• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google Drive/Dropbox beperkte harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Binnisch

Nieuw lid
Lid geworden
20 mei 2017
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben een beetje aan het worstelen met mijn opslag.
heb momenteel een laptop met windows 10 en 100gb vrij van de 500gb.
Ik heb momenteel +/- 250gb aan bestanden welke ik online wil opslaan, zodat ik er straks bij kan vanaf mijn nieuwe Macbook air.
Deze macbook heeft maar 128gb dus ik zal dit wel moeten.
Nu dacht ik ik maak een Dropbox account aan en dan alles slepen naar de dropbox map en klaar.
Het probleem is dat hij dezelfde opslag dan ook nog op mijn hardeschijf opslaat met als resultaat dat daar bij mijn huidige laptop ook te weinig opslag is. Verder heb ik hetzelfde met Google drive geprobeerd maar hier ook hetzelfde verhaal.
Via de online webpagina uploaden loopt vrijwel iedere keer vast vanwege het grote aantal hoeveelheid data.
Heeft er wellicht iemand een oplossing hoe ik mijn data online kan opslaan en waar ik straks vanaf een andere computer bij kan?
Of moet ik dan een netwerk op gaan zetten waar ik de data neer zet, zodat ik hier vanaf mijn notebook mee kan werken?

Ik hoor graag jullie opties.

Alvast bedankt,
Gr Ben
 
Als je Dropbox of Google Drive niet op je PC installeert dan heb je dat probleem niet met de opslag op je computer. Daarnaast moet je voor uploaden via het web uploaden in kleine porties.
 
Bedankt, Ik zal het eens proberen.
Maar zie ik dan op mijn mac als ik daar google drive installeer wel de bestanden?
 
Jazeker. Het is een cloud dus ze worden gesynchroniseerd met het web.
 
Hallo Rubensky,
Het blijkt toch niet te werken.
Ik kan ze dan alleen via de webbrowser bereiken en niet via de dropbox folder.
Doe ik iets verkeerd?
 
Misschien helpt dit:

Nu heb ik de onderstaande situatie:

*Windows 10 laptop
*ruim 200gb aan foto's en filmpjes op de HD van windows 10 laptop
*67gb vrij op windows 10 laptop

Mijn wens:

*De 200gb in de cloud opslaan via google drive, icloud of dropbox.
*Benaderbaar via macbook in de mappen structuur of een App op de macbook.
*De 200gb moet niet op het geheugen van mijn macbook komen te staan.

Mijn probleem:
*Indien ik de ruim 200gb aan foto's en filmpjes in de map van dropbox of google drive plaats dan slaat hij ze toch nog op in mijn geheugen van de Macbook en kan ik dus onmogelijk alle files benaderen.
Uiteraard via de webbrowser wel, maar wil eigenlijk gewoon een HD in de cloud.

Heeft er iemand een oplossing?
Ik heb de macbook nog niet in mijn bezit maar test het met mijn windows 10 laptop en daar zie ik wat er gebeurd.
Is het mogelijk wat ik wil? Moet ik een Netwerk aanleggen? Een netwerk met externe drive vindt ik prima maar dan zou dit ook nog automatisch de cloud in moeten gezien ik anders nog enkel al mijn data op een drive heb staan. Een extern harde schijf aansluiten op mijn macbook vindt ik geen optie.
 
Heb je wel een Dropbox waar je 200 gb in op mag slaan dan? Normaal gesproken is dat veel kleiner.

Het werkt echt op deze manier: Je upload de bestanden via het web naar je Dropbox (want je kan hem niet op je pc installeren want daar heb je geen ruimte voor.) Als je dan straks de Dropbox op je nieuwe pc installeert, of op wat voor apparaat dan ook, en je logt in vervolgens wacht je tot de boel klaar is met synchroniseren, dat kan wel even duren, dan zie je alle geüploade bestanden staan.
 
Niet vergeten om al je data op een externe schijf te backuppen alvorens over te schakelen naar cloud-bestandsbeheer. Zo ben je zeker dat alles veilig weg staat. Ik gebruik OneDrive als cloud maar heb alles ook nog eens op een externe schijf staan. Stel internet ligt uit ...
 
Heb je wel een Dropbox waar je 200 gb in op mag slaan dan? Normaal gesproken is dat veel kleiner.

voor 20€/maand verkrijgt men deze 200gb via dropbox echter zijn er ook die deze 200gb gratis weg geven .. google drive vraagt bijvoorbeeld maar 10€/maand voor 1TB opslag ...de amazon cloud drive vraagt zo een 60€/jaar maar hier is dan de opslag onbeperkt ..
*wil je meer weten lees je best het volgende eens na .. How to Get Free Unlimited Cloud Space?
 
Dat klopt allemaal Emi, maar je moet je daar wel van bewust zijn en dat regelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan