• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google Earth vraagt ineens om andere grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Muschter

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
55
Waarderingsscore
6
Beste mensen,

Van de ene dag op de andere werkt Google Earth niet meer. Ik heb Windows 7 en heb geen wijzigingen ergens in aangebracht. Mijn grafische kaart is een AMD Radeon HD 7470. Hebben jullie een suggestie over wat ik het beste kan doen? Dank!
foutmelding Google Earth.jpg
 
Zo te zien heb jij Google Earth in het verleden gedownload en daarna geïnstalleerd op je computer.

Dat hoeft tegenwoordig niet meer. Je kunt Google Earth nu ook starten/openen in je browser. Voorwaarde is wel dat je dan Chrome gebruikt als browser. Het kan echt alleen met de browser Chrome. Met Internet Explorer of Firefox zal het niet lukken.
Start Google Chrome en klik dan op deze link: https://earth.google.com/web/

Het ziet er dan wel wat anders uit dan wanneer je gebruik maakt van het geïnstalleerde Google Earth, maar misschien is dat voor jou voldoende?

------------------------------------------------------
Wanneer jij een oude pc hebt met zwakke specificaties, kan het zo zijn dat er een update is geweest voor Google Earth, waarna jouw pc het programma niet meer aan kan.
Een mogelijkheid is dan om Google Earth te verwijderen via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
Daarna download en installeer je een oudere/lichtere versie van Google Earth: http://www.oldversion.com/windows/google-earth/
 
Dank Porrelaar, ondertussen is Google Earth wel weer startbaar. Ik heb de stuurprogramma's van mijn grafische kaart bijgewerkt. Toen was alles weer bruikbaar. Wel ga ik gebruikmaken van je suggestie om een oudere versie te installeren. Ben hier in het verleden al eens tegen aangelopen. Wat is het geval? Als ik in het programma MapSource zit, en dan een route op het scherm zichtbaar wil maken in G.E., krijg ik een foutmelding. Een oudere versie heeft dit ooit al eens opgelost. Dank voor je bericht!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan