• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google earth loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

autron

Gevestigd lid
Lid geworden
3 aug 2016
Berichten
378
Waarderingsscore
2
Sinds kort loopt google earth steeds vast en vertraagt ook alle andere programma's die aan staan op de pc.
Ik heb hem verwijdert en opnieuw erop gezet, maar steeds hetzelfde probleem, het werkt niet meer goed.
Krijg steeds meldingen als reageert niet of het scherm wordt wit. Er is duidelijk iets niet in orde, want het werkte eerst wel goed.
Heb ik een verkeerde versie erop zitten?
 
In de link vind je ook probleem oplossingen zoals deze.

Als u problemen heeft om verbinding met Google Earth te maken en er is firewallsoftware geïnstalleerd op uw computer, kan Google Earth wellicht geen verbinding maken met internet. Enkele voorbeelden van veelvoorkomende antivirussoftware met firewall:

  • McAfee Personal Firewall Plus (ook McAfee Internet Security Suite)
  • ZoneAlarm
  • Norton Personal Firewall
Controleer het volgende om firewallproblemen in uw antivirussoftware op te lossen:

  • GoogleEarth.exe wordt niet geblokkeerd.
  • Poort 80 is toegankelijk voor andere toepassingen dan browsers
 
Windows 10, het gaat wel goed als google earth niet open is. Goole chrome heb ik.
Ik heb hem weer verwijdert en weer erop gezet, maar weer hetzelfde, zodra ik iets doe, loopt alles vast.
Inmiddels weer verwijdert.
 
Nog gekeken of het niet aan jou firewall instelling ligt?

Ik heb hem hier net geïnstalleerd en hier werkt hij wel, ook op Windows 10
 
Firewall staat ingeschakeld.
 
Firewall staat ingeschakeld.

Dan moet je kijken of hij niet wordt geblokkeerd. -> Kijk of GoogleEarth.exe wordt niet geblokkeerd.
Welke firewall gebruik jij?
 
Windows defender firewall.
 
Hier komt ik niet verder, ik vindt nergens iets vinden van uitzonderingsregel via de link.

Malware heb ik getest, maar die kan niks vinden.
 
Wat voor merk en type computer gebruik jij?
 
autron zei:
Hier komt ik niet verder, ik vindt nergens iets betreffende het toevoegen van een uitzonderingsregel

rechts klik op het beveiligingscenter in je taakbalk en open deze..
klik verder op de firewall...en selecteer geavanceerde instellingen ..
klik verder op regels voor binnenkomende verbindingen ...
klik in het rechterveld op nieuw >hier staat dan in het volgende scherm "programma " aangevinkt en klik je gewoon op volgende ...in het volgende scherm blader je dan naar het pad waar het programma zich bevind en deze voeg je toe ..
je dient dan weer op volgende te klikken ( echter houd het hier op voor mij omdat ik niets heb toe te voegen !) jij dient de wizard te volgen ...
*wil jij ook een regel toevoegen aan de uitgaande verbindingen dien je dus ook deze wizard te volgen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar bij mij moet ik dan de naam en beschrijving toevoegen, zit ik goed?
 
je zie toch een voorbeeld in de wizard vermeld staan ...
ik kan helaas geen duidelijk antwoord geven aangezien ik hier geen uitzonderingsregel dient toe te voegen ...heb dit ook nooit eerder gedaan of nodig gehad .
 
Ik denk niet dat het nog gaat lukken, ik neem de online versie wel.
 
Je zou moeten kijken of GoogleEarth.exe niet wordt geblokkeerd.
Maar als de online versie wel goed werkt, hoe je met de firewall natuurlijk niet verder te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan