.) en misschien het kijken van een film/serie zo nu en dan. Kortom: niet echt heftige dingen, maar wel heb ik dan graag dat hij deze dingen gemakkelijk draait en berhaupt lekker vlot werkt (grrr voor langzame electronica haha).

Het maximale budget ligt tussen de 250 en 350 euro, maar goedkoper mag natuurlijk altijd ;). Zelf zag ik bij de Aldi twee laptopjes staan MEDION (MEDION AKOYA S4220 (MD 99660) en MEDION AKOYA E2214 (MD 99950)), maar ik weet toch niet helemaal wat ik hiervan moet vinden. berhaupt vind ik het lastig kiezen; ik ben dan wel geen totale leek, maar weet ook niet extreem veel af van computers, en de helft van de termen zegt me echt he-le-maal niets :huh:.

Ik ben benieuwd naar jullie mening over bovenstaande twee modellen en misschien nog wel benieuwder naar jullie andere suggesties!

Groeten,
Stijn
 
Medion-akoya-s4220 zou ik niet nemen, hoewel met een groter opslag, maar geen Flash of SSD en de Wlan is alleen 802.11n. Je volgt je colleges huilend. Anderen hebben meerdere frequenties, maar dual channel kun je vergeten in die categorie. Behalve... de MEDION AKOYA E2214 heeft wel AC wifi van de twee zal ik de 11.6" kiezen. Tenminste als de schermgrootte en de gebrek aan HDD opslag (SD) mogelijkheid je aanstaat. AKOYA E2214 review: http://computerkiezen.nl/website/computer-aanbiedingen/medion-akoya-e2214-md-99950-aldi-20-juli-2016/
Beide hebben trouwens geen ethernet.

Een combi van de twee met ethernet kan je denken aan:
https://tweakers.net/pricewatch/458268/peaq-pnb-c1014-i1nl/specificaties/
of
Met Flah geheugen en optie de SSD inbouw mogelijkheid: https://tweakers.net/pricewatch/555997/asus-vivobook-r417sa-fr087t-(blauw)/specificaties/

Is een Chromebook niet mogelijk?

Hier kun je je mogelijkheden checken: https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:TYzBCoMwEET_Zc-pJDHqmg8QeujJY-kh6FJSbJVESqn4792lUHoaZubNbDCnkVIXaRrBw5LiLYP6hv2cVs5CHn7JQsORuYNRsIQr9fFN4CutZDjQKT7As8mMdXFaKWXwG5RON6J3qcHowvDfPbzEVIWGXTFitSDPMIE_g201MmNq4-Aidd26vxpblIsGUShbWcuCDksJS9fwZt8_
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik jou was zou ik nog even doorsparen.
 
Misschien dat dit nog wat aan de discussie toevoegt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar blijft Stijn, dat kunnen we ons langzamerhand afvragen?
 
Hey allen,

Excuus voor de late reactie, na het posten van dit topic eigenlijk helemaal niet meer toegekomen aan de laptopjacht en zodoende ook helemaal niet meer aan dit topic gedacht (en het Helpmij.nl topic inderdaad quandor ;))

Anson; dank voor je reactie, vooral de twee suggesties die je aangeeft zijn zeer nuttig voor mijn orintatie, dan heb ik weer een uitgangspunt! Een Chromebook heb ik inderdaad ook overwogen, maar ben niet zo'n fan van het Windows-loos werken en ook geen echte liefhebber van cloud-opslag.

Sairento; ook jij bedankt voor je reactie, het probleem is heus niet dat het geld er niet is hoor, ik vind het zoals gezegd gewoon zonde om kneiterveel geld uit te geven aan een laptopje puur voor college, terwijl ik ook al een flitsend ding heb staan waarmee ik buiten de colleges om alles kan. Ligt misschien aan mij, maar daar koop ik dan toch liever bier van haha ;)

Abraham; absoluut een mooie suggestie, ik hou hem zeker in mijn hoofd, mocht mijn budget toch nog wijzigen!

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn uiteindelijke beslissing/overgebleven keuze's. Nogmaals bedankt voor de moeite in ieder geval!
 
StijnW1998 zei:
maar ben niet zo'n fan van het Windows-loos werken en ook geen echte liefhebber van cloud-opslag.
Heel veel hebben een cardreader en ik dacht dat studenten helemaal weg zijn tegelijk(ertijd) aan/met/in Docs werken.

Het is natuurlijk geen verplichting een Chromebook te pakken, maar meer het kan zo ook.:smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan