• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Post een van de leden ondanks alles toch een bericht in zo'n discussie, dan zal dit bericht verwijderd worden.

Inactief Google+ gekaapt en alle gegevens verwijderd... + kaping anderen online?

FredPost

Nieuw lid
Lid geworden
10 jun 2019
Reaction score
0
Punten
1
Leeftijd
51
Goedemorgen,

Zelf heb ik een bedrijfje hifi-gerelateerd). Nu heeft een dag geleden iemand het voor elkaar gekregen om (zie Google ) mijn Google account te kapen, het oude adres er op te zetten en mij voordoen als 'permanent gesloten'. Er stonden wat goede waarderingen op met foto's, ook allemaal weg. Alvorens ik probeer de boel zelf te herstellen, vraag ik het liever de experts alhier. Hoe nu te handelen?

Één ding ben ik eigenwijs in geweest, mijn computer staat altijd aan. Ik gok dat dit ook niet verstandig is geweest. Echter ik zit zo vaak achter het apparaat + dat ik vaak bij opstarten problemen kreeg, dat dit mij beter leek.

Alvast bedankt voor de respons,

Vriendelijke groet, Fred

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
9 aug 2007
Reaction score
355
Punten
83
Leeftijd
65
Website
piepcomp.nl
Goedemorgen Fred,
waarom heb jij in de voorafgaande tijd niet dit gedaan:

Controleer en e-mailadres en wachtwoorden via:

en

FredPost

Nieuw lid
Lid geworden
10 jun 2019
Reaction score
0
Punten
1
Leeftijd
51
Ten eerste bedankt voor uw reactie.

Das een goede, ik werk - omdat ik reeds dagen achtereen achter mijn bureau / computer zit - geheel zakelijk niet met mijn GSM (op telefonisch enkele grote/bekende klanten na). Bluetooth heb ik één keer gebruikt voor een onhandig headssetje van 79,95 Euro. Wegggegeven. Gaarne zo weinig mogelijk zakelijk op mijn GSM. Lijkt mij eerlijk gezegd ook overbodig, maar zoals gezegd > ik ben geheel leek..

P.S. Ik heb wel eens een nieuw wachtwoord moeten invullen en dat werd wel gecheckt via een SMS naar mijn telefoon. Leek mij voldoende, aangezien bijv. ING dit jaren heeft gedaan, wakende over miljoenen dataverkeer per dag...

Vriendelijke groet, Fred

FredPost

Nieuw lid
Lid geworden
10 jun 2019
Reaction score
0
Punten
1
Leeftijd
51
Check, blijk ik dus reeds te hebben:
2-Step Verification is ON since 24 Dec 2017

Wachtwoord vernieuwd per april 2019

FredPost

Nieuw lid
Lid geworden
10 jun 2019
Reaction score
0
Punten
1
Leeftijd
51
Feedback gestuurd naar Google. Ik wordt nog steeds automatisch herkend met naam en toenaam. Vreemd..

Good afternoon,

I don't understand why my business is closed on Google. My store is at Zwanenkamp 48, not at Bisonspoor what it now says.
Thanks in advance.

FredPost

Nieuw lid
Lid geworden
10 jun 2019
Reaction score
0
Punten
1
Leeftijd
51
Upload programmaatje met alle FTP gegevens in ook weg.. Heeft iemand een eenvoudige methode om dit te voorkomen? Heb Avast betaalde versie.

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
9 aug 2007
Reaction score
355
Punten
83
Leeftijd
65
Website
piepcomp.nl
Heb je een en ander al gecontroleerd wat betreft e-mail en wachtwoorden via de twee links die ik jou eerder heb gegeven?

FredPost

Nieuw lid
Lid geworden
10 jun 2019
Reaction score
0
Punten
1
Leeftijd
51
Goedenavond,

Ten eerst bedankt voor de respons. Ik heb het even nagekeken, ik heb 187 'automatische' wachtwoorden onder Google, verder de gegevens van een 100 domeinnamen, en natuurlijk een stuk of 40 wat meer belangrijkere wachtwoorden, welke ik met Dymolabel heb uitgeprint, en in een map heb gedaan (exclusief PayPal, eBay, bank, etc.). Zou nog als ik het wel heb een hele klus worden.

Uploaden kan inmiddels weer, Google+ dien ik opnieuw op te starten met foto's etc. Goede waarderingen ben ik kwijt. Dat vind ik zelf eigenlijk nog het meest vreemd, aangezien ik dien in te loggen met dubbele verificatie met telefoon (mobiel). Afijn,ik dien er wel bij te zeggen dat mijn computer continue aan stond, omdat ik ook wel 's nachts werk en af en toe even wat anders doe. Computer gaat nu regelmatig uit.

Vriendelijke groet, Fred

P.S> Mocht er een soort anti-kraak programma zijn > graag. Ik ben ZZP-er dus het mag best wat kosten (belasting aftrekbaar :) )

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
9 aug 2007
Reaction score
355
Punten
83
Leeftijd
65
Website
piepcomp.nl
Begin eens een scan met onderstaande tool:

Download
MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier

FredPost

Nieuw lid
Lid geworden
10 jun 2019
Reaction score
0
Punten
1
Leeftijd
51
Goedemorgen,

Super! Ik ga het proberen. Toevallig vandaag een drukke dag, maar vanavond of morgenvroeg ga ik aan de slag.

Vriendelijke groet, Fred

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
9 aug 2007
Reaction score
355
Punten
83
Leeftijd
65