• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google blokkeert inloggen op smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

autron

Gevestigd lid
Lid geworden
3 aug 2016
Berichten
378
Waarderingsscore
2
Deze week een nieuwe smartphone gekocht, maar bij het inloggen blokkeert google mijn inloggen.
Ik moest een secundair account aanmaken voor gmail, wat ik eigenlijk niet wil, om verder te komen.
Een mail gekregen met het bericht: iemand beschikt over uw wachtwoord en probeert in te loggen (dat ben ik dus en geen indringer, zoals ze suggereren). Ik wil graag af van mijn secundair gmail en de bemoeizucht van Google.
Helaas heb ik nog geen handleiding, ik moet het ook maar allemaal uitzoeken.
 
Het probleem van Android is dat je altijd een Google account moet hebben, vooral voor de playstore.
Maar ik gebruik altijd een account zonder de echte gegevens te gebruiken en een ander email adres.
Dus dan kan Google niets met jou echte gegevens.

--- Update ---

Wat betreft de melding over het inloggen, dit heb ik ook sinds enkele maanden en is een soort extra beveiliging voor jou, steeds als je op een tablet of pc inlogt buiten jou telefoon krijg je een email, die gewoon verwijderen, niet te voorkomen volgens mij.
 
Gelukt, heb de blokkering kunnen opheffen van google en kan nu inloggen op gmail.
Ik weet niet meer hoe, ik heb wel 100 dingen geprobeerd, nu nog de rest.
 
je hebt geen Gmail adres aangemaakt? Ben namelijk heel erg benieuwd hoe je het hebt opgelost! :)
 
Nee, geen nieuw, maar mijn oude gmail had ik, maar ik kon niet inloggen op de mobiel.
Google blokkerende het inloggen, maar dat heb ik opgeheven, ergens op een google site.
 
O zo! Mooi dat het je gelukt is. (Nu begrijp ik het ook.)
 
Mooi dat je dat hebt kunnen uitzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan