• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Goedkope maar sterke wifi range extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik ben op zoek naar een betaalbare wifi range extender voor op een camping. Op dit moment gebruiken we deze: D-Link DAP-1320 Wireless Range Extender N300. Die is echter net niet sterk genoeg omdat de tussenliggende bladeren van de bomen net te veel blokkeren. Soms is er verbinding maar meestal niet.
We denken aan een prijs van € 50 of ietsje meer. Probleem bij het zoeken is dat er niet wordt opgegeven wat de output power van de extender is. Ik weet ondertussen dat het maximum op 100 mW ligt.
Ik zal het dus moeten hebben van gebruikers die ervaring met meerdere extenders hebben en daardoor weten welke goed scoren. Liefst een exemplaar dat rechtstreeks de wand contactdoos in kan.
Een powerline adapter behoort voor de huidige situatie ook nog tot de mogelijkheden (er is nl. ook een 230 V verbinding). Dan is het probleem ook opgelost maar zit je toch weer aan een "draadje" vast en is het in andere situaties niet opgelost.
 
Er zijn ook powerline adapters met wifi hoor.

En een richtantenne is geen oplossing?
 
"Er zijn ook powerline adapters met wifi hoor." Nooit bij stil gestaan maar ik denk dat die dan boven budget zijn. Maar ik ga er wel naar kijken.
"En een richtantenne is geen oplossing?"
Lastig in onze situatie want de huidige extender heeft hiervoor geen aansluiting. Dan moet er toch een nieuwe aanschaf komen. Zelf heb ik geen moeite met een wat duurdere aanschaf, maar de gewenste gebruiker kan het, zeker op die locatie, niet gebruiken.
We kunnen het probleem relatief eenvoudig oplossen door de extender te verplaatsen en midden in de aansluitsnoer te plaatsen. Dat beschouwen we echte als plan B omdat dan alles waterdicht verpakt moet gaan worden en andere campinggasten er dan bij zouden kunnen.
 
Ah. Snap het. Zouden we idd kunnen proberen. Lastig is alleen dat de plaats waar de extender zit erg moeilijk te bereiken is en waarschijnlijk al helemaal geen bevestigingsmogelijkheid biedt.
De uitvoering van de extender laat ook niet veel mogelijkheden. Hardware.Info Nederland
Ik ga het echter wel overleggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan