• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Google+ gekaapt en alle gegevens verwijderd... + kaping anderen online?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredPost

Nieuw lid
Lid geworden
10 jun 2019
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Zelf heb ik een bedrijfje hifi-gerelateerd). Nu heeft een dag geleden iemand het voor elkaar gekregen om (zie Google ) mijn Google account te kapen, het oude adres er op te zetten en mij voordoen als 'permanent gesloten'. Er stonden wat goede waarderingen op met foto's, ook allemaal weg. Alvorens ik probeer de boel zelf te herstellen, vraag ik het liever de experts alhier. Hoe nu te handelen?

Één ding ben ik eigenwijs in geweest, mijn computer staat altijd aan. Ik gok dat dit ook niet verstandig is geweest. Echter ik zit zo vaak achter het apparaat + dat ik vaak bij opstarten problemen kreeg, dat dit mij beter leek.

Alvast bedankt voor de respons,

Vriendelijke groet, Fred
 
Goedemorgen Fred,
waarom heb jij in de voorafgaande tijd niet dit gedaan:

Controleer en e-mailadres en wachtwoorden via:


en

 
Ten eerste bedankt voor uw reactie.

Das een goede, ik werk - omdat ik reeds dagen achtereen achter mijn bureau / computer zit - geheel zakelijk niet met mijn GSM (op telefonisch enkele grote/bekende klanten na). Bluetooth heb ik één keer gebruikt voor een onhandig headssetje van 79,95 Euro. Wegggegeven. Gaarne zo weinig mogelijk zakelijk op mijn GSM. Lijkt mij eerlijk gezegd ook overbodig, maar zoals gezegd > ik ben geheel leek..

P.S. Ik heb wel eens een nieuw wachtwoord moeten invullen en dat werd wel gecheckt via een SMS naar mijn telefoon. Leek mij voldoende, aangezien bijv. ING dit jaren heeft gedaan, wakende over miljoenen dataverkeer per dag...

Vriendelijke groet, Fred
 
Check, blijk ik dus reeds te hebben:
2-Step Verification is ON since 24 Dec 2017

Wachtwoord vernieuwd per april 2019
 
Feedback gestuurd naar Google. Ik wordt nog steeds automatisch herkend met naam en toenaam. Vreemd..

Good afternoon,

I don't understand why my business is closed on Google. My store is at Zwanenkamp 48, not at Bisonspoor what it now says.
Thanks in advance.
 
Upload programmaatje met alle FTP gegevens in ook weg.. Heeft iemand een eenvoudige methode om dit te voorkomen? Heb Avast betaalde versie.
 
Heb je een en ander al gecontroleerd wat betreft e-mail en wachtwoorden via de twee links die ik jou eerder heb gegeven?
 
Goedenavond,

Ten eerst bedankt voor de respons. Ik heb het even nagekeken, ik heb 187 'automatische' wachtwoorden onder Google, verder de gegevens van een 100 domeinnamen, en natuurlijk een stuk of 40 wat meer belangrijkere wachtwoorden, welke ik met Dymolabel heb uitgeprint, en in een map heb gedaan (exclusief PayPal, eBay, bank, etc.). Zou nog als ik het wel heb een hele klus worden.

Uploaden kan inmiddels weer, Google+ dien ik opnieuw op te starten met foto's etc. Goede waarderingen ben ik kwijt. Dat vind ik zelf eigenlijk nog het meest vreemd, aangezien ik dien in te loggen met dubbele verificatie met telefoon (mobiel). Afijn,ik dien er wel bij te zeggen dat mijn computer continue aan stond, omdat ik ook wel 's nachts werk en af en toe even wat anders doe. Computer gaat nu regelmatig uit.

Vriendelijke groet, Fred

P.S> Mocht er een soort anti-kraak programma zijn > graag. Ik ben ZZP-er dus het mag best wat kosten (belasting aftrekbaar :) )
 
Begin eens een scan met onderstaande tool:

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Goedemorgen,

Super! Ik ga het proberen. Toevallig vandaag een drukke dag, maar vanavond of morgenvroeg ga ik aan de slag.

Vriendelijke groet, Fred
 
Goedemiddag,

Ten eerste excuus voor het vertraagde antwoord, en bedankt voor de hulp. Google+ blijkt volgens een mij bekend senior online marketeer zijn eigen problemen te hebben. Ze wilden immers een paar jaar geleden reeds stoppen, en zijn blijkbaar vertwijfeld bezig de boel aantrekkelijk te maken. De marketeer had bij diverse Google+ accounts van ook grotere bedrijven problemen gezien. Als leek: geen idee, maar ik heb het correct gemaakt, maar niet te veel tijd aan besteed.

Programma weg > Ik doe tegenwoordig 's avonds steeds mijn computer uit. Mij is wel eens verteld dat hackers het dan moeilijker hebben. Bij het opstarten icoontje retour > opgelost.

Verder ergens foto weg, was een nieuw opgezette site, dus ik denk dat het probleem daar lag.

Ik krijg best veel spam met kenmerk om mij te laten inloggen op eBay, Amazon of PayPal, waar ik allen een account heb. Verder natuurlijk de standaard spam en nep-mailtjes.

Vriendelijke groet, Fred
 
Ik doe tegenwoordig 's avonds steeds mijn computer uit. Mij is wel eens verteld dat hackers het dan moeilijker hebben
Ik denk dat het eerder je router moet wezen die je moet uitzetten, want zolang die aanstaat is er verbinding met het internet en kan een hacker altijd nog je PC / Desktop inkomen en dat gaat zonder router dus geen internetverbinding dan op zeker niet lukken.
Gr.
Pred..
 
Goedenavond,

Bedankt voor de tip! De router is makkelijk toegankelijk, dus dat gaat lukken 👍.

Vriendelijke groet, Fred
 
want zolang die aanstaat is er verbinding met het internet en kan een hacker altijd nog je PC / Desktop inkomen
Niet als de PC/Desktop uit staat en er geen Wake on Lan actief is. Router uit is wel beter, maar mijns inziens zal dat weinig uithalen. Heb hier ook alles 24 uur aan staan (behalve pc's).
Feit is dat je via een router niet zomaar even binnen komt. Dan moet er dus al op een of andere manier een poort naar buiten open staan (goede reden om bijv. uPnP in modem/router altijd uit te hebben).
Dus een hacker heeft sowieso dan weer toegang op het moment dat je de router/pc weer gaat gebruiken. En dan merk je het in de meeste gevallen ook niet.

Mogelijke oplossing: Een echte goede diepgaande malware scan (Abraham54 kan daar prima mee helpen).
Het is mogelijk dat daar niets uit komt. Je hebt immers tweetraps verificatie en dat is ook niet bepaald eenvoudig te omzeilen.
Zou me ook niet verbazen als e.e.a. mis gegaan is door Google+ zelf. Er hebben inderdaad meer mensen problemen en wie weet is er iets gewoon bij hun misgegaan i.v.m. het verwijderen van data van niet-betalende G+ accounts die allemaal opgeheven zijn/worden door Google.
Dat ligt overigens ook meer voor de hand.

ik heb 187 'automatische' wachtwoorden onder Google,
Ja sorry, een van de domste dingen die je doen kunt als je zakelijk bezig bent (en eigenlijk ook prive), wachtwoorden in browsers op slaan.
Werkt snel en handig maar als er ook maar 1 hack is evt. via een addon hebben ze al je wachtwoorden.
Gebruik een offline programma als pins bijvoorbeeld. Makkelijk te hanteren voor echt alles, makkelijk te backuppen (heel klein), oud maar nog nooit gekraakt en niet online dus sowieso veiliger.
 
Goedemiddag,

Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Ik zal 'Pins' eens onderzoeken. Overigens de wachtwoorden in de browser zijn van bijvoorbeeld het bestellen van speciaal voer voor huisdier tot Officecentre. Bankgegevens, PayPal etc. en inloggegevens websites uitgeprint en uit Outlook en computer verwijderd. Nu heb ik een 100 domeinnamen (waar ik overigens eens dien in te schiften), dus dat is ook best een klusje. Wel dien ik naar mijn smaak zonder automatische invulling best vaak extra tijd te spenderen en best vaak het één en ander op te zoeken. En dat kan het werk behoorlijk vertragen.

Veel wachtwoorden heb ik op een Dymo label in een (papier-) map bij gezet. Ik begrijp het al, dat is een Spartaanse methode ;-) . Google heeft bij meer mensen iets veranderd hoorde ik om mij heen overigens.

Nogmaals dank voor de hulp, vriendelijke groet, Fred
 
Het opzoeken op papier duurt langer dan in Pins waar je alles op alfabet kunt zetten en in zelf te bedenken groepen kunt onderverdelen bijv. mail adressen, bankgegevens, domeinnamen, websites, forums noem maar op.

Google heeft bij meer mensen iets veranderd hoorde ik om mij heen overigens.
Yep, dat schreef ik ook al. Ik ben zelfs in Google Foto's wat foto's kwijt geraakt, zonder dat dit had mogen gebeuren. Gelukkig had ik daar zelf ook backups van, behalve juist 2 speciale van een hondje.
 
Goedemorgen,

Allen bedankt voor de hulp.

Vriendleijke groet, Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan